  • 51. Data: 2009-02-17 16:12:59
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    A.L. pisze:
    > Rozumiem ze tez kradniesz.
    Masz spore problemy z rozumieniem czytanego tekstu. Przedstawiłem tylko
    swoje poglądy.

    > piracenie oprogramowania jest tym czym jest ZLODSZIEJSTWEM.
    Tak jak uprawianie seksu jest prostytucją tylko jak ktoś na tym zarabia
    tak piracenie softu jest złodziejstwem tylko jak ktoś na tym traci.

    Michoo

  • 52. Data: 2009-02-17 16:24:11
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 17.02.2009, Michoo wrote:
> [...]
    > Student wykonuje pracę w domu. *Nie zarabiasz na tym nic*. Student
    > zaoszczędza 2 godziny każdego dnia podczas przygotowywania projektu.
    > (Jesteś wściekły bo ten parszywy gnojek okradł Cię z 1000zł?)
    > c) Nie ma żadnej z tych 2 wersji. Student wykonuje pracę w laboratorium.
    > *Nie zarabiasz na tym nic*. Student traci każdego dnia pracy nad
    > projektem 2 godziny czasu.
    >
    > Czy w którejkolwiek sytuacji straciłeś coś co w innej byś zyskał(nie
    > stracił)? W a i b _student_ _zyskał_ czas(jakaś korzyść) kosztem Twojej
    > pracy(program musiałeś napisać) - zgadza się.

    A teraz pytanie: czy te dwie godziny są dla niego warte 1000zł? Bo tak
    właśnie działa wolny rynek. Napisałeś program, wysiłek już w niego
    włożyłeś, to czemu nie wystawisz programu wszystkim za darmo? Im to
    pomoże, tobie nie zaszkodzi. *Bo wysiłek się musi jeszcze zwrócić*.

> [...]
    > Zaoszczędza 1000zł (jego zysk). Zarabia.
    > b) używa wersję piracką. Nie zarabiasz na tym nic. Zaoszczędza 1000zł
    > (jego zysk). Zarabia.
    > c) Kupuje za 1000zł licencję. Zarabiasz 1000zł. Wydaje 1000zł. Zarabia.
    >
    > Zostałeś pozbawiony w sytuacji a i b zysku. Nie otrzymałeś pieniędzy,
    > które w sytuacji c by do ciebie trafiły, a więc de facto straciłeś
    > 1000zł, prawda? Można to uprościć do stwierdzenia, że zostałeś okradziony.
    >
    > Czy teraz dostrzegasz różnicę pomiędzy sytuacją w bajeczce 1 i bajeczce
    > 2, czy nadal uważasz, że w obu sytuacjach zostałeś okradziony z 1000zł?

    W drugim przypadku student skorzystał z mojego produktu samemu zyskując
    na tym dwie godziny. Jeśli się to odbywa za pomocą *mojej pracy*, to
    życzę sobie mieć z tego jakieś zyski. Mam prawo jako autor programu.
    Albo się tych zysków nie domagam, ale wtedy rozprowadzam program pod
    stosowną licencją. Mój wybór. Nie chcesz mi płacić, nie korzystaj
    z mojej pracy, ale to *ja* decyduję czy chcę coś od ciebie za pomoc, czy
    też nie. Ty mi tego prawa odmawiasz.

    --
    Stanislaw Klekot

  • 53. Data: 2009-02-17 16:50:43
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Michoo wrote:

> [...]
    >
    > Czy teraz dostrzegasz różnicę pomiędzy sytuacją w bajeczce 1 i bajeczce
    > 2, czy nadal uważasz, że w obu sytuacjach zostałeś okradziony z 1000zł?

    Nie twierdzę, że obydwu sytuacjach zostałem okradziony na konkretną
    kwotę. Twierdzę, że zarówno w 1 jak i 2 ktoś korzystał z mojej własności
    poza moją zgodą.

    Teraz tak - w bajeczce 2 dodajemy d) "Istnieje wersja studencka za
    15zł sztuka. Student może wydać 15zł lub jedździć na uczelnię". Ale
    niestety, student już wybrał b) "bo można", dzięki czemu jestem w plecy
    15zł.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 54. Data: 2009-02-17 16:59:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Stachu 'Dozzie' K. pisze:

> [...]
    > włożyłeś, to czemu nie wystawisz programu wszystkim za darmo? Im to
    > pomoże, tobie nie zaszkodzi. *Bo wysiłek się musi jeszcze zwrócić*.
    Zgadza się. Ale w tej sytuacji NIE zwróci się. Nie rozważamy "a gdyby mu
    się opłacało", "a gdyby go było stać"... Założenie było proste -
    niezależnie od wszystkiego on tego programu NIE kupi.

    Inaczej dochodzimy do absurdu - zatrzymano student który ukradł
    oprogramowanie warte 100 000zł, podczas, gdy suma wszystkich kwot,
    którymi on operował w życiu jest ledwie ułamkiem tej wartości. Jak więc
    mógł kogoś okraść z tych pieniędzy przez niekupienie licencji?

    > W drugim przypadku student skorzystał z mojego produktu samemu zyskując
    > na tym dwie godziny. Jeśli się to odbywa za pomocą *mojej pracy*, to
    > życzę sobie mieć z tego jakieś zyski. Mam prawo jako autor programu.
    Zgadza się.
> [...]
    > stosowną licencją. Mój wybór. Nie chcesz mi płacić, nie korzystaj
    > z mojej pracy, ale to *ja* decyduję czy chcę coś od ciebie za pomoc, czy
    Nie, nie odmawiam. Używanie cudzej pracy nie jest ok z punktu widzenia
    moralności(ale też imo. nie jest moralne nieudostępnienie takiego
    oprogramowania za darmo w wersji non-comerce). Jak chcesz to żądaj
    rekompensaty za to co straciłeś przed sądem - masz moje poparcie, ale
    nie nazywaj kradzieżą czegoś co nią nie jest(do tego odnoszą się moje
    słowa cały czas - piracenie oprogramowania *nie zawsze* jest kradzieżą.).

    Piszesz, że to co taka osoba robi jest złe, a nie odpowiadasz na
    konkretne pytania:

  • 55. Data: 2009-02-17 17:07:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Paweł Kierski pisze:
> [...]
    > 15zł sztuka. Student może wydać 15zł lub jedździć na uczelnię". Ale
    > niestety, student już wybrał b) "bo można", dzięki czemu jestem w plecy

    I okradł Cię wtedy na 15zł. Nie na 1000.

    Niestety często taka okrojona wersja studencka kosztuje nie 15 a np.
    100zł. [Jakiś soft autodesku.] A wtedy wracamy do pytania "czy student
    kupiłby tą wersję, gdyby nie miał pirata?" - jeżeli tak - okradł Cię,
    jeżeli nie - nie okradł(jedynie używał softu wbrew Twojej woli).

    Michoo

  • 56. Data: 2009-02-17 17:27:10
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Stachu 'Dozzie' K."
> [...]
    >stosowną licencją. Mój wybór. Nie chcesz mi płacić, nie korzystaj
    >z mojej pracy, ale to *ja* decyduję czy chcę coś od ciebie za pomoc, czy

    To nie jest takie proste. Z jednej strony, domagasz się prawa
    decydowania o swoim utworze, jak w przypadku utworu. Z drugiej jednak
    chciałbyś zabronić np. dozwolonego użytku, czyli traktujesz swoje dzieło
    nie jak utwór, tylko niemalże jak realny przedmiot. Do tego dodajmy
    jeszcze, że pewnie radośnie chciałbyś nie ponosić żadnej
    odpowiedzialności za swój produkt. Niestety, na tym rynku konsument jest
    w mocno przesranej pozycji (z punktu widzenia sytuacji prawnej, nie
    praktyki, w której (m.in. z powyższych powodów) ludzie radośnie ignorują
    prawo).

    --
    \------------------------/ Microsoft Office 2000: Możliwość zmiany
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 57. Data: 2009-02-17 17:27:19
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Tue, 17 Feb 2009 17:59:37 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >którymi on operował w życiu jest ledwie ułamkiem tej wartości. Jak więc
    >mógł kogoś okraść z tych pieniędzy przez niekupienie licencji?

    Zatrzyman ostudenta ktory ukradl Mercedesa za 100 000 zl, podczas gcy
    on nigdy takimi sumami nie operowal itede.

    Dla "ekonomizdow" spod hasla piracenie:

    1. Zrobienie softu, zwlaszcza takiego bardziej skomplikowanego trwa
    lata,
    2. Jak sie zrobi soft, to tzreba go rozwijac i poprawiac,
    3. Zrobienie softu kosztuje miliony dolarow,
    4, Utrzymanie softu kosztuje miliony dolarow (utrzymanie 2 osobowej
    grupy sales and support locao USA kosztuje okolo pol miliona rocznie)
    5. Skads musza sie brac pieniedze na to wszystko,
    6. Pieniedze biora sie z banku
    7, Pozyczke z banku splaca sie w taki sposob ze klienci kupuja soft, i
    pieniedze stad pozyskane odprowadza sie do banku
    8. Jak klienci beda KRADLI soft to firma zbankrutuje

    I zeb wszyscy zwolennicy i usprawiedliwiacze piracenia sie gromadnei
    ZESRALI, to nei zmienia rzeczywisctosci ktora jest jak powyzej

    A.L.

