eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyw niemczech tylko na zimówkach › Re: w niemczech tylko na zimówkach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Date: Fri, 03 Dec 2010 14:23:03 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 16
    Message-ID: <idaqvn$suh$1@news.onet.pl>
    References: <idakkb$75p$1@news.onet.pl> <idaktt$t19$1@inews.gazeta.pl>
    <idan88$g33$1@news.onet.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291382583 29649 82.177.16.74 (3 Dec 2010 13:23:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Dec 2010 13:23:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2330827
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-03 13:47, Wojtek Borczyk pisze:
    (...)
    > Nie jestem wprawdzie w tym temacie ekspertem, ale z kilku niezależnych
    > źródeł słyszałem, że podstawowym problemem utrudniającym stosowanie
    > zimówek w autach ciężarowych jest wysokie ciśnienie, które musi być
    > stosowane w ich oponach. W typowej osobówce to ciśnienie wynosi zwykle
    > ok. 2 bar i miękka guma z jakiej wykonana jest opona zimowa zadowalająco
    > znosi to nawet w stosunkowo wysokiej temperaturze. W przypadku auta
    > ciężarowego ciśnienie w ogumieniu jest kilkakrotnie wyższe i łatwo
    > mogłoby spowodować zniszczenie takiej opony. A raczej trudno jest
    > wymagać od kierowców TIR'ów żeby w trasie kilkakrotnie zmieniali opony z
    > letnich na zimowe i z powrotem zależnie od temperatury za oknem ;-)

    Problem w ogóle jest chyba głębszy, ponieważ producenci nawet jak
    już coś takiego robią (np. Goodyear) to mają inne opony na oś
    kierowaną, inne na napędową, inne na wleczoną itd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: