  • 1. Data: 2010-09-12 19:01:13
    Temat: wybór małego babskiego jeździdła?
    Od: "mariuszmo" <t...@s...pl>

    Z jednej strony
    Fiat Punto 1.3 16V JTD MultiJet 70 KM
    Wersja: II FL, Rok produkcji: 2004, Data rejestracji: 02/2005, Przegląd:
    02/2011, Ubezpieczenie: 04/2011, 142 059 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc:
    70 KM (51 kW), Pojemność skokowa: 1300 cm3, olej napędowy (diesel), biały,
    Liczba drzwi: 4/5, Kraj pochodzenia: Niemcy, Kraj aktualnej rejestracji:
    Polska.

    z drugiej Peugeot 206 1,4 HDI
    Rok produkcji: 2003, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 70 KM (51 kW),
    Pojemność skokowa: 1398 cm3, olej napędowy (diesel), Liczba drzwi: 4/5, Kraj
    pochodzenia: Włochy obecnie do opłat bez rejestracji

    Peugot po opłaceniu w PL 1000 zł droższy od fiata ale fiat ma przednią szybę
    do wymiany - gwiazdka (cenę szyby powinienem stargować)

    wyposażenie mają podobne
    i który będzie lepszy, przestronniejszy, niej awaryjny itd? który ma niższe
    ceny części itp
    prośba o wszelkie konstruktywne opinie.
    Nie interesują mnie opinie aby nie kupować fiata tylko dlatego, ze to fiat

    jeszcze jedna sprawa - fiata mogę sprawdzić przed zakupem w autoryzowanym
    serwisie fiata, peugota ponieważ jeszcze nie jest zarejestrowany ani
    ubezpieczony niestetety nie mogę sprawdzić nigdzie poza jakimś warszatem po
    sąsiedzku obok sprzedającego. Tu wątpie czy wogóle jest sens z racji
    ewentualnej znajomości i braku obiektywizmu

  • 2. Data: 2010-09-12 20:52:49
    Temat: Re: wybór małego babskiego jeździdła?
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "mariuszmo" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z drugiej Peugeot 206 1,4 HDI
    >
    > wyposażenie mają podobne
    > i który będzie lepszy, przestronniejszy, niej awaryjny itd? który ma

    Wszystko zależy od stanu tych dwóch konkretnych egzemplarzy - który ile
    cofnięty, jak bity, itp. itd.
    Bez szklanej kuli nie da rady.

    Sprawdź Fiata i jak wyjdzie OK to bierz. Nie da się sprawdzić Puga? To niech
    zrobią tak żeby się dało.

  • 3. Data: 2010-09-13 05:38:08
    Od: "mariuszmo" <t...@s...pl>

> [...]
    > cofnięty, jak bity, itp. itd.
    > Bez szklanej kuli nie da rady.
    >
    > Sprawdź Fiata i jak wyjdzie OK to bierz. Nie da się sprawdzić Puga? To
    Konkretne egzemplarze to ja sprawdzę, zależy mi na ogólnej opinii i tych
    samochodach i dziwi zarazem bezsensowna alergia na fiata części osób,
    Fiat? nie bo to fiat ale dlaczego nie to już nie wiadomo jak uzasadnić.

  • 4. Data: 2010-09-13 07:19:59
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Kuzyn ma szkołę nauki jazdy i morduje tam Punta do przebiegu 400 tys.
    Twierdzi, że to najlepsze auta do tego celu. To o czymś świadczy.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-09-13 08:18:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mariuszmo

    > Konkretne egzemplarze to ja sprawdzę, zależy mi na ogólnej opinii i tych
    > samochodach i dziwi zarazem bezsensowna alergia na fiata części osób,
    > Fiat? nie bo to fiat ale dlaczego nie to już nie wiadomo jak uzasadnić.

    206 wygląda nadal świeżo. Szczególnie z jakimiś ładnymi felgami. A Punto
    to Punto. Po prostu mały, tani Fiat. Gdybym był kobietą to na pewno
    wolałbym 206. Może to jest argument dość subiektywny, ale myślę, że
    większość osób podobnie postrzega te dwa auta.

