eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
  • Data: 2016-05-16 17:39:35
    Temat: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

    >Nawet bym nie próbował. Dla mnie notatnik już był tragedią.
    >Moje kryteria są proste i łatwe do opisania. Jeśli po zmianie
    >strony (PgUp/PgDn) odświeżenie obrazu trwa dłużej niż sama
    >zmiana treści (w założeniu natychmiastowa), to system jest
    >nieużywalny. Mówiąc inaczej, 60 razy na sekundę komputer musi
    >umieć zmienić wszystko na ekranie.

    nawet nie zauwazysz. Spokojnie wystarczy 0.1s ...

    >Przepisać -- 32kB to nie jest dużo. Z tym że to rozwiązanie
    >bardziej pomaga w sytuacjach, kiedy trzeba dorysować pięć
    >kresek. Nie widać jak się po kolei wolno rysują, wszystkie
    >pojawiają się jednocześnie.

    No coz, w Twojej nomenkulaturze to raczej by wygladalo tak, ze
    najpierw dlugo, dlugo nie dzieje sie nic, a potem pojawia wszystko
    gotowe.
    To jest niedopuszczalne :-) To ja juz wole widziec jak sie te kreski
    po kolei rysuja.

    Przy czym kilka kresek, to system powinien narysowac w ulamku sekundy,
    wiec moze spelnic twoja definicje - w 1/60 sekundy, nawet jesli zajmie
    dwie ramki, to trudno zobaczyc co bylo wczesniej.

    Ale ... te dwie strony grafiki na Herculesie o ile pamietam to byly na
    jednym banku pamieci.
    Wiec sniezenia musieli jakos inaczej unikac.

    P.S. jeszcze jedna ciekawostke pamietam - jakas karta Hercules+EGA,
    czy ulepszony Hercules - to bydle potrafilo wyswietlic 8 czy nawet 16
    poziomow szarosci (brazowosci) na zwyklym monitorze Hercules.
    Co jest o tyle ciekawe, ze monitor (jak w MDA) mial poziom kodowany na
    dwoch bitach TTL. A ze jeden z nich to byl "Highlite", to nawet te 4
    poziomy byly problematyczne.

    Nie wiem jak to zrobili.

    J.

    --