-
11. Data: 2011-08-23 21:56:49
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: "marcin" <m...@m...ru>
Użytkownik "s2p" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4e53bf95$0$3497$65785112@news.neostrada.pl...
> Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd jego
> niższa cena.
Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy
powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają
auta do jeżdżenia, a nie ścigania :]
Z "oczywistych" wniosków różnych znajomych wynika też jasno, że na paliwach
premium "auto jeździ szybciej" a na "stacjach supermarketowych rozrzedzają
paliwo" :]
Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów,
> to pierdoły.
Pierdoły powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektórych starszych
dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
wytrzymują elementy układu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściły się nam
kiedyś wężyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pociekło. Uprzedzam pytanie -
tak, pociekło dlatego, że zaczął być lany biodesel. Teoretycznie w nowszych
autach (okolice 2000 i młodsze) nie powinno być problemu.
pozdr
m
-
12. Data: 2011-08-23 22:08:19
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 23 Aug 2011 16:43:42 +0200, McRella napisał(a):
> W dniu 2011-08-23 16:12, Paweł Muszyński pisze:
>> Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na
>> Orlenie.
>>
> nie rozszczelniła się pompa, nie ciekną przewody?
VW zwykle bywaly odporne. Inne marki niekoniecznie.
J.
-
13. Data: 2011-08-23 22:27:28
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: Dominik <d...@g...com>
W dniu 2011-08-23 16:41, Maciej Browarczyk pisze:
> Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supeł-vi-pałeł ON
> zalej raz na jakiś czas do tego common raila STP do czyszczenia
> wtryskiwaczy diesla (...)
A w instrukcji obsługi do Octavii którą jeżdżę - TDI 1,6 CR piszą że NIE
WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia
czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jeździć :)
--
Dominik
-
14. Data: 2011-08-23 22:54:53
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
McRella napisał(a):
> Verva
Opał ma więcej werwy niż Verwa i tym podobnym.
W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach
moje padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko
utrzymywał prędkość.
IMHO gówno warto.
--
Krzysiek
-
15. Data: 2011-08-23 23:09:59
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: Mateusz <m...@g...com>
W dniu 2011-08-23 22:54, Krzysztof 45 pisze:
> McRella napisał(a):
>> Verva
> Opał ma więcej werwy niż Verwa i tym podobnym.
> W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach
> moje padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko
> utrzymywał prędkość.
> IMHO gówno warto.
http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva
-vt241.htm
-
16. Data: 2011-08-23 23:13:19
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: lukz <l...@v...pl>
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
> Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np
> Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
> stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a
> to już kilka litrów paliwa więcej :]
Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu,
gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie
lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje,
odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka
sama jak za 95 :)
Pozdrawiam
-
17. Data: 2011-08-23 23:14:11
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: s2p <s...@o...pl>
W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze:
> W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:
>> W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
>
>>
>> Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
>> jego niższa cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych
>> przewodów, to pierdoły.
>
> może i tak, ale moje problemy z rozszczelnioną pompą i cieknącymi
> przewodami i wężykami przelewowymi zdarzały się akurat po dolaniu
> bioestra lub OR
>
>>
>> Popychającym pierdoły o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chodź by
>> serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerów i Ultimatów w
>> całej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są
>> zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej grożą im kary.
>
> nie wiem, w każdym razie czytałem kiedyś na stronie VW, że stosowanie
> bioestrów czy dodatków oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
> jest "no reccomended"
> Ostatnio byłem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociekł
> przewód od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na głowicy biodiesel
> wydawał przedziwny zapach, dużo milszy niż zapach ON i to jedyna jego
> przewaga IMO ;)
> Poza tym rano miałem duże trudności z uruchomieniem busa.
oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
> jest "no reccomended"
Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.
Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w każdym ON nawet
super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]
Skoro pociekl przewó to znaczy że już dojechany a nie dlatego że lałeś
Bio. Lałem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciekło!
-
18. Data: 2011-08-23 23:16:21
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: s2p <s...@o...pl>
W dniu 2011-08-23 21:56, marcin pisze:
> Użytkownik "s2p" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:4e53bf95$0$3497$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
>> jego
>> niższa cena.
>
> Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy
> powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają
> auta do jeżdżenia, a nie ścigania :]
>
> Z "oczywistych" wniosków różnych znajomych wynika też jasno, że na paliwach
> premium "auto jeździ szybciej" a na "stacjach supermarketowych rozrzedzają
> paliwo" :]
>
> Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów,
>> to pierdoły.
>
> Pierdoły powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektórych starszych
> dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
> wytrzymują elementy układu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściły się nam
> kiedyś wężyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pociekło. Uprzedzam pytanie -
> tak, pociekło dlatego, że zaczął być lany biodesel. Teoretycznie w nowszych
> autach (okolice 2000 i młodsze) nie powinno być problemu.
>
> pozdr
> m
>
Ta;) Ja mieć Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli długo przed problemem 2k:)
i normalnie lać Bio estra i nic nie cieknąć. Jak samochód dojeb@#$,
mercedes 1988 po milionie kilometrów to co się dziwić że ciekło.
-
19. Data: 2011-08-23 23:17:54
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: s2p <s...@o...pl>
W dniu 2011-08-23 22:54, Krzysztof 45 pisze:
> McRella napisał(a):
>> Verva
> Opał ma więcej werwy niż Verwa i tym podobnym.
> W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach
> moje padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko
> utrzymywał prędkość.
> IMHO gówno warto.
To śmieszne, ale od praktyka, nie teoretyka, z diesla service co ma POLO
2000r 1.4 tdi to samo słyszałem po 100 000 km:)
-
20. Data: 2011-08-23 23:18:57
Temat: Re: warto lać droższego diesla?
Od: s2p <s...@o...pl>
W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:
> W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze:
>> W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:
>>> W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
>>
>>>
>>> Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
>>> jego niższa cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych
>>> przewodów, to pierdoły.
>>
>> może i tak, ale moje problemy z rozszczelnioną pompą i cieknącymi
>> przewodami i wężykami przelewowymi zdarzały się akurat po dolaniu
>> bioestra lub OR
>>
>>>
>>> Popychającym pierdoły o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chodź by
>>> serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerów i Ultimatów w
>>> całej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są
>>> zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej grożą im kary.
>>
>> nie wiem, w każdym razie czytałem kiedyś na stronie VW, że stosowanie
>> bioestrów czy dodatków oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
>> jest "no reccomended"
>> Ostatnio byłem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociekł
>> przewód od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na głowicy biodiesel
>> wydawał przedziwny zapach, dużo milszy niż zapach ON i to jedyna jego
>> przewaga IMO ;)
>> Poza tym rano miałem duże trudności z uruchomieniem busa.
>
> oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
> > jest "no reccomended"
>
>
> Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
> zatka.
> Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w każdym ON nawet
> super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]
>
> Skoro pociekl przewó to znaczy że już dojechany a nie dlatego że lałeś
> Bio. Lałem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciekło!
wytrawny rocznik 1991 napomnę;]