  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: współpraca nowych lustrzanek ze szkłami na m42
    Date: Mon, 8 Jun 2009 14:20:28 +0200

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał

    > A ja widziałem różne testy soczewek na forum Nikona i zawsze wychodziła z
    > tego tragedia.

    Co by nie mówić to jednak różnica pomiędzy testami na monitorze, a zdjęciami
    w formacie A3 jakaś będzie (szczególnie w wykonaniu bardzo dobrego labu).
    Jak się dowiedziałem z czego pochodzą zdjęcia to zrobiłem inspekcję z nosem
    przy papierze ; ) Oczywiście nie miałem szansy porównać czy bez optyki
    byłoby lepiej ale czepiać się nie było czego.
    Ten Flektogon 20 (czarny, nie zebra) też czesto dostawał baty jako szkło
    nieodpowiednie do cyfry - jakość była znakomita.
    Kumpel miał (i ma) zawsze wymagania co do jakości i w pewnym momencie miał
    chyba, ze cztery szkła M42 i wszystkie z własnymi konwerterami : )

    Ja gdzieś jeszcze mam zdjęcia z D70 i Jupitera 135, który obowiązkowo
    wymagał soczewki i to nie najwyższych lotów (Hama) i jedyne zastrzerzenia
    jakie miałem to do ogólnej miękkości wrodzonej mojemu egzemplarzowi.

    Pewnie zależy też jak zdefiniujemy opinię tragedia. Dla mnie tragedia to
    było FD 50/1.4 na 20D przez przejściówkę za dwie stówy ; )

    adam