eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechaliRe: wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!not-for-mail
    From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
    Date: Wed, 10 Mar 2010 18:56:36 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <hn8mh8$rvo$1@mx1.internetia.pl>
    References: <hmdbns$7t6$1@atlantis.news.neostrada.pl><d3e042d6-eec4-4813-9c08-a770a63
    3c539@g26g2000yqn.googlegroups.com><hmdj06$25im$1@news2.ipartners.pl><hme
    1ke$rhm$1@atlantis.news.neostrada.pl><hme2lh$2d68$1@news2.ipartners.pl><h
    me4on$4rf$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b8abcfe$1@news.home.net.pl>
    <hmh02b$mqs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hmhdt5$fkr$1@inews.gazeta.pl>
    <hmjjan$bru$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hmk53j$8iq$1@news.onet.pl>
    <hmm7r9$kci$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b8eb848$1@news.home.net.pl>
    <hmope3$dar$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4b900736$1@news.home.net.pl>
    <hmrbcv$54n$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hn60q4$i54$2@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hn7t71$jps$1@mx1.internetia.pl>
    <hn8hi0$f50$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-49-21.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1268243816 28664 77.254.49.21 (10 Mar 2010 17:56:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Mar 2010 17:56:56 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-Antivirus: avast! (VPS 100310-1, 2010-03-10), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2262808
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hn8hi0$f50$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    >
    > Masz chyba problem z rozumieniem slowa pisanego.

    Odpowiem Ci jednym z Twoich ulubionych zwrotów: nie przenoś na mnie swoich
    projekcji.

    Uprośćmy sprawę. Wyobraź sobie taką scenkę sytuacyjną:
    ulicą jadą samochody. Oczywiście wszystkie przepisowo 49,9km/h. Odstępy
    również poprawne (wystarczające do zatrzymania samochodu w sytuacji
    awaryjnej) - jako znawca wstaw odpowiednią wartość w metrach. Jeden z
    samochodów to samochód A, jest to duży samochód, np. dostawczy. Jadący za
    nim to samochód B. W pewnym momencie samochódw A zwalnia, powiedzmy do
    40km/h. Samochód B dostosowuje swoją prędkość do tego zdarzenia. Nic się nie
    stało, standardowa sytuacja na drodze.

    Przyczyny zmniejszenia prędkosci przez samochód A:
    1) kierowca A na przejściu dla pieszych widział człowieka, zwolnił, żeby
    pieszy mógł spokojnie przejść
    2) samochód jadący przed A, skręcał w prawo, w związku z czym zwolnił i A
    jako wzorowy kierowca zrobił to samo dostosowując się do sytuacji
    3) kierowca A zobaczył dziurę na jezdni i dostosował prędkość (uznał że
    zdjęcie nogi z gazu wystarczy)
    4) kierowca A widział biegające z piłką dziecko blisko jezdni i uznał, że
    zmniejszy prędkość bo roztrzepany dzieciak może wpaść na ulicę
    ...
    156) kierowca A zobaczył na podporządkowanej sznur samochodów i wpuścił
    jednego przed siebie (zdejmując nogę z gazu i minimalnie zwalniając)

    Spróbuj odowodnić (ale użyj rzeczowych argumentów, "bo tak twierdzi neelix"
    to trochę za mało), że przyczyna nr 156 stworzyła większe zagrożenie niż
    wszystkie pozostałe. Specjalnie przyjąłem, że samochód A jest duży i
    kierowca B tak naprawdę w momencie kiedy musi zwolnić nie zna dokładnej
    przyczyny, po prostu nie widzi dokładnie co się dzieje przed A. Uznajmy też,
    że kierowca z podporządkowanej nie mógł wyjechać bez "pomocy" kierowcy A.
    Np. odległości między tymi wzorowymi kierowcami na drodze z pierwszeństwem
    były jednak za małe, kierowca na podporządkowanej miał przyczepkę i nie mógł
    się energicznie rozpędzić, miał za słaby samochód, był kiepski, itp. Po
    prostu nie mógł.

    Jestem bardzo ciekawy, czy Twoja odpowiedź będzie taka jak przewiduję...

    Pozdrawiam
    Czabu


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: