  • 1. Data: 2012-05-02 17:53:09
    Temat: weteran dla początkującego
    Od: "Piękny Marian postrach dziewic" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To mój pierwszy post na tej grupie, więc witam wszystkich fanów 2 kółek :)

    Sytuacja rodzinna i finansowa pozwoliła mi wreszcie na realizację marzenia o
    własnym moto, więc szukam czegoś odpowiedniego, tylko nie bardzo wiem co
    wybrać. Jestem miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, więc musi to być jakiś
    klasyk, jednak nadający się do w miarę bezproblemowej eksploatacji. Nie będzie
    używany na codzień, raczej do okazjonalnych weekendowych wycieczek w promieniu
    100 - 150 km od domu. Osiągi powinien mieć wystarczające do bezproblemowego
    poruszania się po drogach krajowych bez tamowania ruchu i blokowania
    ciężarówek. Doświadczenie na 2 kółkach mam zerowe, więc to musi być coś
    przyjaznego dla początkującego. Do tego rozsądny dostęp do części zamiennych,
    literatury itp. Jakieś podstawy mechaniki mam (parę starszych aut się
    przewinęło przez moje ręce), garaż i trochę narzędzi również, gorzej z kimś do
    pomocy i porady - jestem totalnie z poza "środowiska", więc przynajmniej na
    początku będę musiał sobie radzić sam. Do wydania na bazę do doprowadzenia do
    stanu za który nie będzie się trzeba wstydzić (czyli na początek kompletny i
    jeżdżący o własnych siłach) ok 10 000, potem mogę powoli grzebać i
    dopieszczać. Zawsze podobały mi się angliki, ale nie wiem czy kupno jakiejś
    egzotyki jako pierwszego weterana to dobry pomysł (dostęp do części,
    informacji itp). M72 też mi się podoba, ale osiągi i bezawaryjność mogą chyba
    być problemem, do tego to jednak kawał kloca (przypominam że oprócz kursu na
    prawko nie jeździłem nawet motorowerem). Może Junak? Nie za wielki i ciężki,
    wygląda fajnie, resztę wymogów też chyba spełnia? Może jeszcze jakieś inne
    pomysły? Co może spełnić te wymagania i warto by się temu przyjrzeć bliżej?

    Z góry dzięki za dobre rady :)
    Pozdrawiam
    Marian

  • 2. Data: 2012-05-02 20:20:44
    Temat: Re: weteran dla początkującego
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Piękny Marian postrach dziewic"
> [...]
    > chyba spełnia? Może jeszcze jakieś inne pomysły? Co może spełnić te
    > wymagania i warto by się temu przyjrzeć bliżej? Z góry dzięki za dobre

    Kup sobie to co Ci się podoba. Nie pytaj się nikogo i nie sugeruj się
    żadnymi radami, mądrymi czy głupimi. Wybierz sprzęt który Ci się spodobał,
    kup i jeździj. I pierdol wszystkich z ich dobrymi radami. :-)

    --
    Grzybol

  • 3. Data: 2012-05-02 20:28:54
    Od: "siny" <s...@w...pl>

> [...]
    > żadnymi radami, mądrymi czy głupimi. Wybierz sprzęt który Ci się spodobał,
    > kup i jeździj. I pierdol wszystkich z ich dobrymi radami. :-)

    kobita cie rzucila? czy kredyt w frankach wzioles?

  • 4. Data: 2012-05-02 20:42:03
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-02 17:53, Piękny Marian postrach dziewic pisze:
    > To mój pierwszy post na tej grupie, więc witam wszystkich fanów 2 kółek :)

    Powitać.

    > Co może spełnić te wymagania i warto by się temu przyjrzeć bliżej?

    Powiem tak - z weteranami nie mam wiele do czynienia, mam 2 motocykle z
    84 r z dwóch zupełnie różnych bajek, oba kupowane z myślą o
    bezawaryjności lub względnie prostej konstrukcji i naprawie. Jeden to
    Yamaha SRX 250, drugi to MZ TS 150. Mimo tego samego rocznika dzieli je
    technologiczna, jakościowa i cenowa przepaść, zarówno jeśli chodzi o
    cenę zakupu jak i serwis i części. I na Twoim miejscu, przy założonym
    budżecie, zastanowiłbym się nad kupnem dwóch motocykli - jednego
    "pewniaka" do jazdy i drugiego do grzebania, jeśli chcesz się w to
    bawić. Inaczej jest szansa że władujesz się nieruchomość. Na codzień
    kupiłbym to:
    http://moto.allegro.pl/honda-cb400f-super-sport-i230
    9228012.html ,
    serwis i części są dostępne, motur skonstruowany na wzór anglika,
    powinien Ci odpowiadać. A drugi kup taki jak chcesz do dłubania lub,
    jeśli będziesz miał fart i kasę, w stanie bezproblemowo jeżdżącym. Nt
    awaryjności konkretnych weteranów musisz poszukać informacji na stronach
    im dedykowanych albo na stronach klubów np. Rotora. W każdym razie w
    przypadku starszych konstrukcji, zwłaszcza demoludowych, należy
    zapomnieć o szybkim przemieszczaniu się.
    Ponieważ dopiero zaczynasz zapraszam do lektury FAQ - link w stopce, i
    pamiętaj że do nauki jazdy najlepsze jest lekkie moto o niezbyt dużej
    pojemności.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 5. Data: 2012-05-02 21:23:53
    Od: Monster <a...@o...pl>

