-
11. Data: 2010-06-24 20:37:39
Temat: Re: w teren / off-road - co wybrac
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "news" <o...@o...vrew> napisał w wiadomości
news:i0066t$htm$1@usenet.news.interia.pl...
> na wyprawy to sie jezdzi autem seryjnym na oponach at lub nawet szosowych
> a nie zmotami z liftem 6''. no i trza miec auto popularne w kraju
> docelowym.
> np na azjecentralna i rosje tylko pajero lub prado, afryka hilux, europa
> zachodnia cokolwiek nawet smierdzacy LR.
Hmm jakoś nie zauważyłem zalewu Pajero na wschodzie, ale może za mało razy
tam byłem. Natomiast absolutnie się zgadzam, że im mniej przeróbek tym
lepiej - przy czym jazda na MT czy na AT nie ma moim zdaniem większego
znaczenia - bierzesz 2 takie same opony na zapas i do przodu. Ja teraz
ujeżdżam Kumho KL71 i jak dla mnie na razie jest to chyba najlepsza opona
(pod kątem jakości/ceny), jaką sobie można wrzucić na auto, jeśli ma być
maksymalnie uniwersalna - a jest to typowy MT.
No i gość nie pisał, że będzie jechał do Afryki ;))
Jurand.
-
12. Data: 2010-06-24 20:38:21
Temat: Re: w teren / off-road - co wybrac
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "news" <o...@o...vrew> napisał w wiadomości
news:i005ro$hc8$1@usenet.news.interia.pl...
>> I pojechałbyś takim autem na wyprawę np. na Ukrainę? ;)
>>
>> Samochód do wypraw za wschodnią granicę ma wyglądać pancernie i niezbyt
>> bogato. Pancernie - żeby komuś do głowy nie przyszło tego zatrzymywać na
>> drodze, a niezbyt bogato- żeby komuś do głowy nie przyszło zatrzymywać
>> tego na drodze.
>
> wrocilem nim z kazachstanu tydzien temu. chcesz o tym pogadac ?
Jasne ;) Napisz coś o tym kraju, to może być fajna odskocznia od pyskówek na
grupie.
Jurand.
-
13. Data: 2010-06-24 20:41:45
Temat: Re: w teren / off-road - co wybrac
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-06-24 20:38, Jurand pisze:
>
> Użytkownik "news" <o...@o...vrew> napisał w wiadomości
> news:i005ro$hc8$1@usenet.news.interia.pl...
>>> I pojechałbyś takim autem na wyprawę np. na Ukrainę? ;)
>>>
>>> Samochód do wypraw za wschodnią granicę ma wyglądać pancernie i
>>> niezbyt bogato. Pancernie - żeby komuś do głowy nie przyszło tego
>>> zatrzymywać na drodze, a niezbyt bogato- żeby komuś do głowy nie
>>> przyszło zatrzymywać tego na drodze.
>>
>> wrocilem nim z kazachstanu tydzien temu. chcesz o tym pogadac ?
>
> Jasne ;) Napisz coś o tym kraju, to może być fajna odskocznia od
> pyskówek na grupie.
>
To ten kraj, gdzie sprzedają męskie gacie na ramiączkach? ;)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
14. Data: 2010-06-24 20:42:39
Temat: Re: w teren / off-road - co wybrac
Od: "news" <o...@o...vrew>
> Hmm jakoś nie zauważyłem zalewu Pajero na wschodzie, ale może za mało razy
moze dlatego ze ukraina to juz nie wschod a jeszcze nie zachod
ja co roku jezdze do azji centralnej i np w tym roku widzialem jednego
jeepa. z polski byl. landrovera nie widzialem ani jednego a patroli troche
bylo. za to lc prado i v8 jezdzi tam wiecej niz fiatow 126p za komuny u nas.
> tam byłem. Natomiast absolutnie się zgadzam, że im mniej przeróbek tym
> lepiej - przy czym jazda na MT czy na AT nie ma moim zdaniem większego
> znaczenia - bierzesz 2 takie same opony na zapas i do przodu. Ja teraz
> ujeżdżam Kumho KL71 i jak dla mnie na razie jest to chyba najlepsza opona
> (pod kątem jakości/ceny), jaką sobie można wrzucić na auto, jeśli ma być
> maksymalnie uniwersalna - a jest to typowy MT.
i tu sie nie zgodze. po 1 mt szybko sie sciera, po drugie wyje, po 3 jest to
łyżwa na sniegu, po 4 auto plywa po asfalcie. po 5 glupota jechac kilka
tysiecy kilometrow asfaltem zeby przejechac 10km po polnej drodze.
nie ma lepszej opony na wyprawy, do codziennego uzytku, i na zime jak
BFGoodrich AT. moim zdaniem.
> No i gość nie pisał, że będzie jechał do Afryki ;))
obawiam sie ze nigdzie nie pojedzie.
-
15. Data: 2010-06-24 20:54:16
Temat: Re: w teren / off-road - co wybrac
Od: "news" <o...@o...vrew>
> To ten kraj, gdzie sprzedają męskie gacie na ramiączkach? ;)
wyobraz sobie ze tam nikt nie slyszal o tym idiotycznym filmie
-
16. Data: 2010-06-24 20:59:29
Temat: Re: w teren / off-road - co wybrac
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "news" <o...@o...vrew> napisał w wiadomości
news:i008v2$ll2$1@usenet.news.interia.pl...
>> tam byłem. Natomiast absolutnie się zgadzam, że im mniej przeróbek tym
>> lepiej - przy czym jazda na MT czy na AT nie ma moim zdaniem większego
>> znaczenia - bierzesz 2 takie same opony na zapas i do przodu. Ja teraz
>> ujeżdżam Kumho KL71 i jak dla mnie na razie jest to chyba najlepsza opona
>> (pod kątem jakości/ceny), jaką sobie można wrzucić na auto, jeśli ma być
>> maksymalnie uniwersalna - a jest to typowy MT.
>
> i tu sie nie zgodze. po 1 mt szybko sie sciera, po drugie wyje, po 3 jest
> to łyżwa na sniegu, po 4 auto plywa po asfalcie. po 5 glupota jechac kilka
> tysiecy kilometrow asfaltem zeby przejechac 10km po polnej drodze.
> nie ma lepszej opony na wyprawy, do codziennego uzytku, i na zime jak
> BFGoodrich AT. moim zdaniem.
No i właśnie powiem Ci, że bardzo pozytywnie jestem tymi oponami zaskoczony,
bo nie wyją, doskonale zachowują się na mokrej drodze (a to mnie wkurzało w
poprzednich MT), dużo lepiej niż BF Goodrich MT w błocie (szybciej się
oczyszczają, lepiej trzymają na trawersach), jeśli chodzi o noszenie po
drodze - to tu w ogóle jest jakaś przepaść, bo to praktycznie jedzie tak jak
zwykła szosówka.
Ale największy opad szczęki był zimą, akurat wtedy zakładałem te gumy - i
trochę śniegu tu i ówdzie sobie leżało, więc nie omieszkałem sprawdzić, jak
toto po śniegu jeździ. I w 100% potwierdziły się relacje użytkowników tych
opon, że to jest przedziwne, ale wbrew rzeźbie bieżnika jeździ to po śniegu
jak opętane.
Jedynie co do zużywania się nic nie powiem - na razie mało na nich natłukłem
km.
Jurand.