  • 11. Data: 2010-11-27 15:28:42
    Temat: Odp: Świetlówka bakteriobójcza i skutki uboczne
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > etap trudnej drogi rozwiazania problemu. Izolacji w piwnicy nie moge
    > zrobic, bo dom jest czesciowo podpiwniczony i zlosliwie naplywa spod
    Zawsze można i nawet trzeba.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 12. Data: 2010-11-27 17:51:59
    Temat: Re: ?wietlówka bakteriobójcza i skutki uboczne
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sat, 27 Nov 2010 15:06:59 +0100, Szczepan Białek <s...@w...pl>
    wrote:

    >Na pleśń skuteczne jest tylko siarkowanie (jak w piwnicy).
    >
    >Jest też siarkownie pałacowe. Ściany z gipsu (siarczan wapnia) nie
    >pleśnieją. Inne siarczany są też skuteczne.
    >Kup siarczan magnezu (nawóz sztuczny - 3zł kilo) i pomaluj na próbę kawałek
    >ściany stężonym roztworem.
    >Środek bezbarwny bez smaku i zapachu. Jadalny (sól gorzka).

    Siarkowanie robi się dwutlenkiem siarki lub siarczanami IV (dawniej
    zwanymi siarczynami). Siarczany VI, takie jak gorzka sól nic nie
    dadzą. A płyty gipsowo kartonowe pięknie pleśnieją.
    Z innych chamskich środków: podchloryny. Tylko jak tam później
    wytrzymasz?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2010-11-27 17:59:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-27 14:41, J.F. wrote:
    > Powatpiewam czy pomoze - te plesnie sa wszedzie, znow przyjda.

    Na razie gzrybobójczy w tylku i farbie i nie waraca.

    > Moze jednak zaczac od osuszenia sciany

    Ściana jest spółdzielni i jest permamentnie wilgotna w kilku punktach.
    Walka ze spółdzielną zastanie mnie z emeryturą ...

  • 14. Data: 2010-11-27 18:01:21
    Temat: Re: Odp: ?wietlówka bakteriobójcza i skutki uboczne
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-27 12:38, Sylwester Łazar wrote:
    > Wbrew pozorom, dołożenie izolacji poziomej jest możliwe w istniejącym
    > budynku.

    To blok wielkopłytowy.

    > UV działa tylko powierzchniowo.

    Na razie grzyb jest *tylko* powierzchniowo. I chcę zeby tak pozostało.

  • 15. Data: 2010-11-27 18:23:23
    Od: Szczepan Białek <s...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc_DOT_pl> napisał w
    wiadomości news:ctg2f65ktrbcdlof0dihvinn0laeuntnal@4ax.com...

> [...]
    > dadzą. A płyty gipsowo kartonowe pięknie pleśnieją.
    > Z innych chamskich środków: podchloryny. Tylko jak tam później

    Pleśnie i grzyby to pasożyty. Nowotwory też. J. Schneider odkrył że Epsom
    salt to leczy.
    Nie wszystkie siarczany są takie same. Epsom salt (sól gorzka) od lat 400
    jest najepszym środkiem dezynfekcyjnym na rany i wysypki.
    Ja by spróbował na ścianie.
    S*

  • 16. Data: 2010-11-28 09:45:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Nov 2010 18:59:11 +0100, Sebastian Biały wrote:

    >Na razie gzrybobójczy w tylku i farbie i nie waraca.

    >Ściana jest spółdzielni i jest permamentnie wilgotna w kilku punktach.
    >Walka ze spółdzielną zastanie mnie z emeryturą ...

    Na plesnie to chyba sanepid czy inny nadzor budowlany.

    Zaplaci co miesiac za odgrzybianie, bedzie im grozilo przydzieleni Ci
    lokalu zastepczego, to moze przyspiesza.
    Oczywiscie sprawdzic wilgotnosc w domu, okna, wentylacje.

    J.

  • 17. Data: 2010-11-28 09:57:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-28 10:45, J.F. wrote:
    > Na plesnie to chyba sanepid czy inny nadzor budowlany.

    Walka ze spółdzielnią kończy się jak walka z mafią ;)

    > Zaplaci co miesiac za odgrzybianie, bedzie im grozilo przydzieleni Ci
    > lokalu zastepczego, to moze przyspiesza.

    A jak przydzielą :) ?

    > Oczywiscie sprawdzic wilgotnosc w domu, okna, wentylacje.

    Mam małe dzieci. Nie mogę sobie pozwolić na bezustanne wietrzenie,
    szczególnie zimą. Szukam metod prewencyjnie zatrzymujących rozrost
    plesni. Na razie sprawdziły się środki dodawane do farb i gipsu, ale
    ogniska pleśni są w różnych miejscach w okolicy sciany szczytowej i
    musiąłbym tak naprawdę wyremontowac spory kawał mieszkania, a srodki te
    *naprawdę* smierdza chemią. Świetlówka wydaje mi się rozsądnym pomysłem
    o ile nie spowoduje skutków ubocznych. W zasadzie dla dobra ludzkosci
    jestem gotów zakupić takową i sprawdzić przynajmniej czy nie szkodzi.

  • 18. Data: 2010-11-28 10:30:31
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Walka ze spółdzielnią kończy się jak walka z mafią ;)

    > Mam małe dzieci. Nie mogę sobie pozwolić na bezustanne wietrzenie,
    Wiem coś o tym.
    Sprzedaj to mieszkanie i kup dom.
    Wydaje mi się, że z pleśnią się nie wygra w ciągu roku.
    Kup mały rekuperator i wentyluj.
    Jak się będziesz przeprowadzał to zabierzesz ze sobą.
    S.

  • 19. Data: 2010-11-28 10:34:56
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > *naprawdę* smierdza chemią. Świetlówka wydaje mi się rozsądnym pomysłem o
    > ile nie spowoduje skutków ubocznych. W zasadzie dla dobra ludzkosci jestem
    > gotów zakupić takową i sprawdzić przynajmniej czy nie szkodzi.

    W szpitalach po włączeniu świetlówki nie wolno wchodzić do pomieszczenia, są
    stosowne napisy...

    --
    Desoft

  • 20. Data: 2010-11-28 10:37:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Nov 2010 10:57:10 +0100, Sebastian Biały wrote:
    >A jak przydzielą :) ?

    To wtedy sie bedziesz zastanawial .. albo przeprowadzisz test
    plesniowy i odrzucisz oferte z oburzeniem :-P

    J.