  • Data: 2009-06-11 10:05:59
    Temat: Re: współpraca nowych lustrzanek ze szkłami na m42
    Od: "Thomas" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "C.K." <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h0lmr7$k2$1@news.onet.pl...

    > Nie wiem czy najlepiej bo nie mam porównania do innych aparatów ale mogę
    > napisać że Olympus E-510 radzi sobie z M42 całkiem dobrze. Na razie w
    > ramach eksperymentu kupiłem adapter z potwierdzeniem ostrości i Heliosa
    > 58mm. Jest stabilizacja w body a potwiedzenie ostrości działa całkiem
    > sensownie. Niestety używanie M42 jest trochę upierdliwe, tzn. ostrzenie
    > zajmuje jednak trochę czasu w porównaniu do AF, ale jak trafisz to
    > zdjęcia wychodzą ładniejsze niż z kitowego obiektywu, który jest IMO
    > całkiem przyzwoity. Jak będę miał trochę czasu pewnie dokupię jeszcze
> [...]

    Nie jest tak zle. Mam OMZ 135/2.8 wlasnie i na ostatniej wycieczce spisal
    sie na medal mozna rzec (podpiety do E-520 przez przejsciowke z
    potwierdzeniem AF).
    Tu pare przykladow:
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3529138820
    /sizes/o/
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3528326635
    /sizes/o/
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3529137738
    /sizes/o/
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3266950189
    /sizes/o/

    Fakt, ze nadaje sie jednak glownie do obiektow nieruchomych, lub ogolnie
    tam gdzie jest czas na to manualne wyostrzanie. Praktyka czyni mistrza i
    uzywajac go dosc czesto juz wyrobilem sobie umiejetnosc trafiania z
    ostroscia tam gdzie chce nawet przy f2.8. :)

    Thomas