-
11. Data: 2013-09-06 13:43:43
Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
W dniu 06.09.2013 o 12:50 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
>> Podaj jakieś dwa konkretne przykłady - koszt wybudowania kilometra
>> autostrady w PL i D.
>> To, że w TVN tak mówią znaczy tylko tyle, że mówią.
> To sie spotyka tez w opracowaniach UE.
>Wszystko zgoda, ale nie lubię jak się tak uogólnia i dorabia jakieś
>teorie na podstawie nie wiadomo jakich danych. Było już z
>kilkadziesiąt takich dyskusji - nikt nigdy nie podał przykładów
>budowy autostrady z których by czarno na białym wynikało, że w PL
>jest drożej.
Chetnie bym zobaczyl na konkretnych przykladach, ale zobacz tez na to
http://europa.eu/rapid/press-release_ECA-13-22_en.ht
m
Choc oczywiscie mozliwe ze porownywali metr kw. niemieckiej krajowki,
z polska autostrada.
Ale tez zobacz ze u nas na wezlach sa dwa wiadukty. Zeby sie dalo
latwo bramki postawic.
A one tez kosztuja i to chyba sporo. A sa co 20-30 km ..
J.
-
12. Data: 2013-09-06 20:29:57
Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
> W dniu 06.09.2013 o 09:13 Jan Koval <j...@o...pl> pisze:
>
>
>>
>> Fenomen to jest to, że pracownik przy budownie autostrady zarabie mniej
>> niż ten z Niemiec a jednak niemieckie autostrady sa tansze w budowie.
>>
>
>
> Podaj jakieś dwa konkretne przykłady - koszt wybudowania kilometra
> autostrady w PL i D.
> To, że w TVN tak mówią znaczy tylko tyle, że mówią.
Było wyjaśniane, nasze autostrady są budowane z pierdylionem dupereli,
których w Niemczech nie ma, bo nie są obowiązkowe.
Od malowania wiaduktów poczynając.
Dlatego faktycznie średnio wychodzą drożej niż niemieckie i to sporo.
-
13. Data: 2013-09-06 20:47:11
Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu 06.09.2013 o 20:29 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
> Było wyjaśniane, nasze autostrady są budowane z pierdylionem dupereli,
> których w Niemczech nie ma, bo nie są obowiązkowe.
> Od malowania wiaduktów poczynając.
> Dlatego faktycznie średnio wychodzą drożej niż niemieckie i to sporo.
No właśnie porównywalne odcinki nie wychodzą u nas drożej. Co do jakości -
nie mam złudzeń, nasze wrodzone kombinatorstwo i złodziejstwo robi swoje.
TG
-
14. Data: 2013-09-06 20:53:39
Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 06 Sep 2013 20:29:57 +0200 osobnik zwany Cavallino
napisał:
> Dlatego faktycznie średnio wychodzą drożej niż niemieckie i to sporo.
od powtarzania to kłastwo nie stanie się prawdą
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
15. Data: 2013-09-06 21:39:39
Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
> W dniu 06.09.2013 o 20:29 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
>
>> Było wyjaśniane, nasze autostrady są budowane z pierdylionem dupereli,
>> których w Niemczech nie ma, bo nie są obowiązkowe.
>> Od malowania wiaduktów poczynając.
>> Dlatego faktycznie średnio wychodzą drożej niż niemieckie i to sporo.
>
> No właśnie porównywalne odcinki nie wychodzą u nas drożej.
No jasne, bo 9,6 mln eur to mniej niż 8,24 mln
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/755251,ile-ko
sztuje-km-autostrady-w-polsce-drozej-niz-w-niemczech
-i-czechach,id,t.html
http://wyborcza.biz/biznes/1,100897,14314158,Dlaczeg
o_autostrady_w_Polsce_buduje_sie_drozej_niz.html
-
16. Data: 2013-09-06 22:06:32
Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
"W dniu 06.09.2013 o 21:39 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
> No jasne, bo 9,6 mln eur to mniej niż 8,24 mln
> http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/755251,ile-ko
sztuje-km-autostrady-w-polsce-drozej-niz-w-niemczech
-i-czechach,id,t.html
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100897,14314158,Dlaczeg
o_autostrady_w_Polsce_buduje_sie_drozej_niz.html
>
Ten artykuł to bełkot jakiegoś idioty, ale potwierdza to co wcześniej
napisałem (moje komentarze w nawiasach):
-"Mamy przykłady, że konstrukcje są bardzo często przewymiarowywane (20-30
proc.), a zamawiający nie pozwala na optymalizację" (większa szerokość
wiaduktów i mostów - na dodatkowy pas w przyszłości)
"-Wyższe koszty realizacji wspomnianych inwestycji mogą wynikać z nadmiaru
ekranów akustycznych"
"- niepotrzebnych wymogów specyfikacji, np. malowanie betonów na obiektach
mostowych (w Niemczech nigdy się tego nie robi - pozostaje żywy kolor
betonu, przez to taniej i przynajmniej wszystkie obiekty są jednolite" -
(to nie są plakatówki, to są masy zmniejszające nasiąkliwość betonu)
"Niezrozumiałe jest to, że niektóre normy polskie mają wyższe wymagania
niż normy europejskie, np. w zakresie nasiąkliwości betonu. Projektanci
nie dopuszczają w konstrukcjach betonowych cementu hutniczego, powszechnie
stosowanego w Europie" - (W Hiszpanii czy na południu Niemiec nasiąkliwość
jest bez znaczenia, u nas przy 50 cyklach "przejścia przez zero" jest
kluczowa).
a to jest gwóźdź programu :-)
"Warto też postawić pytanie, w jaki sposób ETO wygenerowało te dane? Czy
były brane pod uwagę pierwotne wartości kontraktów czy ostateczne. W
krajach zachodnich przy projektach typu "buduj" wartości stosunkowo
znacząco rosną w trakcie realizacji (konieczności zmian, nieprzewidziane
zdarzenia itp. są rekompensowane przez zamawiających poprzez zwiększanie
wartości kontraktu). Natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i
Autostrad odrzuca tego typu roszczenia" - (Niemiec robi przed inwestycją
kosztorys i przedstawia go jako całkowity koszt, poprawki i dodatkowe
koszty idą po stołem i nie wchodzą do średniej ceny kilometra.)
Żeby zrobić dokładne porównanie, trzeba by policzyć ile przy budowie
autostrady powstaje u nas dodatkowych obiektów inżynieryjnych (których nie
mieliśmy wcale) a ile u Niemców.
Koszty autostrad Hiszpańskich wynikają z tego, że są lata świetlne do
przodu przed Niemcami w jakości nawierzchni nowo-budowanych autostrad i
tak jak u nas muszą dobudować infrastrukturę do pobierania opłat.
TG