    From: "Piękny Marian postrach dziewic"
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: weteran dla początkującego
    Date: Wed, 2 May 2012 15:53:09 +0000 (UTC)

    To mój pierwszy post na tej grupie, więc witam wszystkich fanów 2 kółek :)

    Sytuacja rodzinna i finansowa pozwoliła mi wreszcie na realizację marzenia o
    własnym moto, więc szukam czegoś odpowiedniego, tylko nie bardzo wiem co
    wybrać. Jestem miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, więc musi to być jakiś
    klasyk, jednak nadający się do w miarę bezproblemowej eksploatacji. Nie będzie
    używany na codzień, raczej do okazjonalnych weekendowych wycieczek w promieniu
    100 - 150 km od domu. Osiągi powinien mieć wystarczające do bezproblemowego
    poruszania się po drogach krajowych bez tamowania ruchu i blokowania
    ciężarówek. Doświadczenie na 2 kółkach mam zerowe, więc to musi być coś
    przyjaznego dla początkującego. Do tego rozsądny dostęp do części zamiennych,
    literatury itp. Jakieś podstawy mechaniki mam (parę starszych aut się
    przewinęło przez moje ręce), garaż i trochę narzędzi również, gorzej z kimś do
    pomocy i porady - jestem totalnie z poza "środowiska", więc przynajmniej na
    początku będę musiał sobie radzić sam. Do wydania na bazę do doprowadzenia do
    stanu za który nie będzie się trzeba wstydzić (czyli na początek kompletny i
    jeżdżący o własnych siłach) ok 10 000, potem mogę powoli grzebać i
    dopieszczać. Zawsze podobały mi się angliki, ale nie wiem czy kupno jakiejś
    egzotyki jako pierwszego weterana to dobry pomysł (dostęp do części,
    informacji itp). M72 też mi się podoba, ale osiągi i bezawaryjność mogą chyba
    być problemem, do tego to jednak kawał kloca (przypominam że oprócz kursu na
    prawko nie jeździłem nawet motorowerem). Może Junak? Nie za wielki i ciężki,
    wygląda fajnie, resztę wymogów też chyba spełnia? Może jeszcze jakieś inne
    pomysły? Co może spełnić te wymagania i warto by się temu przyjrzeć bliżej?

    Z góry dzięki za dobre rady :)
    Pozdrawiam
    Marian