    P.S. Putalem znajomego czy nie moglby sprobowac rozprowadzac swojego
    softu w Polse. Odpowiecial: "A po ch...? Sprzedam jedna sztuke a inni
    sobie skopiuja". Taki IMAGE ma NASZ PIEKNY KRAJ

  • 58. Data: 2009-02-17 17:27:43
    Temat: Re: w nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programy
    Od: Tomasz Bywalec <t...@p...dont.spam.me.o2.pl>

    Patryk Włos pisze:
    [...]
    > A Pichochet miał z tematem wątków tyle wspólnego, że umiał sobie z
    > komunistycznymi pojebami jakoś radzić.

    Masz *to* na myśli ?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pinochet#Zwalczanie_opo
    zycji

    Wiesz, z całym szacunkiem, ale cywilizowani ludzie takich
    "patentów" nie stosują (apropos Twojego innego postu
    o "dzikusach").

    Pozdrawiam,
    Tomek Bywalec

  • 59. Data: 2009-02-17 18:18:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    A.L. pisze:

    > Zatrzyman ostudenta ktory ukradl Mercedesa za 100 000 zl, podczas gcy
    > on nigdy takimi sumami nie operowal itede.
    Mercedesy się nie kopiują. Jak ktoś ci ukradnie mercedesa to go nie
    masz. Jak ktoś skopiuje twój soft to ty NIC na tym nie tracisz. Nie
    ZARABIASZ na sprzedaży licencji.

    A jeżeli chcesz traktować program jako rzecz - to proszę bardzo:
    Jak kupię mercedesa to mogę: pożyczyć znajomym, zarabiać wożąc nim
    innych, rozkręcić, wymienić silnik na nieoryginalny, zrobić sobie kopię
    i bawić się nią na mojej posesji(nie mogę jej sprzedawać, ani wyjeżdżać
    na drogę publiczną). A więc kupiłem program, jest MÓJ - mam prawo
    kopiować - tak jest ok?

    > 8. Jak klienci beda KRADLI soft to firma zbankrutuje
    Ale nie każdy kto KOPIUJE ten KRADNIE. Nie dowodzę, że KRADZIEŻ softu
    nie jest zła. Tylko, że jeżeli program do projektowania odrzutowców za
    kilkadziesiąt tysięcy usd skopiuje sobie dzieciak żeby się w domu
    pobawić to o KRADZIEŻY nie ma mowy, bo producent NIC na tym nie stracił,
    NAWET potencjalnych zysków, bo potencjalny zysk (czyli zysk w przypadku
    nieistnienia pojęcia kopia piracka) wynosi 0.

    > P.S. Putalem znajomego czy nie moglby sprobowac rozprowadzac swojego
    > softu w Polse. Odpowiecial: "A po ch...? Sprzedam jedna sztuke a inni
    > sobie skopiuja". Taki IMAGE ma NASZ PIEKNY KRAJ
    Jak jest debilem to jego problem.

    http://torrentfreak.com/the-pirate-bay-maps-out-its-
    tracker-connections-090204/

    Interestingly, according to the geo-IP data, the map reveals that 33% of
    all connections come from China. [...] We further see that *the United
    States* comes in second with *8%*.

    P.S.
    Szkoda mi czasu na próby dyskusji z kimś kto nie zadaje sobie trudu
    przeczytania moich wypowiedzi a tym bardziej ich zrozumienia a tylko
    powtarza cały czas to samo. Miałem Cię za trola od dawna, ale za trola
    inteligentnego. Pomyliłem się. PLONK!

    Michoo

  • 60. Data: 2009-02-17 19:38:34
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 13:28:26 +0100, Tomasz Kiełpiński napisał(a):

    > I wszystko jasne. Skontaktuj się z nimi w taki razie i poproś żeby albo nam
    > przysłali plany tych wszystkich fajnych urządzeń (za darmo, bo przecież
    > koszty już zostały pokryte) albo zabrali cię do siebie.
    >
    > Kiełpiś

    Myslisz, ze ci z tamtej planety sa na tyle skretyniali, zeby brac takich
    dupkow do siebie?:)