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-09-13 09:38:28
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Kuzyn ma szkołę nauki jazdy i morduje tam Punta do przebiegu 400 tys.
    > Twierdzi, że to najlepsze auta do tego celu. To o czymś świadczy.

    tylko o czym? (jak kolega będzie zakładał szkołę jazdy i szukał prostego
    woła roboczego to weźmie punto)

    1. punto ma gorsze materiały wykończeniowe - tandetne na mój gust (nawet w
    porównaniu do plastików z Thali)
    2. ten punto jest z włoch - włosi mordują samochody (obiegowa opinia ale
    przeciez nie wzieła się z powietrza)
    3. nie wiem jak punto II ale jedynkę zżerała rdza.

  • 7. Data: 2010-09-13 10:15:02
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-13 07:19, Jacek pisze:
    > Kuzyn ma szkołę nauki jazdy i morduje tam Punta do przebiegu 400 tys.
    > Twierdzi, że to najlepsze auta do tego celu. To o czymś świadczy.
    > Jacek

    ale nie z silnikiem 1.3 multijet, chyba, że go katuje i dolewa oleju bo
    ten silnik nawet prawidłowo eksploatowany nie jest wieczny.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-09-13 10:21:04
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-12 19:01, mariuszmo pisze:
    > Nie interesują mnie opinie aby nie kupować fiata tylko dlatego, ze to fiat

    Nie wypowiem się o peugeocie 206 ponieważ nie znam tej konstrukcji,
    natomiast napiszę Ci coś o fiacie.

    1. dokładnie sprawdzić miejsca podatne na korozję (progi, podłoga,
    okolice wlewu paliwa pod nadkolem, mocowania amortyzatorów z przodu)
    Tak, fiat ma cały czas słabe blachy więc pod tym względem na pewno
    przegrywa.

    2. silniki 1.3 zaprzeczenie trwałości diesla, często padają turbiny a
    jak kupujesz używkę to ciężko stwierdzić jak ktoś jeździł wcześniej.
    Rozrząd mimo iż na łańcuchu, wymaga wymiany czasami już po 100tyś km.
    Silnik średnio udany nie to co starsze 1.9JTD. Spalanie nie jest jakoś
    ekstremalnie małe (krążą opinie, że poniżej 5l na mieście, to oczywiście
    fikcja)

    Na twoim miejscu nie brałbym fiata, jak pisałem nie znam peugeota ale
    bardziej ku niemu bym się skłaniał. Auto wizualnie bardzo ładne a jak z
    silnikami to niech się wypowiedzą osoby które znają tą konstrukcje.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-09-13 10:33:49
    Od: amos <g...@g...com>

    On 13 Wrz, 07:19, "Jacek" <m...@g...pl> wrote:
    > Kuzyn ma szkołę nauki jazdy i morduje tam Punta do przebiegu 400 tys.
    > Twierdzi, że to najlepsze auta do tego celu. To o czymś świadczy.

    Swiadczy o tym, ze ma niskie wymagania wzgledem auta. Moze dla
    kursantow nie ma znaczenia, ze cos tam sie telepie, klamka odpada, czy
    rdza chrupie.

    Sam na pierwsze auto wybralem Fiata Uno 1,4. Mimo, ze polubilem to
    auto to trzeba przyznac, ze to auto lubi majsterkowac oraz ma
    mechanika w rodzinie/sasiedztwie. Inaczej naprawy zrujnuja
    wlasciciela. Niestety nie wszystko zrobisz pod blokiem. Oddalem go za
    polowe wartosci z przebiegiem 150tkm i juz byl wrakiem.

    Saab z 2x wiekszym przebiegiem kosztowal mnie poki co w utrzymaniu
    rocznie tyle samo co to piekielne (czerwone ;)) Uno.

    --
    amos

  • 10. Data: 2010-09-13 10:34:54
    Od: amos <g...@g...com>

    On 13 Wrz, 08:18, to <t...@a...xyz> wrote:
    > Gdybym był kobietą to na pewno
    > wolałbym 206. Może to jest argument dość subiektywny, ale myślę, że
    > większość osób podobnie postrzega te dwa auta.

    Nie wiem, czy nie jestes kobieta, ale ten test zdales na piatke ;)

    --
    amos