-
131. Data: 2010-12-03 21:54:03
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-12-03 21:38, kml pisze:
> "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał:
>
>>> Nie do końca się z tym zgadzam bo jednak w warunkach śniegowych średnio
>>> to wygląda.
>>
>> Co wygląda średnio? Obowiązek, czy stosowanie?
>
> Efekt stosowania czy też może brak efektu. Jednakowoż meritum rozmowy
> były tiry na podjazdach w zime a nie kwestia solarek etc.
Nie, nie - to Ty próbujesz to do tego prowadzić. Problem jest dużo
poważniejszy.
>> Jakie ostatnie zimy? Gdzie? Bardzo śnieżne? Ekhem... to Ty śnieżnych
>> zim nie widziałeś :)
>
> Wiesz w stosunku to tego co było w Polsce ostatnimi zimy to była śnieżna
> i naprawdę nie czuję potrzeby doświadczenia wersji dużo bardziej
> śnieżnej :)
Że słucham? Toż to żadna zima, póki co.
>> To sprawdź czemu był otwarty...
>
> A mógłbyś coś więcej na ten temat dopisać/zalinkować?
Tak, dróżnikowi się wydawało, że przejechały 3 pociągi i otworzył ...
Niestety, zamieć była taka, że przejechały dwa...
>>> Widziałem, miałem w ręku, koła zimowe do ciągnika. To jest do kupienia
>>> normalnie bez problemu. Tylko trzeba się zaopatrzyć w takie ogumienie.
>>
>> LOL - Ty chyba naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz.
>
> Chyba mam pojęcie co miałem w rękach.
Nie bardzo.
> Opona do Tira z napisem M+S oraz
> ewidentnie innym bieżnikiem niż wersja letnia, która stała obok. Koła
> przygotowane do montażu dla klienta.
Jak bardzo chcesz o tym dyskutować, to się tematem zainteresuj.
>> Zaraz - pokazany był? Znaczy to widziałeś w telewizji? Aha, do tego
>> uwierzyłeś w to co tam powiedzieli? Aha, zdjął po pokonaniu podjazdu
>> i to miało być złe z definicji? Ejej....
>
> Akuratnie w to uwierzyłem bez problemu bo było to pokazane jednym ciągiem.
Super :) Na drugi raz napisz, że widziałeś to w telewizji.
>> Ło matko - przez chwilę myślałem, że masz jakieś doświadczenie w tej
>> materii, niestety byłem w błędzie. Nie masz zielonego pojęcia o
>> problemach ruchu drogowego, a Twoje doświadczenia okazują się projekcją
>> doniesień medialnych.
>
> Jakiego doświadczenia trzeba mieć zeby być wiarygodnym według Ciebie?
Jakieś trzeba mieć - to widać z wypowiedzi.
> Mam być kierowcą tira?
Przy takim poziomie świadomości - lepiej nie.
> Mi wystarczy, że widze rok w rok zatarasowane
> podjady na których stoją tiry, które nie są w stanie jeźdić po śniegu.
Od ilu lat?
> I
> rok w rok kierowcy kręcą w miejscu na oponach, które nie mają żadnej
> przyczepności na śniegu a mało kto zakłada łańcuchy, o ile je w ogóle
> posiada.
Obowiązku nie ma, zgłoś pretensje do władz...
> Dla mnie sprawa jest bardzo prosta: zestaw ma być tak przygotowany zeby
> nie blokował podjazdów a jeżeli nie jest w stanie podjechać to niech
> stoi na parkingu aż do chwili odśnieżenia drogi.
To co zrobisz z tą moją piaskarką na ślimaku?
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
132. Data: 2010-12-03 22:01:21
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: "kml" <f...@g...lp>
Artur Maśląg wrote:
> Nie, nie - to Ty próbujesz to do tego prowadzić. Problem jest dużo
> poważniejszy.
Ja od początku pisałem o tirach blokujących podjazdy w zimę.
> Że słucham? Toż to żadna zima, póki co.
Dla mnie to jest zima i to w zupełności wystarczająca.
>> A mógłbyś coś więcej na ten temat dopisać/zalinkować?
>
> Tak, dróżnikowi się wydawało, że przejechały 3 pociągi i otworzył ...
> Niestety, zamieć była taka, że przejechały dwa...
Dzięki za info. Nadal nie widzę związku z oponami zimowymi w ciągniu
siodłowym.
> Jak bardzo chcesz o tym dyskutować, to się tematem zainteresuj.
Przekażę panu oponiarzowi kiedyś przy okazji.
> Super :) Na drugi raz napisz, że widziałeś to w telewizji.
Ok, obiecuję że nastepnym razem wyraże się bardziej precyzyjnie :)
>> Jakiego doświadczenia trzeba mieć zeby być wiarygodnym według Ciebie?
>
> Jakieś trzeba mieć - to widać z wypowiedzi.
Dokładniej poproszę.
>> Mam być kierowcą tira?
>
> Przy takim poziomie świadomości - lepiej nie.
