    Date: Wed, 02 May 2012 21:23:53 +0200
    From: Monster <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: weteran dla początkującego

    W dniu 2012-05-02 17:53, Piękny Marian postrach dziewic pisze:
> [...]
    >
    > Sytuacja rodzinna i finansowa pozwoliła mi wreszcie na realizację marzenia o
    > własnym moto, więc szukam czegoś odpowiedniego, tylko nie bardzo wiem co
    > wybrać. Jestem miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, więc musi to być jakiś
    > klasyk, jednak nadający się do w miarę bezproblemowej eksploatacji. Nie będzie
    > używany na codzień, raczej do okazjonalnych weekendowych wycieczek w promieniu
    > 100 - 150 km od domu. Osiągi powinien mieć wystarczające do bezproblemowego
    > poruszania się po drogach krajowych bez tamowania ruchu i blokowania
    Ciężarówki latają 100,na większość weteranów trochę dużo
    Do wydania na bazę do doprowadzenia do
    > stanu za który nie będzie się trzeba wstydzić (czyli na początek kompletny i
    > jeżdżący o własnych siłach) ok 10 000, potem mogę powoli grzebać i
    > dopieszczać. Zawsze podobały mi się angliki, ale nie wiem czy kupno jakiejś
    > egzotyki jako pierwszego weterana to dobry pomysł (dostęp do części,
    > informacji itp).
    Przeglądaj ebay.co.uk jest kupa fajnych weteranów,na jakieś lata 50te
    powinno wystarczyć.
    Często przewija się Condor z demobilu czyli stan ok,zazwyczaj koło 7tys zł

    M72 też mi się podoba, ale osiągi i bezawaryjność mogą chyba
    > być problemem, do tego to jednak kawał kloca (przypominam że oprócz kursu na
    > prawko nie jeździłem nawet motorowerem)
    Mkę za te pieniądze ciężko kupić,7-9tys kosztuje ładna baza(wszystko z
    jednego kawałka) do kapitalki,taniej kupisz K750,w 10 z remontem dasz
    spokojnie radę,ew górnozaworowe Dniepr czy Ural,czasem można trafić
    sztukę którą ktoś robi dla siebie i musi sprzedać,za 5-6tys można ładny
    wyrwać.Te sprzęty najlepiej ujeżdżać z koszem,też jest niezła
    frajda.Osiągi mają zadowalające,można kombinować z przełożeniami.Z
    awaryjnością jak sobie dobrze zrobisz to posłuży.Części dużo,sporo
    polskich,wysokiej jakości
    . Może Junak? Nie za wielki i ciężki,
    > wygląda fajnie, resztę wymogów też chyba spełnia?
    Z tego co pamiętam z jazdy Junakiem to to że niczym bardziej mułowatym
    się nie turlałem.Ciężko wyrwać ładny,większość to wiązane drutem z kilku
    szt.

    Może jeszcze jakieś inne
    > pomysły? Co może spełnić te wymagania i warto by się temu przyjrzeć bliżej?
    Dwuzaworowe BMW serii R-45,60,65,80.
    W tym budżecie może trafiłbyś coś ładnego z lat 70tych,sprzęt ciężki do
    zamęczenia i to byłoby chyba najlepsze.

    --
    Tomek
    BMW R1100S