eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywarto lać droższego diesla?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 60

  • 31. Data: 2011-08-24 14:24:15
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "McRella" wrote:
    > Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy
    V-power
    > lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW...

    Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:
    - vpower diesel - zasuwał jak oszalały i nie dymił
    - lotos dynamic diesel - lepiej odpalał przy bardzo niskich temperaturach,
    troszkę gorzej przyśpieszał, ale nie dymił
    - orlen verva diesel, testowane na dwóch stacjach - robił się mułowaty
    i kopcił jak stary ikarus

    Niestety nie mogę porównać tego do zwykłego ON, bo to auto nigdy
    nie miało takiego w baku, a przynajmniej nie za mojej kadencji. ;-)

    Pozdrawiam
    .Peeter


  • 32. Data: 2011-08-24 14:55:17
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Popychającym pierdoły o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chodź by
    > serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerów i
    > Ultimatów w całej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny
    > paliwowe są zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej grożą im
    > kary.

    Ile procent? 100? Zdaje się nie mniej niż 10%
    Stężenie też ma znaczenie.



  • 33. Data: 2011-08-24 15:34:23
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-08-24 14:24, .Peeter pisze:
    > - orlen verva diesel, testowane na dwóch stacjach - robił się mułowaty
    > i kopcił jak stary ikarus

    a ja myslalem, ze tylko ja mam takie spostrzezenia o tym paliwie.


  • 34. Data: 2011-08-24 16:12:58
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:

    >> Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
    >> jego
    >> niższa cena.
    >
    > Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy
    > powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają
    > auta do jeżdżenia, a nie ścigania :]

    Też sprawdzałem Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.

    Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na
    wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukować żeby wogóle
    sensownie przyśpieszyć i nie pomaga to, iż pompa wtryskowa w 2.1TD PSA
    jest sterowana elektronicznie.

    I żadnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czuć pod nogą.

    Niektórzy też nie rozumieją, że posiadanie tych paru koni więcej w
    sytuacji podbramkowej może pomóc uniknąć dzwona i utraty życia za kółkiem.

    Reasumując: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza -
    sensu stosowania nie widzę, wróciłem do normalnego ON z Tesco
    tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego
    relatywnie taniej.

    --
    MM


  • 35. Data: 2011-08-24 16:43:18
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 24 Sie, 10:04, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
    > >Z moich doswiadczen:
    > >ma
    > >jednak zajebiste znaczenie.
    >
    > Mo na prosi o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i
    > jak kolwiek
    > analiz finansowo-matematyczn ?
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > Sylwester azarhttp://www.alpro.plhttp://www.rimu.pl-oprogramow
    anie do edycji schemat w
    > i projektowania PCB

    Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
    Mierzone metodą - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
    przejechane km. Kilkukrotnie.
    Różnica w cenie litra 25 groszy.
    Zwykla po 5 zl, co daje 35 - 36 zl/100km
    Ultimate po 5,25 gr co daje 34,65 - 35,7 zl


  • 36. Data: 2011-08-24 16:49:43
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tatanka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    >Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
    >Mierzone metodą - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
    >przejechane km. Kilkukrotnie.

    Na tym samym dystrybutorze?


  • 37. Data: 2011-08-24 16:57:46
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-08-23 22:27, Dominik pisze:

    > A w instrukcji obsługi do Octavii którą jeżdżę - TDI 1,6 CR piszą że NIE
    > WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia
    > czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jeździć :)

    My laliśmy do 1.9 PD TDI, 2.5 PD R5 TDI i 3.0 CR V6 TDI - nic złego się
    nie dzieje. Ludzie leją też do różnych aut i po pomiarach VAGiem wyszło,
    że po takim laniu korekcje wtrysków się mocno poprawiły.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej


  • 38. Data: 2011-08-24 17:36:42
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-24 10:06, Andrzej Ława pisze:
    > W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:
    >
    >> Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
    >> zatka.
    >
    > Latem i zmieszany z ON?
    tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki


  • 39. Data: 2011-08-24 17:37:16
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-24 10:27, neoniusz pisze:
    > W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:
    >> oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
    >> > jest "no reccomended"
    >>
    >>
    >> Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
    >> zatka.
    >
    > Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie palił nawet w zimie. Chyba ze
    > lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.
    >
    Biedronki sie nie opłaca, miałem na myśli przepracowany z frytkownicy.


  • 40. Data: 2011-08-24 17:38:44
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 23:16, s2p pisze:
    > W dniu 2011-08-23 21:56, marcin pisze:
    >> Użytkownik "s2p" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >> news:4e53bf95$0$3497$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >>> Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
    >>> jego
    >>> niższa cena.
    >>
    >> Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy
    >> powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają
    >> auta do jeżdżenia, a nie ścigania :]
    >>
    >> Z "oczywistych" wniosków różnych znajomych wynika też jasno, że na
    >> paliwach
    >> premium "auto jeździ szybciej" a na "stacjach supermarketowych
    >> rozrzedzają
    >> paliwo" :]
    >>
    >> Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów,
    >>> to pierdoły.
    >>
    >> Pierdoły powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektórych starszych
    >> dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
    >> wytrzymują elementy układu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściły się nam
    >> kiedyś wężyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pociekło. Uprzedzam
    >> pytanie -
    >> tak, pociekło dlatego, że zaczął być lany biodesel. Teoretycznie w
    >> nowszych
    >> autach (okolice 2000 i młodsze) nie powinno być problemu.
    >>
    >> pozdr
    >> m
    >>
    > Ta;) Ja mieć Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli długo przed problemem 2k:)
    > i normalnie lać Bio estra i nic nie cieknąć. Jak samochód dojeb@#$,
    > mercedes 1988 po milionie kilometrów to co się dziwić że ciekło.

    Subtelne uczucie znajomych których namówiłem na frytkę, bez sugerowania
    mówili że nastąpił zauważalny dla nich spadek mocy.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: