-
1. Data: 2017-07-30 23:18:09
Temat: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
witam
pacjent to silnik 2.0 hdi. czyli dość popularny model. pompa wysokiego
ciśnienia bosch. silnik przestaje działać w losowych momentach. czasami
parę razy dziennie, czasami raz na miesiąc. lexia podaje błąd:
wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy. i drugi -
brak wysokiego ciśnienia - ale to chyba nie dziwne jak trzeci tłok
został wyłączony? TAk czy owak, proszę szanowną społeczność o
wyjaśnienie mi tego zjawiska. znaczy jak tłok ( lub okolice) ma być
zwarty do masy albo miec przerwę w obwodzie.?
ToMasz
-
2. Data: 2017-07-31 09:41:27
Temat: Re: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:olli6u$3ss$...@d...me...
>pacjent to silnik 2.0 hdi. czyli dość popularny model. pompa
>wysokiego ciśnienia bosch. silnik przestaje działać w losowych
>momentach. czasami parę razy dziennie, czasami raz na miesiąc. lexia
>podaje błąd: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do
>masy. i drugi - brak wysokiego ciśnienia - ale to chyba nie dziwne
>jak trzeci tłok został wyłączony?
Diagnostyka przy tych komputerach lezy, ale po co "wylaczac" pompe,
skoro trzy tloki dobre ? :-)
Sprawdzilbym podlaczenie wtryskiwacza trzeciego cylindra, a potem
wymontowal komputer i obejrzal zlacza.
Przy czym wydaje mi sie, ze skoro wykrywa usterke tylko na jednym
tloku, to silnik powinien nadal dzialac.
Albo nagle wylaczenie tego jednego na wolnych obrotach wystarcza do
zgasniecia ... albo masz faktycznie dodatkow jakis problem z pompa.
J.
-
3. Data: 2017-07-31 14:29:15
Temat: Re: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2017-07-31 o 09:41, J.F. pisze:
> Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:olli6u$3ss$...@d...me...
>> pacjent to silnik 2.0 hdi. czyli dość popularny model. pompa wysokiego
>> ciśnienia bosch. silnik przestaje działać w losowych momentach.
>> czasami parę razy dziennie, czasami raz na miesiąc. lexia podaje błąd:
>> wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy. i drugi -
>> brak wysokiego ciśnienia - ale to chyba nie dziwne jak trzeci tłok
>> został wyłączony?
>
> Diagnostyka przy tych komputerach lezy, ale po co "wylaczac" pompe,
> skoro trzy tloki dobre ? :-)
>
> Sprawdzilbym podlaczenie wtryskiwacza trzeciego cylindra, a potem
> wymontowal komputer i obejrzal zlacza.
>
> Przy czym wydaje mi sie, ze skoro wykrywa usterke tylko na jednym tloku,
> to silnik powinien nadal dzialac.
> Albo nagle wylaczenie tego jednego na wolnych obrotach wystarcza do
> zgasniecia ... albo masz faktycznie dodatkow jakis problem z pompa.
Tu nie chodzi o 3-ci cylinder silnika. Chodzi tylko o pompę wc.
Jaki jest kod błędu? Czy to jedyny błąd? Czy może pojawia się jeszcze
jeden, związany z regulatorem ciśnienia na pompie?
Tak czy inaczej - od czyszczenia regulatora ciśnienia bym zaczął. Do
wymiany mogą być również uszczelnienia na nim (głównie na jego iglicy).
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
4. Data: 2017-07-31 20:08:05
Temat: Re: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> Tu nie chodzi o 3-ci cylinder silnika. Chodzi tylko o pompę wc.
> Jaki jest kod błędu? Czy to jedyny błąd? Czy może pojawia się jeszcze
1112 i 1135
> jeden, związany z regulatorem ciśnienia na pompie?
>
> Tak czy inaczej - od czyszczenia regulatora ciśnienia bym zaczął. Do
> wymiany mogą być również uszczelnienia na nim (głównie na jego iglicy).
>
uszczelnienia zamówione, czekam
pojechałem dzisiaj do mechaniora. wal się pan na ryj, trudnych usterek
się nie chwytamy, nawet jak pan go tu "zlawetuje" chwilowo martwego, to
najwcześniej za tydzień się do niego zbliżymy.
przeklinam pod nosem, wsiadam do auta .... nie pali. słucham puszki bsm,
po przekręceniu kluczyka klika, po paru sekundach odklikuje. pompa w
barku - milczy jak grób. Porzuciłem auto na cały dzień. Po pracy
podjechałem do mojego auta z wiaderkiem, pompką do ropy i wężykami.
spuściłem pół wiadra ropy ze baku samochodu, wrzuciłem pompkę do ropy do
wiaderka, podłączyłem wężyki do "puszki" z filterm paliwa... auto
odpaliło. nie za peirwszym razem, ale odpaliło. ruszyłem 5 metrów..
uruchomiła się pompa w baku z NIE podłączonymi nigdzie wężami. dobre
parę litrów wylało się na glebę.... Sory. dupa jestem nie mechanik.
