  • 31. Data: 2009-06-08 12:16:26
    Temat: Re: współpraca nowych lustrzanek ze szkłami na m42
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Każdy Canon EOS z odpowiednią przejściówką (żadnej
    > dodatkowej optyki: tylko "oszukanie" aparatu, że obiektyw
    > jest - no i oczywiście dopasowanie mocowania ;) )

    Przejsciowka z mleczem drozsza jest, to raz.
    Stabilizacji nie ma, to dwa*.

    Mysle, ze jesli do ostrzenia na matowce, to K20D
    (ze na pryzmat) za jakies 3.000,- z kitem.

    A jesli na ekraniku, to moze takim odchylanym z
    E-620 za podobne pieniadze?

    Oba te warianty maja tez tansze wersje:
    K-m (lustro zamiast pryzmatu)
    E-520 (nieruchomy ekranik)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    (*) Akurat pomiedzy C a O bedzie roznica w szumach
    mniej-wiecej o tyle, ile uzysku daje stabilizacja,
    wiec nie wiem, czy to dobry argument jest. :)

  • 32. Data: 2009-06-08 12:20:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał

    > A ja widziałem różne testy soczewek na forum Nikona i zawsze wychodziła z
    > tego tragedia.

    Co by nie mówić to jednak różnica pomiędzy testami na monitorze, a zdjęciami
    w formacie A3 jakaś będzie (szczególnie w wykonaniu bardzo dobrego labu).
    Jak się dowiedziałem z czego pochodzą zdjęcia to zrobiłem inspekcję z nosem
    przy papierze ; ) Oczywiście nie miałem szansy porównać czy bez optyki
    byłoby lepiej ale czepiać się nie było czego.
    Ten Flektogon 20 (czarny, nie zebra) też czesto dostawał baty jako szkło
    nieodpowiednie do cyfry - jakość była znakomita.
    Kumpel miał (i ma) zawsze wymagania co do jakości i w pewnym momencie miał
    chyba, ze cztery szkła M42 i wszystkie z własnymi konwerterami : )

    Ja gdzieś jeszcze mam zdjęcia z D70 i Jupitera 135, który obowiązkowo
    wymagał soczewki i to nie najwyższych lotów (Hama) i jedyne zastrzerzenia
    jakie miałem to do ogólnej miękkości wrodzonej mojemu egzemplarzowi.

    Pewnie zależy też jak zdefiniujemy opinię tragedia. Dla mnie tragedia to
    było FD 50/1.4 na 20D przez przejściówkę za dwie stówy ; )

    adam

  • 33. Data: 2009-06-08 12:59:05
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    adam pisze:

    > Ja gdzieś jeszcze mam zdjęcia z D70 i Jupitera 135, który obowiązkowo
    > wymagał soczewki i to nie najwyższych lotów (Hama) i jedyne zastrzerzenia
    > jakie miałem to do ogólnej miękkości wrodzonej mojemu egzemplarzowi.

    Tam obowiązkowo... Większość radzieckich/rosyjskich szkieł m42, w tym i
    wzmiankowany Jupiter, posiada de facto odkręcaną "dupkę", więc bez problemu,
    kosztem kilkudziesięciu złotych, można w nich zamienić mocowanie m42 na bagnet
    Nikona. Zmienia się wtedy odległość rejestrowa i szkło ostrzy w całym zakresie.

  • 34. Data: 2009-06-08 13:10:58
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" napisał

> [...]
    > problemu, kosztem kilkudziesięciu złotych, można w nich zamienić mocowanie
    > m42 na bagnet Nikona. Zmienia się wtedy odległość rejestrowa i szkło

    Tyz prowda, w końcówce kariery D70 + m42 miałem taką dupkę.

    adam

  • 35. Data: 2009-06-08 13:26:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Vituniu wrote:

    > (*) Akurat pomiedzy C a O bedzie roznica w szumach
    > mniej-wiecej o tyle, ile uzysku daje stabilizacja,
    > wiec nie wiem, czy to dobry argument jest. :)

    Bzdura, w ISO to jakieś 0.5-1EV, a stabilizacja daje 2-3EV. Nawet D300 z o niebo
    lepszą matrycą niż w Eosach daje tylko 1-2EV różnicy i to na wysokim ISO, na
    niskim różnica jest prawie żadna.

  • 36. Data: 2009-06-08 13:51:49
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Bzdura, w ISO to jakieś 0.5-1EV, a stabilizacja daje 2-3EV.
    > Nawet D300 z o niebo lepszą matrycą niż w Eosach daje tylko
    > 1-2EV różnicy i to na wysokim ISO, na niskim różnica jest
    > prawie żadna.

    O... czyzbym urazil uzytkownika systemu?
    Ale zauwazyles, ze polecilem Olka? :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 37. Data: 2009-06-08 14:04:20
    Od: j...@g...pl

    On 8 Cze, 13:57, Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    wrote:

    > Ale jak ci wyszło że 4/3 jest dwa razy mniejsza od APS-C? :)

    To tak, aby do wyliczanki pasowało, a wymiary liniowe faktycznie są
    około 1,3 raza mniejsze.

  • 38. Data: 2009-06-08 14:19:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Vituniu wrote:

    > O... czyzbym urazil uzytkownika systemu?
    > Ale zauwazyles, ze polecilem Olka? :)

    Ale jakie to ma znaczenie co polecasz? Prostuję nieprawdy. Tak się składa że
    sprawdzałem jak się mają do siebie matryce E30 i D300 i wyszło mi właśnie
    1.5-2EV w okolicy ISO1600. Za to nowe Eosy szumią już tak samo jak Olympus.

  • 39. Data: 2009-06-08 16:51:56
    Od: v...@g...com

    > Ale jakie to ma znaczenie co polecasz? Prostuję nieprawdy.

    Zastepujac je prawdami objawionymi?

    > Tak się składa że sprawdzałem jak się mają do siebie
    > matryce E30 i D300 i wyszło mi właśnie 1.5-2EV w okolicy
    > ISO1600.

    Sluszna uwaga. Przyda sie jak tylko pytajacy podwoi/potroi budzet.

    Wracajac do tematu:

    K-m vs. 1000D vs. E-420 (E-520 ma zdaje sie te sama matryce?):
    http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk2000/page17.a
    sp

    Najpierw wykresy: Olek daje rade. A Pentaksa tak pierze po tylku, ze
    zal patrzec.
    Teraz cropy: o jej!... a gdzie sie podzialy detale??

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 40. Data: 2009-06-08 17:02:08
    Od: q...@o...pl

> [...]
    > zal patrzec.
    > Teraz cropy: o jej!... a gdzie sie podzialy detale??

    Szumem o poziomie "zero" na tego typu wykresie wykaże się obraz złożony z
    punktów w tym samym kolorze, czyli bez żadnej faktury.

    O tak oczywiście oczywistej prawdzie wie każdy producent kompaktów - wystarczy
    obraz wyprać ze szczegółów i już szumu na zdjęciu nie widać.

    Szkoda tylko, że niektórzy projektanci lustrzanek idą tą samą drogą.