    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wejście z podciągnięciem do VCC - co to jest?
    Date: Mon, 10 Jan 2011 15:22:47 +0100

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:igde4a$i74$1@news.onet.pl...

    > Najprostszy przykład - przyciski - typowy przycisk pracuje w dwóch
    > stanach - przewodzi/nie przewodzi.
    > Jeżeli podepniesz taki przycisk do nóżki w wysokiej impedancji to po
    > wciśnięciu przycisku stan się zmieni,ale po puszczeniu zostanie taki sam,
    > bo ładunek nie ma jak przepłynąć.
    > Jeżeli ustawisz pin z podciągnięciem do VCC i połączysz przyciskiem do
    > masy to gdy przycisk przewodzi to jest stabilne '0', a gdy nie przewodzi
    > stabilne '1'.
    > (Nie ma to nic wspólnego z eliminowaniem "drgania styków",)

    Dodajmy do tego, że takie wiszące w "powietrzu" linie działają jak
    antena zbierająca wszelkie śmieci.
    Raz mi się przypadkiem przy testach wycięła z kodu linia włączająca
    rezystory podciągające i zabawa była przednia. Np. przy taśmie z czterema
    liniami sygnałowymi od przycisków, po wciśnięciu jednego przycisku,
    kontroler wykrywał wciśnięcie przycisków także na liniach biegnących obok.
    Podsumowując zabawa była przednia i trochę trwało zanim znalazłem powód
    "cudów". Co ciekawe stan "wciśnięty" na tych bocznych liniach potrafił się
    utrzymywać dłużej niż na tej faktycznie wciśniętej.