LOL, najpierw zrobię doktorat a potem wrócę do tematu ewntualnego tirowania
jak już będę odpowiednio wykwalifikowany i uświadomiony.
>> Mi wystarczy, że widze rok w rok zatarasowane
>> podjady na których stoją tiry, które nie są w stanie jeźdić po
>> śniegu.
>
> Od ilu lat?
Dokładnie od tylu ile było zim z opadami śniegu.
>> Dla mnie sprawa jest bardzo prosta: zestaw ma być tak przygotowany
>> zeby nie blokował podjazdów a jeżeli nie jest w stanie podjechać to
>> niech stoi na parkingu aż do chwili odśnieżenia drogi.
>
> To co zrobisz z tą moją piaskarką na ślimaku?
Wyślę natychmiast drugą żeby ją ruszyli stamtąd tyle, ze kierowca będzie
miał ze sobą łańcuchy.
--
pozdrawiam
kml
-
133. Data: 2010-12-03 23:51:32
Temat: Re: w niemczech tylko na zim?wkach
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Fri, 3 Dec 2010 14:11:05 +0100, Wojtek Borczyk
<b...@m...astro.amu.edu.pl> wrote:
> W przypadku opony auta ciężarowego napompowanej do 6 lub więcej barów
>nie byłbym już tego taki pewien... ;-)
Chyba więcej - około 11 atmosfer. U mnie w Masterze są ponad 4 bary.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
134. Data: 2010-12-04 00:01:22
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Fri, 03 Dec 2010 15:03:48 +0100, "Mariusz Chwalba"
<m...@c...net> wrote:
>I jak ktoś z przeciwka zaświeci, to gasiłby światła.
Nie gasną.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
135. Data: 2010-12-04 00:06:33
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Fri, 03 Dec 2010 20:12:48 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
wrote:
>Nie wiem gdzie chodziłeś i kiedy - przejdź się teraz, albo pooglądaj
>to co mają na osiach jak stoisz przed światłami...
Własnie, pooglądaj.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
136. Data: 2010-12-04 00:10:37
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
The_EaGle napisal:
> A nie prościej by było ustawić czujnik zmierzchu w samochodach?
Bez czujnika kontrastu sprawy to nie rozwiąże. Światła są bardzo
przydatne, gdy świecą samochody jadące od 'niskiego' słońca.
--
Pozdrawiam,
Jacek
-
137. Data: 2010-12-04 00:16:46
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 03 Dec 2010 13:46:21 +0100, Maciek wrote:
>Zrozum, że TIR wyjeżdża dziś od nas, a za parę dni może być na południu
>Włoch. Ile razy ma po drodze zimówki zmieniać? Będziesz za to płacił?
Eee .. na poludnie Wloch ? A jak przejedzie przez Alpy na kiepskich
oponach ?
J.\
-
138. Data: 2010-12-04 00:46:17
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sat, 04 Dec 2010 00:16:46 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał:
> On Fri, 03 Dec 2010 13:46:21 +0100, Maciek wrote:
>>Zrozum, że TIR wyjeżdża dziś od nas, a za parę dni może być na południu
>>Włoch. Ile razy ma po drodze zimówki zmieniać? Będziesz za to płacił?
>
> Eee .. na poludnie Wloch ? A jak przejedzie przez Alpy na kiepskich
> oponach ?
>
tunelem ;)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
139. Data: 2010-12-04 00:48:17
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 03 Dec 2010 20:04:17 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:
> W dniu 2010-12-03 19:31, Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2010-12-03 19:24, Tomasz Pyra pisze:
>>> W dniu 2010-12-03 13:19, Mikołaj Tutak pisze:
>>>
>>>> W poniedziałek stałem 3h na odcinku 500m bo **je w TIRach na lenich,
>>>
>>> Nie sądzę żeby to były opony letnie, raczej całoroczne.
>>
>> Nie ma czegoś takiego, jak opony letnie dla samochodów ciężarowych.
>
> No przecież to napisałem.
>
>
>
>
>>> Chociaż oczywiście jak już są łyse (a z powodu wysokich cen opony w
>>> ciężarówkach często eksploatuje się aż zaczyna z nich wyłazić oplot)
>>> to niewielka różnica.
>>
>> Wyłażący oplot z opon samochodów ciężarowych?
>
> Przenośnia taka - w sensie że jeździ się na tych oponach do upadłego.
>
> Kiedyś przeszedłem się z ciekawości po parkingu na którym pauzowało
> sporo ciężarówek - stan opon był w wielu wypadkach fatalny. Dojechane
> już dawno do znaczników minimów (które i tak oznaczają stan krytyczny
> opony).
pod naczepą czy na osi napędzanej?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
140. Data: 2010-12-04 00:48:58
Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 03 Dec 2010 19:25:46 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:
> W dniu 2010-12-03 13:28, PesTYcyD pisze:
>
>> A teraz pytanie czy opony typu AT dla 4x4 będą traktowane jako zimówki?
>> ;)
>
> Jeżeli mają oznaczenie M+S to będą. Te AT które widziałem miały M+S.
paragraf StVO?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett