  • 51. Data: 2010-12-03 14:09:41
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    news:idakkb$75p$1@news.onet.pl...
    > http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko
    -na-zimowkach,wiadomosc.html
    > mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

    Pożytek z zimowek na lodzie jest mały
    Rzeczone 5% z * jak w reklamie Michelin?
    Wielu to wykazywało

    Sam się przekonałem we wtorek
    Ślizgałem się na letnich jadąc na umówioną znacznie wcześniej wymianę opon.
    Po wymianie na zimowe ślizgałem tak samo na oblodzonych odcinkach jezdni.

    Opony Dunlop

  • 52. Data: 2010-12-03 14:11:05
    Temat: Re: w niemczech tylko na zim?wkach
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 3 Dec 2010, Agent wrote:

    > Nie no pewnie, zimowe opony w temp. powyzej 0 zachowują sie jak guma
    > Hubba-Bubba i starczają na 1000 km

    W osobówce, gdzie ciśnienie w oponie wynosi zwykle ok. 2 barów z pewnością
    nie. W przypadku opony auta ciężarowego napompowanej do 6 lub więcej barów
    nie byłbym już tego taki pewien... ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 53. Data: 2010-12-03 14:13:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-03, bratPit[pr] <k...@o...pl> wrote:

    > sądzę że nas powinno być inaczej, brak obowiązku jazdy na zimówkach ale w
    > sytuacji gdy ktoś blokuje np drogę, nie może podjechać bo ma letnie a
    > samochody na zimowych jadą spokojnie policja wystawiała by mandat,
    > byłby wybór, albo jeżdżę na letnich w zimie w warunkach na to pozwalających
    > albo zostawiam auto na parkingu i jadę komunikacją,

    LOL. A jak ktoś ma zimowe i nie może podjechać?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 54. Data: 2010-12-03 14:14:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:02, Agent pisze:
    > Nie no pewnie, zimowe opony w temp. powyzej 0 zachowują sie jak guma
    > Hubba-Bubba i starczają na 1000 km
    A widzisz minimalną różnicę w obciążeniu? Raz ten sam samochód ma ton
    kilka, raz kilkanaście i raz jedzie przy -15, raz przy +15. Opona
    oczywiście ma go pewnie trzymać w każdych warunkach. Takie rzeczy to
    tylko w Erze :-P

    Maciek

  • 55. Data: 2010-12-03 14:14:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 14:05, PesTYcyD pisze:

    > Dobra na poważnie bo widzę że nie kumasz. Nikt nie będzie robił żadnej
    > definicji. To producent określa zastosowanie. Dzięki czemu masz opony na
    > lato, na deszcz, na błoto, uniwersalne, zimowe itd... Policiant na
    > drodze nie będzie się spierał o definicje tylko sprawdzi oznaczenia na
    > oponie. Będziesz miał opony letnie, np ze znaczkiem drinka z parasolką i
    > leżakiem to będzie oznaczało że zapłacisz haracz.

    Aha, zaczynasz mataczyć. Wiedziałem.

  • 56. Data: 2010-12-03 14:17:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 14:04, PH pisze:
> [...]
    > zmienię opon w jednym z moich samochodów (żeby było zabawniej -
    > tylnonapędówka z nowymi oponami letnimi) szlag jasny mnie trafiał jak do
    > domu nie mogłem dojechać i na odcinek 500m musiałem łańcuchy zakładać.
    > założyłem stare zimówki, które dostałem w prezencie przy kupnie samochodu i
    > jak mi się wtedy wydawało, nadawały się tylko do wyrzucenia, ale gościowi
    > się nie chciało ich utylizowac więc mi je wcisnął. Problemy z dojazdem
    > zniknęły. Ten sam samochód, ten sam kierowca, te same warunki drogowe i
    > pogodowe, więc nie pierdol że opony nie mają znaczenia.

    Nadal jesteś ofiarą propagandy (nie nauczyłeś się, że nie można ślepo
    wierzyć w to co ludzie opowiadają?) i do tego niegrzeczny. Mogę się
    dowiedzieć, gdzie jakoby twierdziłem, że na letnich jeździ się tak
    samo jak na zimowych i że o pony znaczenia nie mają?

  • 57. Data: 2010-12-03 14:21:07
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
    > http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko
    -na-zimowkach,wiadomosc.html

    > mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

    A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
    że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
    jeździć na zimówkach.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 58. Data: 2010-12-03 14:21:58
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:14, Artur Maśląg pisze:
    > Aha, zaczynasz mataczyć. Wiedziałem.

    Nie będziesz się kłócił z policjantem na drodze o definicję opony
    zimowej. Taki produkt jak opona zimowa istnieje na rynku. W związku z
    tym przepisy nakładają obowiązek używania jej. Nie powiesz chyba że nie
    możesz znaleźć opon zimowych bo nie ma ich definicji. Tobie może
    wystarczyć bałwanek, dzięki czemu nie zapłacisz mandatu.

  • 59. Data: 2010-12-03 14:23:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 13:47, Wojtek Borczyk pisze:
    (...)
> [...]
    > zimówek w autach ciężarowych jest wysokie ciśnienie, które musi być
    > stosowane w ich oponach. W typowej osobówce to ciśnienie wynosi zwykle
    > ok. 2 bar i miękka guma z jakiej wykonana jest opona zimowa zadowalająco
    > znosi to nawet w stosunkowo wysokiej temperaturze. W przypadku auta
    > ciężarowego ciśnienie w ogumieniu jest kilkakrotnie wyższe i łatwo
    > mogłoby spowodować zniszczenie takiej opony. A raczej trudno jest
    > wymagać od kierowców TIR'ów żeby w trasie kilkakrotnie zmieniali opony z
    > letnich na zimowe i z powrotem zależnie od temperatury za oknem ;-)

    Problem w ogóle jest chyba głębszy, ponieważ producenci nawet jak
    już coś takiego robią (np. Goodyear) to mają inne opony na oś
    kierowaną, inne na napędową, inne na wleczoną itd.

  • 60. Data: 2010-12-03 14:24:33
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:08, Andrzej Lawa pisze:

    > Spieprzaj, anonimowy chujku.

    Widzę postępy. Już nie najeżdżasz na najbliższą rodzinę, czy tylko
    jesteś znowu pijany?