eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawłączanie silnika przekaźnikiemRe: włączanie silnika przekaźnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.unit0.net!news.mixmin.net!aioe.org!peer02.ams4!peer.
    am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    Subject: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <r9i0p6$3e699$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <r9k95d$152j$1@gioia.aioe.org>
    <5ebdb730$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <r9kro5$b4hk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5ebe9589$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    Date: Fri, 15 May 2020 15:21:16 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5ebe9589$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <5ebe974c$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.195.123
    X-Trace: 1589548876 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 83.26.195.123:42203
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2764
    X-Received-Body-CRC: 475441077
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:753333
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.05.2020 o 15:13, EM pisze:
    > W dniu 15.05.2020 o 03:37, sundayman pisze:
    >>
    >>> Nie wiem jak często będziesz przełączał, więc nie doradzę, ale dał
    >>> bym raczej stycznik i nie przejmował się niczym, taki ABB ESB20 na
    >>> ten przykład. Bardzo trwałe, ale jednak klocek.
    >>
    >> Nie da rady nic zmienić. Urządzenie musi zostać jakie jest.
    >> Gdyby było inaczej to dałbym albo jakiś jebitny przekaźnik albo SSR
    >> albo coś innego.
    >>
    >> Tutaj mogę tylko dać jakieś elementy na samym silniku.
    >>
    >> Załączanie jest raz na kilkanaście minut albo rzadziej.
    >> Głównie w ciągu dnia, nocą rzadziej albo wcale.
    >> Czyli taka raczej permanentna praca.
    >>
    >> No dobrze, zobaczę jak to się zachowuje z jakąś solidną diodą.
    >
    > Ten przekaźnik ma maksymalny prąd załączania 15A na styk, więc jeśli
    > jest tak, że płynie kilkanaście A przy załączaniu to jest OK. Zależnie
    > od silnika spodziewałbym się sporo więcej.
    > Dioda, która ten prąd "odbierze" przy wyłączaniu będzie jak najbardziej
    > OK. Czyli dosyć duża, ale pracuje w impulsie. Jakaś 5A powinna
    > wystarczyć. Bez diody na pewno będzie się ciągnął ładny łuk przy
    > rozłączaniu. Nawet dla obciążenia rezystancyjnego możliwości komutacyjne
    > dla DC kończą się przy 30V/8A na styk. Tak jak to zwykle bywa w
    > przekaźnikach. Tak więc bez diody to na pewno długo nie pociągnie.

    Mam podobny silnik, zamontowałem zwykłą diodę 5A, szybko ją szlag
    trafił. Nie wiem, dlaczego. Szybkie impulsy z komutatora?
    Wstawiłem szotkę z zasilacza komputerowego, jest OK.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: