    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Date: Mon, 20 Nov 2017 20:14:18 +0100
    <ouv246$6og$1@node2.news.atman.pl>
    <ouv4mh$c29$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    W dniu 2017-11-20 o 18:51, Piotr Gałka pisze:

    > O ile się nie mylę to Eagle nie jest całkiem darmowy. Przenosząc się z
    > Protela wolę się przenieść na coś całkiem darmowego bo niejako w
    > pakiecie dostanę możliwość używania tego programu przez kilka osób na
    > kilku komputerach.

    Trochę niżej masz tabelkę z opisem typów licencji:
    https://www.autodesk.com/products/eagle/blog/how-to-
    get-started-with-a-new-autodesk-eagle-license/

    Wersję darmową możesz mieć na tylu komputerach ile chcesz.

    > Znów wyczytujesz rzeczy nie napisane i wprowadzasz przez to zbędne
    > zamieszanie. Gdzie pisałem o braku sygnalizacji połączeń nie wykonanych?

    Ups, sorki. Źle zinterpretowałem Twoje słowa. Chodziło Ci o brak wyboru
    kolorów sygnalizacji takich połączeń a nie o brak sygnalizacji.

    > Czyli pod tym względem jest gorszy od mojego Protela.

    Niekoniecznie. W Eagle jest coś takiego jak wyróżnianie połączenia o
    danym ID. Jeśli masz przykładowo połączenie oznaczone jako GND, czy VCC,
    czy N$50 i jest ono czerwone, to po wyróżnieniu staje się
    jasno-czerwone. Mało tego - możesz wskazać je na schemacie a wyróżni się
    ono zarówno na nim jak i na PCB.

    https://drive.google.com/file/d/1Fo2r25UAAr-6Ew5xAQk
    n0gfatGKoCEva/view?usp=sharing

    > Jaki praktyczny sens - dla mnie ogromny.
    > Ja zawsze robię tak:
    > - net GND na niebiesko,
    > - wszystkie nety zasilające na czerwono,
    > - wszystkie pozostałe zostają standardowo - szare.

    No tak, kwestia zdefiniowania wyrażenia Net Class... To co u Ciebie jest
    net, to w Eagle nazywa się "nazwa". Net Class to definicja ścieżek,
    określająca ich grubość, odstęp ścieżek z innymi Net Class'ami, średnica
    otworów dla via.

    > Następnie ukrywam GND - aby mi nie mieszały przy rozmieszczaniu
    > elementów, bo GND nie muszę łączyć - jest wszędzie w zasięgu via.

    W Eagle można ukryć dowolne ścieżki w/g ich ID. Pełna swoboda.

    > Rozmieszczam elementy tak, aby wszystko dało się połączyć na jednej
    > warstwie - to jest największa część pracy nad płytką. Zasilania na
    > czerwono abym wiedział, gdzie będą grubsze ścieżki.

    W Eagle zupełnie inaczej to wygląda. W ogóle o tym nie trzeba myśleć. To
    się samo dzieje. Oczywiście możesz każdy z odcinków ścieżki zmienić
    indywidualnie. Ale reguły definiujesz na poziomie schematu. Jeśli chcesz
    np. zasilanie Vcc mieć na 2mm, to definiujesz taką Net Class i
    przypisujesz go. Przy tworzeniu PCB, ścieżki przyjmują domyślnie grubość
    tego, co klikniesz. Tak więc jeśli klikniesz na połączeniu ze scalakiem,
    gdzie chcesz ścieżkę 4 mils, to tyle otrzymasz gdy rozpoczniesz
    trasowanie tejże ścieżki. Potem klikasz na ścieżce zasilającej i nic nie
    robiąc ciągniesz ścieżkę 2mm. Jednostki możesz mieszać.

    > Sprawdziłem sobie, że w KiCadzie ręcznie edytując plik sieci mogę usunąć
    > sieć GND i to mi powinno wystarczyć (zrobię sobie do tego jakiś
    > narzędzie), brak wyróżnienia zasilań będę musiał jakoś przeboleć.

    Wiesz? Odnoszę wrażenie, że moje podsuwanie pomysłu jest nic nie warte
    po już zafiksowałeś się na czymś innym. Nawet jeśli będziesz musiał
    kilofem skuwać problemy w sofcie, to i tak w nim zostaniesz bo tak.
    Napisz jak jest, bo szkoda mi czasu na pokazywanie jak inni to rozwiązali.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek