  • 31. Data: 2013-05-05 09:43:06
    Temat: Re: współczesne lampy z świetlówkami
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Paradoksalnie - starsze przetwornice miały kondensatory wygładzające,
    > obecne nie mają. Czyli można spodziewać się składowej 100Hz.

    Czyli co, szatkują sinusa jak w halogenowych? Świetlówki to przeżywają?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2013-05-05 12:07:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek,

    Sunday, May 5, 2013, 9:43:06 AM, you wrote:

    > Czyli co, szatkują sinusa jak w halogenowych?

    Tak.

    > Świetlówki to przeżywają?

    A dlaczego miałyby nie przeżywać?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2013-05-06 00:01:27
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tak.

    No to niedobrze.
    W tradycyjnych miga mocno, na tyle mocno, że widać efekt stroboskopowy
    na obracających się elementach.

    > A dlaczego miałyby nie przeżywać?

    No nie wiem, pomyślałem, że skoro grzanie przed zapłonem ma znaczenie,
    to nieciągle zasilanie pewnie też będzie miało.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 34. Data: 2013-05-06 09:37:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek,

    Monday, May 6, 2013, 12:01:27 AM, you wrote:

    > No to niedobrze.
    > W tradycyjnych miga mocno, na tyle mocno, że widać efekt stroboskopowy
    > na obracających się elementach.

    Wydaje mi się, że współczesne luminofory mają większą bezwładność...

    > No nie wiem, pomyślałem, że skoro grzanie przed zapłonem ma znaczenie,
    > to nieciągle zasilanie pewnie też będzie miało.

    Przez dziesiątki lat miały nieciągłe i żyły. W tych milisekundach nie
    stygną na tyle, żeby to miało znaczenie.

    --
    Best regards,
    RoMan