    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 22 Jul 2013 16:31:40 +0200

    Dnia Sun, 21 Jul 2013 15:21:02 +0200, BartekK napisał(a):

    > To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
    > hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
    > parametr się zmienia.

    To jest dziwne - u mnie przy różnych kombinacjach przy silniku wykres mocy
    oczywiście się zmieniał, ale strat nie.
    No chyba że mówisz o różnicach rzędu błędu pomiarowego.

    > Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany?

    Po wykonaniu właściwego pomiaru, mierzy czas hamowania rolek.
    Wydaje mi się że jest wtedy wciśnięte sprzęgło.

    W stosunku do czasu hamowania samych rolek wyznacza się ten parametr.
    Potem dodaje się go do mocy zmierzonej na rolkach i daje to niby moc na
    wale korbowym.