eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywymiana jednej oponyRe: wymiana jednej opony
  • Data: 2010-11-26 11:25:26
    Temat: Re: wymiana jednej opony
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > Nie wiem dlaczego, ale wiem że ściąga. Sprawdzone osobiście wiele razy.
    > Dwie niedokładnie jednakowe opony trafiły na oś napędzającą.
    > Jedyna różnica to półtora roku inna data produkcji i 1mm bieżnika.
    > Efekt: przy przyspieszaniu ściąga w lewo, przy hamowaniu w prawo.
    > Zamiana kół stronami - efekt lustrzanie odwrotny.
    > Zamiana na dwie opony jednakowe - efekt znika.
    > Nie muszę dodawać że ciśnienie było dokładnie identyczne.
    >
    Znam te numery, z różnie zużytymi a nawet z fabrycznie nowymi, w tym wypadku
    kierunkowymi oponami.
    Moim zdaniem przyczyną jest kształt napompowanej opony - nie jest symetryczna,
    zbliżona do walca, tylko jest stożkowa ze względu na zużycie albo w przypadku
    kierunkowych ma niesymetrycznie ułożone warstwy kordu, gumy itp.
    Efekt daje to taki, że środek nacisku na jezdnię nie wypada pośrodku
    szerokości felgi więc jakby jedno koło było nieco schowane w błotniku a drugie
    wystawało - różne są "skuteczne" odległości od osi obrotu zwrotnicy, co daje
    opisane przez Ciebie efekty przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
    Efekt taki sam, jakby założyć na przód koła z felgami o różnych ET.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: