  • 11. Data: 2017-09-27 10:09:36
    Temat: Re: wyjazd poza granice PL
    Od: p...@g...com

    --Natomiast wymog lokalnego prawa jazdy przy pobycie czasowym bylby absurdem - nikt
    spoza UE nie moze wypozyczyc samochodu w PL? Raczej trudno zeby australijczyk robil
    prawo jazdy w PL przy wyjezdzie na urlop.

    ten wymog to sobie sam wymysliles :-) jesli chcesz poruszac sie po drogach w innym
    kraju to zrob miedzynarodowe w Polsce to 35 pln
    https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/uzyskaj-mi
    edzynarodowe-prawo-jazdy

    --Bardziej problem bardziej widze w tym, ze bedac z z definicji obywatelem polskim
    (nie zrzekalem sie obywatelstwa) moge miec jakis wymog posiadania polskiego dokumentu
    - nawet jesli nie mam dowodu osobistego, polskiego paszportu i nie jestem zameldowany
    w Polsce.

    bzdury, podwojne czy potrojne obywatelstwo nie jest zadnym problemem, mozesz podpadac
    pod jakies sdministracyjne bzdety ale ani dla policjanta z drogowki ani w
    wypozyczalni nie gra to roli

  • 12. Data: 2017-09-27 14:24:34
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Iguan_007 <i...@g...com> wrote:

> [...]
    > "nie uprawnia do kierowania" bo nie jest zgodne z KW. Oczywiscie, gdybym
    > mieszkal w PL i chcial jezdzic na australijskim pj na stale to raczej nie
    > przejdzie. Natomiast wymog lokalnego prawa jazdy przy pobycie czasowym
    > bylby absurdem - nikt spoza UE nie moze wypozyczyc samochodu w PL? Raczej
    > trudno zeby australijczyk robil prawo jazdy w PL przy wyjezdzie na urlop.
    >
    > "Osoby posiadające inne zagraniczne prawa jazdy muszą je wymienić na
    > polskie dokumenty, jeżeli pobyt czasowy lub stały w Polsce przekroczy 6 miesięcy"
    agraniczne-prawo-jazdy-jakie-jest-honorowane-w-Polsc
    e.html

> [...]
    > polskiego dokumentu - nawet jesli nie mam dowodu osobistego, polskiego
    > paszportu i nie jestem zameldowany w Polsce.

    Z tego co ja się dowiadywałem to nie można sie zrzec polskiego - dla służb
    granicznych jesteś Polakiem czy tego chcesz czy nie chcesz :-)

    Ale jeżdzę w Polsce na polskim prawku - w razie kontroli nie chcę mieć
    stawki za mandaty podniesionej ciutkę dla Amerykanina :-)

    Czemu nie zrobisz sobie polskiego?

  • 13. Data: 2017-09-27 14:24:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Iguan_007 <i...@g...com> wrote:

    > Nie, kierowca nie jest wlascicielem. Samochod bylby pozyczony od osoby prywatnej.
    > Czy na Czechy, Austrie, Slowacje i Wlochy takie upowaznienie jest wymagane?

    Ryzykowne... mogą im się zapalić lampki czerwone "kradziony samochód"
    wywożony za granicę :-)

  • 14. Data: 2017-09-27 14:24:36
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    > Tue, 26 Sep 2017 23:52:31 -0700 (PDT), w
    > <2...@g...c
    om>, Iguan_007

    agraniczne-prawo-jazdy-jakie-jest-honorowane-w-Polsc
    e.html

    > Było kiedyś na TVN Turbo -- faceta nie puścili w dalszą drogę z amerykańskim

    A gdzie go zatrzymano? I miał amerykański paszport przy sobie?

  • 15. Data: 2017-09-27 21:14:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-27 o 00:45, J.F. pisze:

    > Ale ktorej granicy ?
    > Bo na 4 to teraz nie ma zadnej kontroli - no, sporadycznie moga byc.
    > Wiec trudno tu mowic o wymaganiach.

