    From: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: weteran dla początkującego
    Date: Wed, 2 May 2012 22:23:50 +0200

    Dnia 02 - 05 - 2012 (środa) o godzinie 17:53,
    p...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

    > Jestem miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, więc musi to być jakiś
    > klasyk, jednak nadający się do w miarę bezproblemowej eksploatacji.

    Warto żebyś sobie odpowiedział na podstawowe pytanie: czy to ma być zabytek
    czy klasyk? Bo to niekoniecznie musi być to samo. Zabytek prawie zawsze
    będzie oznaczał koszty i sporo pracy w garażu, jest natomiast sporo
    sprzętów o klasycznym wyglądzie, które jeżdżą całkiem nieźle i
    bezawaryjnie.

    W klimacie na pewno będą Kawasaki W-650 i Yamaha SR 500, ale są dość trudno
    dostępne w Polsce.

    Neo-klasyki, czyli Kawasaki W-800 i Triumph Bonneville mają wszystko co
    trzeba, ale raczej ich nie kupisz w założonym budżecie. Z drugiej strony
    zastanów się, czy nie warto dołożyć trochę i kupić sprzęt, który Ci posłuży
    długie lata i co najważniejsze dobrze jeździ - za 16-18 tys. można już
    kupić Bonnevilla w sensownym stanie (W-800 jeszcze za bardzo nie ma na
    rynku wtórnym).

    Jest również sporo sprzętów, które uchodzą za "współczesne" klasyki
    (cokolwiek by to miało oznaczać). Rzuć okiem np. na Kawasaki Zephyr, Suzuki
    Inazuma, czy Honda Seven-Fifty, choć to wszystko rzędowe czwórki, więc do
    "prawdziwej" klasyki trochę im daleko, za to zupełnie dobrze jeżdżą. Po
    drugiej stronie (jeżeli chodzi o liczbę cylindrów) masz Suzuki Savage -
    duży singiel o klasycznej linii. Są też Moto Guzzi - Nevada, Breva,
    California, śliczne poprzeczne V-ki, produkowane bez większych zmian od
    ponad trzydziestu lat.

    No i jest jeszcze Royal Enfield - czyli klasyczny angielski motocykl z lat
    50-tych, który do dziś jest produkowany w Indiach.

    Jednak najważniejsze pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć, to to,
    czy chcesz kupić motocykl na którym będziesz jeździł, czy przy którym
    będziesz grzebał? Jeżeli nie wiesz na co się zdecydować, to może warto
    posłuchać Magica i rzeczywiście kupić dwa - jeden do jazdy a drugi do
    grzebania?

    --
    Yorick
    LS 650