    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Date: Mon, 20 Nov 2017 10:16:12 +0100

    W dniu 2017-11-18 o 18:17, JS pisze:

    > Robię dokumentacje do montażu. Potrzebuję mieć tylko obrysy elementów, z
    > których generuję później rysunki, wmontowując w międzyczasie np.
    > wartości w różnych kolorach. To bardzo ułatwia montażystom.

    Moim zdaniem to nigdy nie powinno tak działać. Ten kto ma u siebie
    projekt płytki może przecież wygenerować odpowiednie pliki kilkoma
    kliknięciami.

    Ja, w ramach dokumentacji, robię zawsze dwa pdf-y dla strony płytki z
    elementami. Na jednym są obrysy i oznaczenia elementów (na tle szarych
    ścieżek), na drugim obrysy i wartości elementów (na tym samym tle).
    Robienie dwóch plików wynika z tego, że jak poukładam na styk elementy
    0603 i trochę 0402 to nijak mi się jedno i drugie nie chce zmieścić, aby
    jeszcze było czytelne. Jak na drugiej stronie jest tylko kilka elementów
    to wtedy tak ustawiam oznaczenia i wartości aby nie były na sobie i
    robię jednego pdf-a dla tej strony.

    Jakiś czas temu postanowiłem przenieść się z Protela do KiCada i właśnie
    w wolnych chwilach tworzę od zera moją bibliotekę footprintów, bo te
    które są z KiCadem nie umożliwiają wykonania takiej dokumentacji.
    Nie wezmę się za robienie pierwszej płytki zanim nie będę pewny, że uda
    mi się zrobić dla niej dobrą dokumentację.

    Jak ci projektanci od których dostajesz te pliki nie umieją ich zrobić
    jak trzeba to niech Ci dostarczą pliki źródłowe. Powinno być Ci łatwiej.
    P.G.