  • 1. Data: 2010-02-18 19:29:26
    Temat: wyciecie uszkodzonych obszarow dysku
    Od: Tans <.@.>

    Dysk twardy został uszkodzony i posiada bad sektory. Zanim kupię nowy
    chciałbym "wyciąć" uszkodzony obszar i utworzyć dwie partycje na dobrych
    sektorach.

    Jakim programem można stwierdzić, jaki zakres sektorów należy wyciąć i
    jakim program powinien być użyty do takiego "parametrycznego" utworzenia
    partycji?

    Proszę o sugestie, nie uskuteczniałem jeszcze podobnych manewrów.

    Tans

  • 2. Data: 2010-02-18 19:58:28
    Temat: Re: wyciecie uszkodzonych obszarow dysku
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 18.02.2010 20:29, Tans wrote:
> [...]
    > partycji?
    >
    > Proszę o sugestie, nie uskuteczniałem jeszcze podobnych manewrów.

    Pod Linuksem np. badblocks.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2010-02-19 01:17:22
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 18.2.2010, Tans napisał(a):

    > Jakim programem można stwierdzić, jaki zakres sektorów należy wyciąć i

    Producent dysku niczego nie daje na swej WWW?

    > jakim program powinien być użyty do takiego "parametrycznego" utworzenia
    > partycji?

    Jakimkolwiek. Jak Ci wygodnie.

    > Proszę o sugestie, nie uskuteczniałem jeszcze podobnych manewrów.

    Przy określaniu "nieużytków" dodaj trochę na zaś.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 4. Data: 2010-02-19 01:50:54
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > partycji?
    >
    > Proszę o sugestie, nie uskuteczniałem jeszcze podobnych manewrów.

    Cokolwiek nie zrobisz: pamiętaj, że istnieje prawdopodobieństwo, że za 2
    godziny, 2 dni, albo 2 miesiące kolejne porcje złych sektorów mogą się
    pojawić w zupełnie innych miejscach dysku.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 5. Data: 2010-02-19 05:44:10
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 20:29:26 +0100, Tans napisał(a):

> [...]
    > partycji?
    >
    > Proszę o sugestie, nie uskuteczniałem jeszcze podobnych manewrów.

    Czy te bad sektory widać w SMART? Jeśli nie to go wyzeruj softem
    producenta albo MHDD/Victoria, może znikną.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 6. Data: 2010-02-19 08:07:50
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-18 20:29, Tans pisze:
    > Dysk twardy został uszkodzony i posiada bad sektory. Zanim kupię nowy
    > chciałbym "wyciąć" uszkodzony obszar i utworzyć dwie partycje na dobrych
    > sektorach.

    W zasadzie to wystarczyłoby stworzenie partycji zawierającej
    uszkodzone sektory w swoim obszarze (byle nie na początku i
    na końcu) i pełne (nie szybkie!) sformatowanie jej. Uszkodzo-
    ne sektory zostaną w takim przypadku wykryte i wyłączone z
    użycia bez konieczności "cięcia" dysku na kilka czy kilkana-
    ście partycji. Oczywiście taki proces pełnego formatowania
    troszkę pewnie potrwa :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |