  • 11. Data: 2010-03-30 13:02:41
    Temat: Re: wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Madrzejszy od radia. pisze:
> [...]
    > budynków w instalację telekomunikacyjną od gniazda abonenta do
    > połączenia z publiczną siecią telekomunikacyjną."
    >

    > A powinno byc:
    > "
    > Minister Infrastruktury nałożył na inwestorów obowiązek wyposażenia
    > budynków w tzw piony teletechniczne od gniazda abonenta do połączenia z
    > publicznymi sieciami telekomunikacyjnymi."
    >
    > Bo co zrobi inwestor w tym wypadku ? Zrobi to co zrobil KTBS w Zielonej
    > Gorze. Podpisal umowe z Dialogiem na wykonanie wlasniej takiej sieci z
    > tym ze dialog sobie zastrzegl ze KTBS nie zezwoli na instalacje innych

    czy wg Twojego przykładu zrobili po staremu. w mojej miejscowości
    spółdzielnia zrobiła dokładanie to samo, za wydatkiem że to nie dialog.
    jest ponoć jakiś przepis, na mocy którego musi cię wpuścić z własną
    instalacją, gdyż abonent ma mieć prawo wyboru.
    i z takimi praktykami należy walczyć, bo nie wierze że weszli tam za darmo.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 12. Data: 2010-03-30 13:16:24
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Przepis jest idiotyczny ze nie wspoopmne o osobach ktore go pisaly, bo
    co bedzie jesli np lokatorzy beda chcieli zalozyc za kilka lat
    instalacje swiatlowodowa ?

    Bedzie to co robi sie od wielu lat czyli kucie wiercenie i masa pajakow
    na scianach a wystarczy zeby nasi zdolni przeciez architecki zaczeli
    projektowac budynki z pionami teletechnicznymi umozliwiajacymi
    instalacje w kazdej chwili nowych rozwiazan bez koniecznosci rozrycia
    polowy blokow.

  • 13. Data: 2010-03-30 13:56:26
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > 1. dlaczego pojawia sie mnostwo anten idywidualnych?
    > Bo oferta kablowek, naziemnej nie przystaje do rzeczywistosci i
    > potrzeb. Jak jest w Polsce? Jak kablowka daje pelna i rozsadna oferte,
    > to na bloku wcale nie ma az tak wiele satek.

    Tak, tylko że za pełny pakiet kablówki płaci się abonament, a
    satelitarne FTA to kwestia tylko anteny, montażu i tunera, co po jakimś
    czasie się zwróci. Do tego masz możliwość "chodzenia po świecie", czego
    kablówka dać nie może - każdego interesuje inny kierunek.

    > Tylko rzeczywistosc wyglada inaczej i domy projektuja architekci, ale
    > oni nie korzystaja z wiedzy odpowiednich fachowcow.

    Projektują nie tylko domy, ale także ulice, sale wykładowe, parkingi pod
    hipermarketami itp., i często nie nadaje się to do sensownego wykorzystania.

  • 14. Data: 2010-03-30 14:10:09
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 30 Mar 2010 13:04:28 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >Widać, że autor tekstu jest fahoffcem wysokiej klasy. W Niemczech już dawno
    >nie wolno zabronić instalacji talerza lokatorowi.

    a Polacy wynajmujacy mieszkania nadal nie maja prawa zainstalowac
    anteny sat.

    --
    ThinkXtra

  • 15. Data: 2010-03-30 14:28:47
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > a Polacy wynajmujacy mieszkania nadal nie maja prawa zainstalowac
    > anteny sat.

    owszem, maja prawo
    polecam lekture kodeksu cywilnego

  • 16. Data: 2010-03-30 17:11:29
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    Wiewior wrote:

    > U mnie na osiedlu jest instalacja zbiorcza, ale i tak wiszą anteny, bo
    > dla większości mieszkańców skorzystanie z niej jest zbyt trudne...

    albo wolą oglądać programy w lepszej jakości niż daje kablówka

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 17. Data: 2010-03-30 17:26:11
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "VSS" <n...@v...pl> napisał w wiadomości

    > albo wolą oglądać programy w lepszej jakości niż daje kablówka

    A kto pisał o kablówce? Bo ja na pewno nie...

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 18. Data: 2010-03-30 20:02:49
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 15:02:41 +0200, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

    >i z takimi praktykami należy walczyć, bo nie wierze że weszli tam za darmo.

    Trzeba mieć czas. Ja mam czas, ale na inne rzeczy. W kablu mam UPC,
    bez radia od pewnego czasu. Wywaliłem antenę na balkon, za dwa
    tygodnie dostałem pismo ze spółdzielni, w którym nakazano mi demontaż
    anteny. Odpisałem im, żeby się gonili, że ich psim obowiązkiem jest
    dostarczenie mi sygnału radiowego. Na razie mam spokój.

    P.S. Tak, wiem, mogę sobie kupić pakiet cyfrowy w UPC - będę miał
    radio. Ale amplituner ma chyba po coś w sobie tuner? No i jak słucham
    radia to mam włączone jedno urządzenie. Jak będę korzystał z tunera
    UPC to mam włączone dwa urządzenia. A prąd drożeje...

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2010-03-30 21:13:44
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 30 Mar 2010 16:28:47 +0200, "brum" <b...@o...eu> wrote:

    >owszem, maja prawo
    >polecam lekture kodeksu cywilnego

    moje zdanie odnosilo sie do sytuacji w DE. Polak vs wlasciciel,
    urzedy, sad niemiecki. Kto wygra? Wlasciciel, bo sie wyprowadzisz.

    --
    ThinkXtra

  • 20. Data: 2010-03-31 01:27:10
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał:

    > Co złego jest w zbiorczej instalacji satelitarnej?

    Nie wiem, czy złego. Wiem co jest. A jest wybór jak w kołchozowej stołówce
    tzn. możesz jeść, albo nie. Wiesz ile jest satelitów i kanałów? Słyszałeś o
    kablówce, która by to wszystko udostępniała? A jeśli nawet coś udostępnia to
    za darmo? Ja tam wolę swój indywidualny talerz. Blacha 30,- zł, konwerter
    20,- zł. To dwumiesięczna opłata za kablówkę.

    Remek