  • 21. Data: 2011-08-23 23:19:42
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze:

    > Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu,
    > gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie
    > lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
    > jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje,
    > odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka
    > sama jak za 95 :)
    >
    > Pozdrawiam

    Co ma lepszego, smarowanie?

  • 22. Data: 2011-08-23 23:30:28
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:

    > Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
    > zatka.
    > Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w każdym ON nawet
    > super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]
    >
    > Skoro pociekl przewó to znaczy że już dojechany a nie dlatego że lałeś
    > Bio. Lałem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciekło!

    Sam chlopaku troche poczytaj.
    W uproszczeniu to stare gumy bio rozpuszcza z czasem, w nowszych autach
    uszczelki robi sie juz tak, aby byly odporne na bio.

    --
    Karolek

  • 23. Data: 2011-08-23 23:42:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje,
    > odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka
    Zauważ że w tym wątku poruszamy temat OLEJU NAPĘDOWEGO czyli
    ON/ONverva/BIO100 itp ...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 24. Data: 2011-08-24 01:43:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "McRella" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary
    > klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a to już

    Kiedyś zatankowałem ten droższy ON z BP. Nie zauważyłem żadnej różnicy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2011-08-24 09:37:26
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2011-08-23 23:42, BartekK pisze:

    > Zauważ że w tym wątku poruszamy temat OLEJU NAPĘDOWEGO czyli
    > ON/ONverva/BIO100 itp ...

    I?? ;)

    Opracowali formule zarowno beznzyny jak i oleju napedowego o
    marketingowej nazwie verva. A w czym jest dokladnie lepszy, i jakie sa
    uszlachetniacze? Nie powiedza - tajemnica handlowa ;)

    Co do Bio, kusi mnie cena :) W lecie chyba smialo mozna tym jezdzic.
    Tylko boje sie ze jak cos pierdutnie w silniku, to te oszczednosci utona
    w morzu kosztow ewentualnej naprawy ;)

  • 26. Data: 2011-08-24 09:57:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "lukz" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nazwie verva. A w czym jest dokladnie lepszy, i jakie sa uszlachetniacze?

    Jeśli nie wiadomo w czym jest lepsza, to po co ją tankować?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2011-08-24 10:04:34
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Z moich doswiadczen:
    >ma
    >jednak zajebiste znaczenie.
    Można prosić o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i
    jakąkolwiek
    analizę finansowo-matematyczną?

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 28. Data: 2011-08-24 10:06:59
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:

    > Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
    > zatka.

    Latem i zmieszany z ON?

  • 29. Data: 2011-08-24 10:26:03
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Opał ma więcej werwy niż Verwa i tym podobnym.
    > W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach moje
    > padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko utrzymywał
    > prędkość.

    no to z doświadczenia akurat moge potwierdzić, tzn prawie to.

    Starsi bywalcy PMS wiedzą co to 'rechot'. Otóż samochód z tym silnikiem
    chodził przed dłuższy czas na opale. Od czasu do czasu był tankowany zwykłym
    ON.
    Ci, któzy wiedzą co to za silnik, wiedzą też, ze 'miewał' on problemy z
    rozruchem na zimno.
    Patentów było wiele - od cygara, przez plaki do palenia ogniska pod
    samochodem włącznie.

    Pewnej zimy kiedy nalany został ON silnik nie cholery nie chciał zapalić, a
    jak już zapalił, to ledwo dygał. Po zalaniu OO odpalił i chodził normalnie,
    jak zawsze.

    ps. i nie mówie, ze OO to najlepsze paliwo do samochodów na swiecie, ale
    mówie, ze często można spotkać na stacjach ON zdecydowanie gorszej jakości
    niż OO.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 30. Data: 2011-08-24 10:27:08
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:
    > oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
    >

    > Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
    > zatka.

    Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie palił nawet w zimie. Chyba ze
    lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.