  • Data: 2009-06-09 13:07:09
    Temat: Re: współpraca nowych lustrzanek ze szkłami na m42
    Od: "C.K." <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiam się nad kupnem nowej lustrzanki do 2500 PLN. Głównym, poza
    > ceną, kryterium wyboru jest współpraca z obiektyami na gwint m42. Mam
    > sporą ilość takich szkieł i nie chcę się ich pozbywać.

    Nie wiem czy najlepiej bo nie mam porównania do innych aparatów ale mogę
    napisać że Olympus E-510 radzi sobie z M42 całkiem dobrze. Na razie w ramach
    eksperymentu kupiłem adapter z potwierdzeniem ostrości i Heliosa 58mm. Jest
    stabilizacja w body a potwiedzenie ostrości działa całkiem sensownie.
    Niestety używanie M42 jest trochę upierdliwe, tzn. ostrzenie zajmuje jednak
    trochę czasu w porównaniu do AF, ale jak trafisz to zdjęcia wychodzą
    ładniejsze niż z kitowego obiektywu, który jest IMO całkiem przyzwoity. Jak
    będę miał trochę czasu pewnie dokupię jeszcze jakieś 135mm ze światłem 2,8
    ale to raczej w ramach zabawy bo ręczne ostrzenie jest dość kłopotliwe. Na
    razie używam tego Heliosa głównie do portretów dzieci i przy ruchliwych
    obiektach bez AF połowa zdjęć jest nieostra np. czasem trafię w rękę i twarz
    jest nieostra - nie sądziłem że przy w f2.0 i 58 mm będzie taka mała GO z
    4/3.

    CK