-
31. Data: 2011-08-24 14:24:15
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"McRella" wrote:
> Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy
V-power
> lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW...
Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:
- vpower diesel - zasuwał jak oszalały i nie dymił
- lotos dynamic diesel - lepiej odpalał przy bardzo niskich temperaturach,
troszkę gorzej przyśpieszał, ale nie dymił
- orlen verva diesel, testowane na dwóch stacjach - robił się mułowaty
i kopcił jak stary ikarus
Niestety nie mogę porównać tego do zwykłego ON, bo to auto nigdy
nie miało takiego w baku, a przynajmniej nie za mojej kadencji. ;-)
Pozdrawiam
.Peeter
-
32. Data: 2011-08-24 14:55:17
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> Popychającym pierdoły o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chodź by
> serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerów i
> Ultimatów w całej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny
> paliwowe są zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej grożą im
> kary.
Ile procent? 100? Zdaje się nie mniej niż 10%
Stężenie też ma znaczenie.
-
33. Data: 2011-08-24 15:34:23
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2011-08-24 14:24, .Peeter pisze:
> - orlen verva diesel, testowane na dwóch stacjach - robił się mułowaty
> i kopcił jak stary ikarus
a ja myslalem, ze tylko ja mam takie spostrzezenia o tym paliwie.
-
34. Data: 2011-08-24 16:12:58
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:
>> Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
>> jego
>> niższa cena.
>
> Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy
> powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają
> auta do jeżdżenia, a nie ścigania :]
Też sprawdzałem Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.
Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na
wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukować żeby wogóle
sensownie przyśpieszyć i nie pomaga to, iż pompa wtryskowa w 2.1TD PSA
jest sterowana elektronicznie.
I żadnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czuć pod nogą.
Niektórzy też nie rozumieją, że posiadanie tych paru koni więcej w
sytuacji podbramkowej może pomóc uniknąć dzwona i utraty życia za kółkiem.
Reasumując: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza -
sensu stosowania nie widzę, wróciłem do normalnego ON z Tesco
tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego
relatywnie taniej.
--
MM
-
35. Data: 2011-08-24 16:43:18
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: Tatanka <t...@w...pl>
On 24 Sie, 10:04, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
> >Z moich doswiadczen:
> >ma
> >jednak zajebiste znaczenie.
>
> Mo na prosi o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i
> jak kolwiek
> analiz finansowo-matematyczn ?
>
> --
> pozdrawiam
> Sylwester azarhttp://www.alpro.plhttp://www.rimu.pl-oprogramow
anie do edycji schemat w
> i projektowania PCB
Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metodą - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.
Różnica w cenie litra 25 groszy.
Zwykla po 5 zl, co daje 35 - 36 zl/100km
Ultimate po 5,25 gr co daje 34,65 - 35,7 zl
-
36. Data: 2011-08-24 16:49:43
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tatanka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:
>Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
>Mierzone metodą - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
>przejechane km. Kilkukrotnie.
Na tym samym dystrybutorze?
-
37. Data: 2011-08-24 16:57:46
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 11-08-23 22:27, Dominik pisze:
> A w instrukcji obsługi do Octavii którą jeżdżę - TDI 1,6 CR piszą że NIE
> WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia
> czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jeździć :)
My laliśmy do 1.9 PD TDI, 2.5 PD R5 TDI i 3.0 CR V6 TDI - nic złego się
nie dzieje. Ludzie leją też do różnych aut i po pomiarach VAGiem wyszło,
że po takim laniu korekcje wtrysków się mocno poprawiły.
--
Pozdrawiam,
Maciej
-
38. Data: 2011-08-24 17:36:42
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: s2p <s...@o...pl>
W dniu 2011-08-24 10:06, Andrzej Ława pisze:
> W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:
>
>> Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
>> zatka.
>
> Latem i zmieszany z ON?
tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki
-
39. Data: 2011-08-24 17:37:16
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: s2p <s...@o...pl>
W dniu 2011-08-24 10:27, neoniusz pisze:
> W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:
>> oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
>> > jest "no reccomended"
>>
>>
>> Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
>> zatka.
>
> Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie palił nawet w zimie. Chyba ze
> lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.
>
Biedronki sie nie opłaca, miałem na myśli przepracowany z frytkownicy.
-
40. Data: 2011-08-24 17:38:44
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: s2p <s...@o...pl>
W dniu 2011-08-23 23:16, s2p pisze:
> W dniu 2011-08-23 21:56, marcin pisze:
>> Użytkownik "s2p" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:4e53bf95$0$3497$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>>> Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
>>> jego
>>> niższa cena.
>>
>> Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy
>> powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają
>> auta do jeżdżenia, a nie ścigania :]
>>
>> Z "oczywistych" wniosków różnych znajomych wynika też jasno, że na
>> paliwach
>> premium "auto jeździ szybciej" a na "stacjach supermarketowych
>> rozrzedzają
>> paliwo" :]
>>
>> Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów,
>>> to pierdoły.
>>
>> Pierdoły powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektórych starszych
>> dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
>> wytrzymują elementy układu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściły się nam
>> kiedyś wężyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pociekło. Uprzedzam
>> pytanie -
>> tak, pociekło dlatego, że zaczął być lany biodesel. Teoretycznie w
>> nowszych
>> autach (okolice 2000 i młodsze) nie powinno być problemu.
>>
>> pozdr
>> m
>>
> Ta;) Ja mieć Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli długo przed problemem 2k:)
> i normalnie lać Bio estra i nic nie cieknąć. Jak samochód dojeb@#$,
> mercedes 1988 po milionie kilometrów to co się dziwić że ciekło.
Subtelne uczucie znajomych których namówiłem na frytkę, bez sugerowania
mówili że nastąpił zauważalny dla nich spadek mocy.