  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wejście z podciągnięciem do VCC - co to jest?
    Date: Mon, 10 Jan 2011 10:34:32 +0100

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:igdgmk$p0d$1@news.onet.pl...
    > W sytuacji gdyby to było zwykłe wejście o wysokiej impedancji to od
    > szumów przełączałoby się spontanicznie zwiększając pobór mocy procesora

    Nie tylko o przełączanie chodzi.
    Gdzieś, kiedyś, dawno widziałem wykres poboru prądu zwykłej bramki CMOS w
    funkcji napięcia na jej wejściu.
    Dla Uwe=0 Icc=0, dla Uwe=5V Icc=0, ale przy wzroście napięcia od 0 do 5 Icc
    najpierw narastało tak gdzieś do 3mA (chyba), a potem spadało do 0.
    Na wejściu procesora są podobne bufory. Wisząca (znaczy nie podwieszona)
    noga może skutkować poborem prądu przez bufor wejściowy tylko tego jednego
    pinu rzędu 0.1-1mA. Pinów jest sporo. Jak do tego ktoś ustawi sobie
    PowerDown i będzie liczył, że procek pobiera np. 1uA (ATmega644P z
    wyłączonym watch-dogiem i brown- outem) to się może nieźle zdziwić.
    Nie wiem, czy wybudzenie zmianą stanu ustawia się dla pojedynczych pinów,
    czy całych portów (nie piszę programów), ale jeśli dla całych portów to taka
    wisząca noga (na porcie w którym inna ma wybudzać z Power Down) może
    skutkować częstym przechodzeniem w tryb aktywny, a to jest np. 10mA).
    P.G.