> [...]
    > 100 - 150 km od domu. Osiągi powinien mieć wystarczające do bezproblemowego
    > poruszania się po drogach krajowych bez tamowania ruchu i blokowania
    Ciężarówki latają 100,na większość weteranów trochę dużo
> [...]
    > dopieszczać. Zawsze podobały mi się angliki, ale nie wiem czy kupno jakiejś
    > egzotyki jako pierwszego weterana to dobry pomysł (dostęp do części,
    Przeglądaj ebay.co.uk jest kupa fajnych weteranów,na jakieś lata 50te
    powinno wystarczyć.
    Często przewija się Condor z demobilu czyli stan ok,zazwyczaj koło 7tys zł

    M72 też mi się podoba, ale osiągi i bezawaryjność mogą chyba
    > być problemem, do tego to jednak kawał kloca (przypominam że oprócz kursu na
    > prawko nie jeździłem nawet motorowerem)
    Mkę za te pieniądze ciężko kupić,7-9tys kosztuje ładna baza(wszystko z
    jednego kawałka) do kapitalki,taniej kupisz K750,w 10 z remontem dasz
    spokojnie radę,ew górnozaworowe Dniepr czy Ural,czasem można trafić
    sztukę którą ktoś robi dla siebie i musi sprzedać,za 5-6tys można ładny
    wyrwać.Te sprzęty najlepiej ujeżdżać z koszem,też jest niezła
    frajda.Osiągi mają zadowalające,można kombinować z przełożeniami.Z
    awaryjnością jak sobie dobrze zrobisz to posłuży.Części dużo,sporo
    polskich,wysokiej jakości
    . Może Junak? Nie za wielki i ciężki,
    > wygląda fajnie, resztę wymogów też chyba spełnia?
    Z tego co pamiętam z jazdy Junakiem to to że niczym bardziej mułowatym
    się nie turlałem.Ciężko wyrwać ładny,większość to wiązane drutem z kilku
    szt.

    Może jeszcze jakieś inne
    > pomysły? Co może spełnić te wymagania i warto by się temu przyjrzeć bliżej?
    Dwuzaworowe BMW serii R-45,60,65,80.
    W tym budżecie może trafiłbyś coś ładnego z lat 70tych,sprzęt ciężki do
    zamęczenia i to byłoby chyba najlepsze.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 6. Data: 2012-05-02 22:18:24
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Grzybol" napisał w wiadomości grup
    > Kup sobie to co Ci się podoba. Nie pytaj się nikogo i nie sugeruj się
    > żadnymi radami, mądrymi czy głupimi. Wybierz sprzęt który Ci się spodobał,
    > kup i jeździj. I pierdol wszystkich z ich dobrymi radami. :-)

    Moze i dobra rada, ale mi sie wydaje, ze koles po prostu zna tylko kilka
    demoludow i oczekuje raczej propozycji. Na przyklad ja nigdy (gdyby nie
    grupa) nie wpadlbym na maszyne, w ktorej sie zakochalem - GSX'a 1100G.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 7. Data: 2012-05-02 22:23:50
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 02 - 05 - 2012 (środa) o godzinie 17:53,
    p...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

    > Jestem miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, więc musi to być jakiś
    > klasyk, jednak nadający się do w miarę bezproblemowej eksploatacji.

    Warto żebyś sobie odpowiedział na podstawowe pytanie: czy to ma być zabytek
    czy klasyk? Bo to niekoniecznie musi być to samo. Zabytek prawie zawsze
    będzie oznaczał koszty i sporo pracy w garażu, jest natomiast sporo
    sprzętów o klasycznym wyglądzie, które jeżdżą całkiem nieźle i
    bezawaryjnie.

    W klimacie na pewno będą Kawasaki W-650 i Yamaha SR 500, ale są dość trudno
    dostępne w Polsce.

    Neo-klasyki, czyli Kawasaki W-800 i Triumph Bonneville mają wszystko co
    trzeba, ale raczej ich nie kupisz w założonym budżecie. Z drugiej strony
    zastanów się, czy nie warto dołożyć trochę i kupić sprzęt, który Ci posłuży
    długie lata i co najważniejsze dobrze jeździ - za 16-18 tys. można już
    kupić Bonnevilla w sensownym stanie (W-800 jeszcze za bardzo nie ma na
    rynku wtórnym).

