  • 51. Data: 2010-03-29 07:58:51
    Temat: Re: [OT] wspominki...
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Spora czesc. Technika doszla juz i do Polski i teraz np nawet male
    > firmy robiace w metalu obrabiaja go na CNC a tna "na laserze".

    A co sie zmienilo w Strukturze krysztalu, w rolnictwie, w badaniach
    kosmosu, w badaniach bezpieczenstwa samochodow (jak na ironie jeden z
    ostatnich Ich programow). Tak, zmienila sie nieco technologia, ale sama
    idea nic. To, ze teraz sie robi w 22 nanometrach wcale nie znaczy, ze
    program o powstawaniu polprzewodnikow stracil na aktualnosci, to, ze
    teraz USG z kolorowym wyswietlaczem z dopplerem to standard, nie znaczy,
    ze sama idea wykorzystania ultradzwiekow sie zdezaktualizowala, wtedy
    poduszki powietrzne, czy swietlowki kompaktowe byly nowoscia, ale czyz
    dzisiaj sie ich nie uzywa? Moze i cnc, albo laser sa teraz
    popularniejsze, ale nie przypominam sobie Sondy o obrobce matali
    pilnikiem i pila, pamietam natomiast o niezwyklych wlasnosciach stopow,
    ktorych sposob powstania, czy metody badania nie zmienily sie. A ze
    zamiast cyferek na LCD zobaczysz je na nixie, to naprawde drobiazg.
    Ogladajac ocalale odcinki Sondy prawie zawsze przychodzila mi do glowy
    mysl: "Cholera, to jest wciaz aktualne".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 52. Data: 2010-03-29 08:14:58
    Temat: Re: wspominki...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Bo takie czasy byly. M-4 za Gomulki 45m kw. Za Gierka juz 55m.
    > Za Jaruzelskiego - 60.
    > A teraz ... znow modne mieszkania po 40m.

    Modne? Ale chyba nie jako M-4?

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2010-03-29 08:17:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 09:58:51 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    >idea nic. To, ze teraz sie robi w 22 nanometrach wcale nie znaczy, ze
    >program o powstawaniu polprzewodnikow stracil na aktualnosci,

    Stracil wszystko. Nie wiem jak wyglada wspolczesna fabryka
    polprzewodnikow, ale wiem ze nie moze wygladac tak jak CEMI AD1985.

    Jak oni naswietlaja ? UV pod woda ? Jak pozycjonuja maski, jak robia
    te maski ..

> [...]
    >ze sama idea wykorzystania ultradzwiekow sie zdezaktualizowala, wtedy
    >poduszki powietrzne, czy swietlowki kompaktowe byly nowoscia, ale czyz

    No ale co - chcesz uswiadamiac ludzi informacja jakie to wielkie
    mozliwosci daje poduszka powietrzna, czy ze ultradzwieki dadza w
    niedalekiej przyszlosci niesamowity postep w medycynie ?

    >Ogladajac ocalale odcinki Sondy prawie zawsze przychodzila mi do glowy
    >mysl: "Cholera, to jest wciaz aktualne".

    Ja tam niedawno ogladalem odcinek o olejach silnikowych.
    "Same ogolniki" pomyslalem :-)

    Owszem, dzieki tej ogolnikowosci nadawalby sie i dzisiaj.

    J.

  • 54. Data: 2010-03-29 08:41:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > no nie wierzę - w TVP INFO

    Czy komus udalo sie odpalic
    http://www.tvp.info/tv-nostalgia/wideo/27032010-2322
    /1457416
    czy tylko u mnie nie dziala?
    A moze ktos nagral i sie podzieli?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 55. Data: 2010-03-29 08:41:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Mało kto wie, że pierwszy magnetowid był pilnowany przez straż przemysłową
    > i miał swój osobny pokój.

    Pierwszy IBM XT na Elektronice na PG był przywieziony maluchem z Torunia
    (ten Toruń to na 90%, ale na pewno specjalna polisa PZU na przewóz była) i
    do tego do pokoju w którym miał być eksploatowany wstawiono szafę pancerną
    (nieźle się z nią namęczyliśmy bo ciężka straszliwie) do której był
    codziennie chowany.
    P.G.

  • 56. Data: 2010-03-29 09:25:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 10:41:43 +0200, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    >do tego do pokoju w którym miał być eksploatowany wstawiono szafę pancerną
    >(nieźle się z nią namęczyliśmy bo ciężka straszliwie) do której był

    Ale to cos chyba przesadziliscie. Przeciez na uczelniach bylo sporo
    drogiego sprzetu. Na PWR wystarczala ochrona "ogolna", czyli portier
    nocny w budynku.

    Co innego szkoly - tam sie po godzinach budynek zamykalo i nikt nie
    przeszkadzal zlodziejom buszowac. Tylko ukrasc nie bardzo bylo co.

    Wiec kraty, stalowe drzwi i alarm w pracowni komputerowej nie dziwil.

    J.

  • 57. Data: 2010-03-29 09:28:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 08:14:58 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Modne?

    Wystarczy spojrzec na oferte deweloperow.

    >Ale chyba nie jako M-4?

    niby nie, ale gdzie rodziny beda mieszkaly przy takiej strukturze
    budow ? W domkach na wsi ?

    J.

  • 58. Data: 2010-03-29 09:56:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Monday, March 29, 2010, 10:41:43 AM, you wrote:

> [...]
    > do tego do pokoju w którym miał być eksploatowany wstawiono szafę pancerną
    > (nieźle się z nią namęczyliśmy bo ciężka straszliwie) do której był

    Pierwszy XT, na którym pracowałem, to była Mazovia. Po kilku latach
    jest wartość księgowa przewyższała wartość reszty komputerów w firmie
    - absurd "aktualizacji" wartości środków trwałych początków
    demokracji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 59. Data: 2010-03-29 10:12:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 11:56:16 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >jest wartość księgowa przewyższała wartość reszty komputerów w firmie
    >- absurd "aktualizacji" wartości środków trwałych początków

    Niekoniecznie absurd aktualizacji.

    Tu stoi AT za 2000$, a tu stoi XT kupione za 3000$ dwa lata wczesniej.

    Trzeba bylo dopiero wprowadzic odpowiednio krotki czas amortyzacji.

    Niekoniecznie zreszta uzasadniony z punktu widzenia urzedu skarbowego
    :-)

    J.

  • 60. Data: 2010-03-29 10:19:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Monday, March 29, 2010, 12:12:07 PM, you wrote:

    > Niekoniecznie absurd aktualizacji.

    Zdecydowanie absurd, bo aktualizacja nie powinna być automagiczna,
    tylko uwzględniać realia, w tym starzenie się technologii.

    > Tu stoi AT za 2000$, a tu stoi XT kupione za 3000$ dwa lata wczesniej.
    > Trzeba bylo dopiero wprowadzic odpowiednio krotki czas amortyzacji.

    To umożliwiono dopiero kilka lat później - nawet 6-% w skali roku.
    Własnie jako skutek nadmiernej aktualizacji.

    > Niekoniecznie zreszta uzasadniony z punktu widzenia urzedu skarbowego
    > :-)

    Z punktu widzenia urzędu skarbowego jakikolwiek koszt nie jest
    uzasadniony. Najchętniej wszystkich potraktowaliby 120% podatkiem
    obrotowym ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl