  • Data: 2017-11-20 09:52:37
    Temat: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-18 o 20:17, Marek S pisze:

    > No coś Ty! Skąd masz takie informacje?

    Nie mam takich informacji - stąd użyłem słowa 'chyba'.

> [...]
    > tego precyzyjnie nie zrobił.
    >
    > Mało tego, czasem dorzucam też pady aby móc synchronizować koordynaty
    > maszyny z koordynatami wytrawionej płytki zamocowanej na stole CNC,
    > poprzez dopasowanie tych padów do fizycznie istniejących.
    >
    > Czas przeszły - gdyż zmieniłem CAMa a w nowym poprawnie czyta pliki DXF
    > z Eagla. DXF przenosi warstwy więc zawsze biorę je wszystkie a nie
    > konkretny layer. W CAMie wyłączam niepotrzebne, a czasem włączam jakiś
    > niby nadmiarowy bo okazuje się, że przy konkretnym zadaniu jest użyteczny.

    Nie podyskutujesz ze mną, bo nigdy nie wychodziłem poza wygenerowanie
    gerberów i wysłanie do zrobienia.
    Jeszcze jakiś czas temu jak wypuszczałem gerbery to przy obrysie płytki
    zaznaczałem flagę "dołącz do każdej warstwy", ale każdy z wynikowych
    gerberów rozumiałem jako gerbery dla jednej warstwy, a nie połączonych
    warstw.

    Rozumiem, że tworzyłeś jeden plik gerbera zawierający dane z różnych
    warstw, ale podejrzewam (czyli chyba! - bo nie znam formatu gerbera), że
    wtedy znikała informacja co jest z której warstwy. Jeśli te informacje
    znikają, to nie nazwałbym takiego pliku "plikiem gerbera _dla_
    wszystkich warstw" bo nie zawiera już informacji przeznaczonych dla
    poszczególnych warstw. O takim, który by zawierał te informacje pisałem,
    że chyba nie istnieje.

    > A skąd wiesz, że jedna???

    Dobra. Głowy nie dam. Tak po prostu zrozumiałem, że z warstwy opisowej
    chce usunąć teksty zostawiając obrysy elementów.
    W temacie gerber od 20 lat siedzę w swojej własnej jednoosobowej
    enklawie i chyba niepotrzebnie się wychylałem, bo moja wiedza ogranicza
    się tylko do tego ca ja sam robię.
    P.G.