  • Date: Sat, 21 Jul 2012 19:20:07 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej

    W dniu 21.07.2012 16:34, Arbiter pisze:

    > no łącznie, bo jak zapewne wiesz, żarówki xenonowe mają 35W, a przetwornica
    > nie ma 100% więc wciąga około 45W

    Nie wiem, bo nie mam lamp wyładowczych.

    > przy 5000rpm a taki silnik na jałowych ma około 1500.

    Może, nie wiem dla jakich obrotów producent szacował wydajność twojego
    alternatora. W każdym razie te 350W to nominalne maksimum.

    Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić, kiedy ile produkuje - zawsze możesz
    zrobić eksperyment odłączając regulator i obciążając wyjścia alternatora
    jakimiś testowymi oporami i mierząc wyjściowe parametry.

    Sam nie jestem aż tak ciekaw, bo zakładam, że producent z głową dobrał
    wszystkie parametry ;)

    > to jest bardzo duża moc i gdyby urządzenie wielkości regulatora który
    > posiadam miało wydzielać 200W, miałby temperaturę żelazka. Nie jeżdżę
    > 100kmh, ale i 30kmh w korku i nie czuje bym miał takie źródło ciepła

    I w korku masz permanentnie te 5000rpm, hmm?

    Z ciekawostek - kiedyś zdechło mi w GSX400e jedno uzwojenie alternatora
    - czyli "zniknęła" mu 1/3 możliwej mocy. Przy jeździe w kokach był
    permanentnie niedoładowany.