  • Data: 2012-04-23 11:40:18
    Temat: Re: winXP na ssd
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yakhub wrote:

    > Owszem, działanie RAMdysku jest nie do przecenienia - system działa istotnie
    > szybciej.
    > Szczególnie wyraźny efekt jest, jeżeli wrzucimy na niego swap przeglądarki -
    > Firefox dostaje potężnego kopa.
    >
    > ALE
    >
    > Raz na kilkadziesiąt (?) uruchomień sterownik nie zdąży się załadować, a
    > system już chce z TEMPa korzystać. W efekcie robi się z systemem coś
    > strasznie dziwnego.
    > Zdarzyło mi się to 2 razy i skutecznie zniechęciło mnie do tego rozwiązania.
    > Ale może to ja miałem pecha.

    tak jest na WinXP.
    Na Win7 problem już nie występuje.

    Warto też zwrócić uwagę, że RAMDysk, a ściślej jego działania
    dyskowe bardzo obciążają procesor. (HDD, czy SSD nie obciąża
    procesora).
    W niektórych aplikacjach tych które ze względu duże zapotrzebowanie
    na RAM wymuszają działanie SWAP i przy okazji coś liczą może być tak,
    że RAM dysk zwyczajnie spowolni ich pracę.