Co teraz?
ToMasz
-
5. Data: 2017-07-31 21:00:46
Temat: Re: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Od: Irokez <n...@w...pl>
W dniu 2017-07-31 o 20:08, ToMasz pisze:
> spuściłem pół wiadra ropy ze baku samochodu, wrzuciłem pompkę do ropy do
> wiaderka, podłączyłem wężyki do "puszki" z filterm paliwa... auto
> odpaliło. nie za peirwszym razem, ale odpaliło. ruszyłem 5 metrów..
> uruchomiła się pompa w baku z NIE podłączonymi nigdzie wężami. dobre
> parę litrów wylało się na glebę.... Sory. dupa jestem nie mechanik.
>
> Co teraz?
>
Trzeba zebrać ropę z gleby jakimś sorbentem.
--
Irokez
-
6. Data: 2017-07-31 22:10:17
Temat: Re: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2017-07-31 o 20:08, ToMasz pisze:
>
>> Tu nie chodzi o 3-ci cylinder silnika. Chodzi tylko o pompę wc.
>> Jaki jest kod błędu? Czy to jedyny błąd? Czy może pojawia się jeszcze
> 1112 i 1135
>> jeden, związany z regulatorem ciśnienia na pompie?
>>
>> Tak czy inaczej - od czyszczenia regulatora ciśnienia bym zaczął. Do
>> wymiany mogą być również uszczelnienia na nim (głównie na jego iglicy).
>>
> uszczelnienia zamówione, czekam
>
> pojechałem dzisiaj do mechaniora. wal się pan na ryj, trudnych usterek
> się nie chwytamy, nawet jak pan go tu "zlawetuje" chwilowo martwego, to
> najwcześniej za tydzień się do niego zbliżymy.
> przeklinam pod nosem, wsiadam do auta .... nie pali. słucham puszki bsm,
> po przekręceniu kluczyka klika, po paru sekundach odklikuje. pompa w
> barku - milczy jak grób. Porzuciłem auto na cały dzień. Po pracy
> podjechałem do mojego auta z wiaderkiem, pompką do ropy i wężykami.
> spuściłem pół wiadra ropy ze baku samochodu, wrzuciłem pompkę do ropy do
> wiaderka, podłączyłem wężyki do "puszki" z filterm paliwa... auto
> odpaliło. nie za peirwszym razem, ale odpaliło. ruszyłem 5 metrów..
> uruchomiła się pompa w baku z NIE podłączonymi nigdzie wężami. dobre
> parę litrów wylało się na glebę.... Sory. dupa jestem nie mechanik.
>
> Co teraz?
>
Błąd 1112 to "zablokowany regulator ciśnienia paliwa". Czyli mój trop
może się potwierdzić. Z góry informuję, że wymiana uszczelnień i
czyszczenie niekoniecznie musi pomóc. Być może regulator będzie wymagał
wymiany, ale różnica w cenie między nim, a samymi uszczelkami + puszka
wd40, jest dość duża. Warto więc zacząć od czyszczenia.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
7. Data: 2017-08-03 02:48:58
Temat: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Sprzedaj to auto. Moje nie pojedzie jak mu siekierom w gaznik przypierdole. Master z
rzedowa pompa z elektronika pod postacia radia tez mocno odporny na awarie.
-
8. Data: 2017-08-03 18:43:42
Temat: Re: wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2017-07-31 o 20:08, ToMasz pisze:
> uszczelnienia zamówione, czekam
>
> pojechałem dzisiaj do mechaniora. wal się pan na ryj, trudnych usterek
> się nie chwytamy, nawet jak pan go tu "zlawetuje" chwilowo martwego, to
> najwcześniej za tydzień się do niego zbliżymy.
> przeklinam pod nosem, wsiadam do auta .... nie pali. słucham puszki bsm,
> po przekręceniu kluczyka klika, po paru sekundach odklikuje. pompa w
> barku - milczy jak grób. Porzuciłem auto na cały dzień. Po pracy
> podjechałem do mojego auta z wiaderkiem, pompką do ropy i wężykami.
> spuściłem pół wiadra ropy ze baku samochodu, wrzuciłem pompkę do ropy do
> wiaderka, podłączyłem wężyki do "puszki" z filterm paliwa... auto
> odpaliło. nie za peirwszym razem, ale odpaliło. ruszyłem 5 metrów..
> uruchomiła się pompa w baku z NIE podłączonymi nigdzie wężami. dobre
> parę litrów wylało się na glebę.... Sory. dupa jestem nie mechanik.
>
> Co teraz?
>
Jaki jest ciąg dalszy?
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."