    Kontroli na granicy raczej prawienapewno nie będzie. Co nie znaczy, że
    nie może być kontroli w każdym dowolnym momencie podczas przebywania na
    terytorium państwa. Strefa Schengen nie oznacza, że nikt nikogo nie
    kontroluje. Oznacza, że normalnie nie kontroluje na granicy, ale może
    skontrolować 5 km za - takie coś widziałem tydzień temu na Słowacji. I
    dokumenty muszą się zgadzać. To nawet gorzej, bo w przypadku kontroli na
    granicy mogliby np. nie wpuścić na terytorium kraju. Wtedy zawracasz i
    tyle. Jak skontrolują w głębi kraju i się nie będzie zgadzało, to
    trudności mogą być większe. Łącznie z uniemożliwieniem dalszej jazdy,
    odstawieniem samochodu na parking policyjny do czasu wyjaśnienia.

  • 16. Data: 2017-09-27 22:54:53
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, September 28, 2017 at 5:14:06 AM UTC+10, Poldek wrote:

    > tyle. Jak skontrolują w głębi kraju i się nie będzie zgadzało, to
    > trudności mogą być większe. Łącznie z uniemożliwieniem dalszej jazdy,
    > odstawieniem samochodu na parking policyjny do czasu wyjaśnienia.

    Przekonaliscie mnie, ze to zbyt ryzykowne. Tak jak sugerujecie, zrobie to
    miedzynarodowe pj a samochod pozycze we Wloszech. Troche szkoda bo chcialem uniknac
    samolotu z Polski - po dlugim locie z Australii jazda samochodem przez Europe bylaby
    mila odmiana.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 17. Data: 2017-09-27 22:57:43
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Wednesday, September 27, 2017 at 10:24:36 PM UTC+10, Pszemol wrote:
    > Ale jeżdzę w Polsce na polskim prawku - w razie kontroli nie chcę mieć
    > stawki za mandaty podniesionej ciutkę dla Amerykanina :-)
    >
    > Czemu nie zrobisz sobie polskiego?

    Nie warte zachodu w mojej sytuacji. W Polsce jestem jednorazowo po 2-3 tygodnie raz
    na 2-3 lata, w tym samochod przydaje mi sie tylko sporadycznie.
    Szkoda mi tracic urlopu na kursy i egzaminy PL. Ponadto widze, ze i tak byloby to
    raczej skomplikowane (nie jestem zameldowany, nie mam dowodu osobistego):

    "Kto może dostać polskie prawo jazdy: (...) Każdy, kto mieszka w Polsce przynajmniej
    od 185 dni"

    "Co przygotować: (...) dokument, który potwierdzi adres zameldowania, na przykład
    dowód osobisty, kartę pobytu albo zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały albo
    czasowy. Jeśli masz nowy dowód osobisty, w którym nie ma adresu zameldowania -- weź z
    dowolnego urzędu gminy zaświadczenie o zameldowaniu"

    https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/prawo-jaz
    dy-jak-zdac#scenariusz-w-urzedzie

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 18. Data: 2017-09-28 00:06:06
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-27 06:52, Iguan_007 <i...@g...com> wrote:
> [...]
    > wymog posiadania polskiego dokumentu - nawet jesli nie mam dowodu
    > osobistego, polskiego paszportu i nie jestem zameldowany w Polsce.

    Nawet masz dwa - żeby wjechać powinieneś mieć polski paszport, a w ogóle za
    "niemanie" dowodu osobistego można otrzymać mandat.

  • 19. Data: 2017-09-28 06:36:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Sep 2017 13:54:53 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Przekonaliscie mnie, ze to zbyt ryzykowne.
    >Tak jak sugerujecie, zrobie to miedzynarodowe pj

    Zrob,

    >a samochod pozycze we Wloszech.

    A tu na moj gust ryzyko znikome.
    Jezdza ludzie samochodami rodziny, znajomych, sluzbowymi,
    leasingowanymi.

    > Troche szkoda bo chcialem uniknac samolotu z Polski - po dlugim
    > locie z Australii jazda samochodem przez Europe bylaby mila
    > odmiana.

    Eee - po 12+h w samolocie, 12+h w aucie to miła odmiana ?
    Krotki lot to miła odmiana :-)

    Tylko pamietaj, ze my tu po innej stronie drogi jezdzimy, z innej
    strony nadjezdza niebezpieczenstwo na przejsciu ...

    J.

  • 20. Data: 2017-09-28 09:35:18
    Od: p...@g...com

    --Z tego co ja się dowiadywałem to nie można sie zrzec polskiego - dla służb
    granicznych jesteś Polakiem czy tego chcesz czy nie chcesz :-)

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/777277,zrzecze
    nie-sie-obywatelstwa-polskiego.html