  • 1. Data: 2011-01-23 16:46:07
    Temat: warunki uzytkowania laptopa.
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    W instrukcji mojego HP-ka - zwykły laptop- pisze w instrukcji w jakich
    warunkach temperatury i wilgotosci działać powinen.
    Zaciekawił mnie natomiast punkt kolejny: wysokosc n.p.m.: Moge go uzywać od -15
    metrów pod poziomem morza do 3.000m nad poziomem morza.
    Przechowywać mozna do 12.000 m n.p.m.
    Co własciwie moze sie uszkodzić na wysokosci powiedzmy 5.000m ?

  • 2. Data: 2011-01-23 17:37:58
    Temat: Re: warunki uzytkowania laptopa.
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > Przechowywać mozna do 12.000 m n.p.m.
    > Co własciwie moze sie uszkodzić na wysokosci powiedzmy 5.000m ?

    Rozrzedzone powietrze odprowadza mniej ciepła, może się sprzęt przegrzać,
    jeśli nie jest na to przygotowany.
    Na forum podróżniczym czytałem, że w ekipie wspinaczy 3 zewnętrzne twarde
    dyski w obudowach padły na wysokości 4000mnpm. Wbrew pozorom głównym
    problemem w dyskach też jest odprowadzanie ciepła, a nie to, że są szczelne.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2011-01-23 17:44:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 23-01-2011 18:37, =Marcos= napisał/a:
    > Wbrew pozorom
    > głównym problemem w dyskach też jest odprowadzanie ciepła, a nie to, że
    > są szczelne.

    Są szczelne na np. kurz ale nie na wymianę powietrza i dlatego w
    otoczeniu ze zmniejszonym ciśnieniem nie grozi im "rozdęcie"

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2011-01-23 17:46:21
    Od: "Andrzej K" <k...@x...wp.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:ihhovq$mj6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    | dyski w obudowach padły na wysokości 4000mnpm. Wbrew pozorom głównym
    | problemem w dyskach też jest odprowadzanie ciepła, a nie to, że są

    Głowice dysków unoszą sie nad tależami na poduszce powietrznej, na pewnej
    wysokości to nie działa.
    Andrzej

  • 5. Data: 2011-01-23 17:50:49
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej K" napisał:

    > Głowice dysków unoszą sie nad tależami

    Jest to tak zwany trzeci rodzaj prawdy.

    JoteR

  • 6. Data: 2011-01-23 18:11:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "=Marcos=" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dyski w obudowach padły na wysokości 4000mnpm. Wbrew pozorom głównym problemem
    > w dyskach też jest odprowadzanie ciepła, a nie to, że są szczelne.

    Od kiedy dyski są szczelne?

  • 7. Data: 2011-01-23 18:26:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 17:46:07 +0100, "BETON" <b...@m...pl> wrote:

    Na pewno chłodzenie oraz wytrzymałość elektryczna. Standardowo w
    normach masz maksymaną wysokość 3000 n.p.m. - powyżej tego należy
    zacząć stosować współczynniki redukcyjne.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 8. Data: 2011-01-23 18:51:18
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    JoteR nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Jest to tak zwany trzeci rodzaj prawdy.

    A coś dokładniej? Oprócz orta przedpiścy.
    Bo mnie uczyli, że głowica nie dotyka talerza w żadnym stopniu i unosi się
    nad dyskiem, ale go nie dotyka, co zresztą wydaje się całkiem rozsądne, bo
    na dyskach sprawdnych nie widać nigdy żadnych mechanicznych śladów.
    Gdzieś nawet słyszałem porównanie, że ta odległość od dysku jest
    porównywalna z poruszającym się JumboJetem 1 cal nad ziemią.
    Przem

  • 9. Data: 2011-01-27 10:35:13
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 11-01-23 19:51, Przemek pisze:
    > JoteR nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > bo na dyskach sprawdnych nie widać nigdy żadnych mechanicznych
    > śladów.

    a to widziałeś (góra to obraz topograficzny - czyli nierówności a dół to
    obraz ilustrujący strukturę magnetyczną, oba obrazy przedstawiają ten
    sam obszar) trzeba by się zastanowić dlaczego topografia ujawnia rysy
    tylko w jednym kierunku (możliwe że to po procesie produkcyjnym choć nie
    mam przekonania):

    http://ntmdt.eu/cache/data/media/images/spm_techniqu
    es/sfm/many-pass_techniques/dc_mfm/dcmfm.0b44564464e
    5c22a88cfd9fbaa8ba97c.jpg

    a tu pełna strona z opisem jak uzyskano ten obraz (jest nawet ładny
    model animowany):

    http://ntmdt.eu/spm-principles/view/dc-mfm

    żeby nie było że to z sieci robiłem takie skany do jakiegoś wykładu
    popularno naukowego i na dysku jaki miałem wyglądało to identycznie :)

    pozdr
    Qbab

  • 10. Data: 2011-01-27 21:12:30
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Qbab nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > żeby nie było że to z sieci robiłem takie skany do jakiegoś wykładu
    > popularno naukowego i na dysku jaki miałem wyglądało to identycznie :)

    Ok, a czy to nie jest tak, ze za pierwszym razem robi sobie skan
    górek/dołków, a potem (jak na modelu) leci nad strukturą?
    Na prawdę cięśko mi sobie wyobrazić, zeby głowica przy tych prędkościach
    dotykała dysku i go nie zniszczyła/wytarła.
    Przem