    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Date: Mon, 20 Nov 2017 21:31:01 +0100
    <ouudn7$s2d$1@node1.news.atman.pl> <ouurs2$v05$1@dont-email.me>
    <ouv1ej$647$1@node2.news.atman.pl>
    <ouv3jc$bkq$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <ouvbln$frr$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 20.11.2017 o 20:50, Marek S pisze:

    > Ok, jasne.

    > Już oczami wyobraźni widzę wpisy na forum Autocada/Eagle:
    >
    > Dlaczego nie mogę wyeksportować razem warstw #3 z #5 i #7 a mogę #3, $4
    > i #12. Poprawcie to :-D

    Ale w każdym programie możesz jednocześnie wyeksportowac wartwę fronr,
    back in2 in3, SilkFront, SilkBack, maski, pasty, kleje, opis i
    krawędzie. Albo dowolny podzbiór tych 15 warstw.

    > Tak na marginesie - do generowanie płytek to nie tylko gerber. Do
    > wiercenia najpopularniejszym formatem jest excellon. I co ciekawe - oba
    > formaty potrzebne mogą być do wykorzystania jednej maszyny dla obu
    > operacji. Ja właśnie tak to robię.

    Akurat z pilikami owiertu tu nikt nie zgłaszał problemów.

> [...]
    > ale w nawiązaniu do funkcjonalności Eagle. Taka była geneza tejże
    > dygresji. Ale jak chcesz skupmy się ogólnie na maszynach bo gerber to
    > jeden z wielu formatów.  Powiedz mi jakie warstwy powinienem móc
    > miksować a jakie nie dla maszyn obsługujących gerber, jakie dla hpgl,
    > jakie dla Adcomp, jakie dla Emma, jakie dla DesignJet?
    > Podpowiem, że te maszyny działają zupełnie inaczej. Jedne coś tną, inne
    > coś wiercą. Jedne robią to laserem, inne mechanicznie. Każda z nich
    > wyklucza możliwość wykonania pewnych operacji. Jak chcesz to pogodzić?

    Co try z tym miksowaniem warstw? Stworzyłeś jakiegoś chochoła z którym
    zawzięcie walczysz.

    > Rozpocząłem swoją wypowiedź od "Wiesz... jeśli to dobrze zrozumiałem".
    > To tak na marginesie. A gdzie to wyczytałem?
    >
    > Chodzi o kontekst warstwy ze ścieżkami - bo to ważne. W połączeniu z tym
    > wypowiedź.

    Ale skąd wziąłeś kontekst warstwy ze ścieżkami (czyli z miedzią)? Cały
    czas była mowa o jednej warstwie opisowej z różnymi składnikami opisu.
    No powiedzmy dwóch: górnej i dolnej :)

    > "Nie wiem jak w Eagle, ale na przykład w  Kicad obrysy, desygnatory i
    > wartości elementu są na jednej warstwie. Można jednak przy tworzeniu
    > gerberów zaznaczyć czy opisy lub wartości lub ukryte teksty mają być
    > rysowane na Silk razem z obrysami. Tak więc filozoficzna kwestia jednego
    > pliku dla wszystkich warstw wywołana jest twoim tekstem, a nie czyimś
    > brakiem zrozumienia co to są warstwy w CADzie"
    >
    > Ja to odczytałem, że na "jednej warstwie" z tekstami, obrysami itp.

    Ale nie na jednej warstwie miedzi. Na warstwie opisowej.

    --
    pozdrawiam
    MD