  • Data: 2011-03-19 15:28:00
    Temat: Re: wybór body
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-19 11:48, Marek Wyszomirski wrote:
    > Bardzo często zapiski o 'legendarności' czy 'kultowości' to czysty bełkot
    > marketingowy. Uodporniłem się na takie zagrania na tyle, że takie
    > sformułowania w ogóle nie docierają do mojej świadomości.

    Każdym da się zrobić ciekawe zdjęcia, im lepsze tym fajniejsze opinie, ale
    niektórzy owszem nadużywają trochę tego słowa.

    > A w kwestii cen
    > podobnych obiektywów do innych systemów się nie wypowiadam, bo ich nie
    > znam.

    Ale wystarczy zerknąć na allegro i w kilka minut można się przekonać.
    Jeśli używane 50/1.7 jest w cenie 50/1.4 to to jest jednak drogo jak za
    bardzo popularne szkiełko. Przyznam że mnie mocno tym zaskoczyliście, O
    cenie SDM cośtam wiedziałem, ale nowość itd, ale ceny tych używek są
    jednak bardzo wysokie :(

    > A porównując należałoby uwzględnić nie tylko cenę, ale i jakość
    > mechaniczna oraz optyczną szkła (zaznaczam - nie sprawdzałem jaka jest w
    > innych systemach - Pentax jest pod tym względem dobry, czy inne systemy
    > równie dobre - nie wiem).

    No właśnie zarówno jakość wykonania jak i optyczna jest bardzo zbliżona,
    tak na prawdę odstaje tylko Sigma, bo swój obiektyw ma droższy, większy i
    z całkiem inną charakterystyką niż konkurencja - jest lepiej na f/1.4, a
    gorzej na f/8. No i bokeh jest zupełnie inny.
    Co do szkiełek f/1.7 lub f/1.8 to one wszystkie są bardzo tanie i bardzo
    do siebie podobne, canon ma natańszy i deko gorzej wykonany, ale znów
    różnice nie są jakieś zawrotne. Sony też puściło 50/1.8 SAM, minolta miała
    50/1.7 - taki metalowy i pancerny (jak pewnie u pentaksa), ceny ich są też
    zbliżone i oscylują ok. 500zł. Można sobie wybrać, który będzie lepszy dla
    kogoś i zdania są podzielone, bo nowy chociaż bardziej plastikowy, to
    jednak ma silnik, jest szybszy, deko lepszy optycznie, no i w tej samej
    cenie jest gwarancja, faktura itd.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564