    Jest również sporo sprzętów, które uchodzą za "współczesne" klasyki
    (cokolwiek by to miało oznaczać). Rzuć okiem np. na Kawasaki Zephyr, Suzuki
    Inazuma, czy Honda Seven-Fifty, choć to wszystko rzędowe czwórki, więc do
    "prawdziwej" klasyki trochę im daleko, za to zupełnie dobrze jeżdżą. Po
    drugiej stronie (jeżeli chodzi o liczbę cylindrów) masz Suzuki Savage -
    duży singiel o klasycznej linii. Są też Moto Guzzi - Nevada, Breva,
    California, śliczne poprzeczne V-ki, produkowane bez większych zmian od
    ponad trzydziestu lat.

    No i jest jeszcze Royal Enfield - czyli klasyczny angielski motocykl z lat
    50-tych, który do dziś jest produkowany w Indiach.

    Jednak najważniejsze pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć, to to,
    czy chcesz kupić motocykl na którym będziesz jeździł, czy przy którym
    będziesz grzebał? Jeżeli nie wiesz na co się zdecydować, to może warto
    posłuchać Magica i rzeczywiście kupić dwa - jeden do jazdy a drugi do
    grzebania?

    --
    Yorick
    LS 650

  • 8. Data: 2012-05-02 22:53:04
    Od: "Piękny Marian postrach dziewic" <p...@W...gazeta.pl>

    Ivam <f...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > demoludow i oczekuje raczej propozycji. Na przyklad ja nigdy (gdyby nie
    > grupa) nie wpadlbym na maszyne, w ktorej sie zakochalem - GSX'a 1100G.

    Dokładnie, nie mam zbyt dużego pojęcia, wiem mniejwięcej co mi się podoba, jak
    chciałbym użytkować przyszły nabytek i liczę na podpowiedzi na co rzucić okiem
    bo być może będzie dla mnie ok, ewentualnie od czego trzymać się z daleka żeby
    się nie okazało że porwałem się z motyką na słońce i skończy się to raczej
    jedną wielką frustracją bo kupiłem coś z czym sobie nie poradzę (czy to z
    odbudową, czy z utrzymaniem przy życiu, czy z jazdą). W końcu nie każdy
    motocykl jest wskazany dla początkującego i z odbudową nie każdego da sobie
    radę osoba która tego nigdy nie robiła, itp itd. Wybiorę i tak sam, ale proszę
    o jakieś ukierunkowanie, bo kierując się jedynie kryterium wyglądu pewnie
    mógłbym wybrać połowę tego co jest w ogłoszeniach - co mi się podoba i czego
    oczekuję napisałem w poprzednim poście.

    Pozdrawiam
    Marian

  • 9. Data: 2012-05-02 23:04:08
    Od: "Piękny Marian postrach dziewic" <p...@W...gazeta.pl>

    Monster <a...@o...pl> napisał(a):

    > Ciężarówki latają 100,na większość weteranów trochę dużo

    Nie piszę o pojedynczych kamikaze pędzących nocą na magnesie;) Jeżdżę
    ciężarówką i wiem jak to wygląda, sam mam ogranicznik na 87 i nie licząc
    osobówek rzadko jestem wyprzedzany, więc zdolność do utrzymywania prędkości w
    okolicach 90 km/h w zupełności wystarczy.

> [...]
    > frajda.Osiągi mają zadowalające,można kombinować z przełożeniami.Z
    > awaryjnością jak sobie dobrze zrobisz to posłuży.Części dużo,sporo

    Z rusków tylko M72, ewentualnie K750. Tylko przeraża mnie masa tego motocykla,
    no i skłonności do sypania się, wieczne problemy z ładowaniem itp. No chyba że
    te które znam z sąsiedztwa to były tylko powiązane drutem padaki, a w
    rzeczywistości nie jest tak źle i dobrą sztuką można w miarę normalnie i
    bezstresowo jeździć.

  • 10. Data: 2012-05-03 11:10:45
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-02 23:04, Piękny Marian postrach dziewic pisze:

> [...]
    > osobówek rzadko jestem wyprzedzany, więc zdolność do utrzymywania prędkości w
    > okolicach 90 km/h w zupełności wystarczy.

    Przy tych kryteriach jakiś klasyk lata 70-80te,powtórzę się z
    BMW,wyglądają jak Cezety,ale są naprawdę niezawodne i nawet
    szybkie,silnik ciężko zarżnąć,chłopaki wkładają stare silniki do ruskich
    zaprzęgów i wytrzymują długie lata katowania w terenie.

> [...]
    > te które znam z sąsiedztwa to były tylko powiązane drutem padaki, a w
    > rzeczywistości nie jest tak źle i dobrą sztuką można w miarę normalnie i

    Nie są aż tak ciężkie,z koszem ważą tyle co dobry chopper:-)
    Jeśli się chce wszystko można zrobić,ładowanie też.
    poczytaj tutaj:
    http://forum.redmotorz.eu/

    --
    Tomek