  • 101. Data: 2009-02-18 15:15:37
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    news:gnh77t$cb4$1@news.onet.pl...

    > Otóż to - "Zadeklaruj ile chcesz zyskać (byle nie za dużo!), a
    > wszystko ponad to będziesz *musiał* oddać".

    Takie systemy społeczne też istniały. :)

    No, nie wiem czy chciałbym w czymś takim być (czytaj "czy chciałbym być w
    szambie po uszy").

    A brałeś kiedyś udział w jakiś poważnych negocjacjach? Gdy był ustalany
    przyszły podział zysków? :)

  • 102. Data: 2009-02-18 15:24:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Paweł Kierski pisze:
    > A być może większość powie, że "bierze całość, bo im potrzebna, ale do
    > użytku niekomercyjnego". Czyli zamiast sprzedać konsumentom wersję Lite,
    > a niektórym Full, nie sprzedam nic, bo wszyscy wezmą Full za darmo, "bo
    > mogą".
    Możliwe. Rozwiązaniem byłoby zamiast wersji light wersja full tyle, że z
    licencją niekomercyjną. Zyskają klienci. Ty stracisz na tych, którzy
    kupiliby zestaw full zamiast lite. Drugim rozwiązaniem jest tania wersja
    niekomercyjna, droższa komercyjna + płatne dodatki ekstra. Zyskają na
    tym klienci. Stracisz na tych, którzy by musieli kupić wersję full
    wypas, żeby używać komercyjnie a teraz kupią wersję podstawową
    komercyjną. Zyskasz na tych, którzy kupili wersję podstawową a wersji
    full wypas by nie kupili, bo za droga. Zyskasz na niekomercyjnych,
    którzy dokupią sobie jakieś dodatki. Ciężko coś tu wywróżyć czy
    wyjdziesz na + czy -.

    Nie planuję żadnej inicjatywy ustawodawczej ;) to są moje luźne
    przemyślenia na temat poprawy sytuacji userów - aktualnie rynek
    software'owy faworyzuje producenta. I to bardzo[1] :

    Kupując krzesło jeżeli się okaże, że się samo rozpada to mam prawo do
    reklamacji. Jeżeli kupuję program to nie ma żadnej gwarancji.

    Architekt projektujący dom za kilkaset tysięcy bierze za tą robotę
    kilka(naście) tysięcy. Program, który mu w tym pomaga kosztuje kilka
    tysięcy(jakiś cad). On ponosi odpowiedzialność za swój projekt(prawo tą
    odpowiedzialność nakłada). Jeżeli program źle policzy coś i przez to
    projekt będzie błędny to nadal winę ponosi tylko on. (Producent podał,
    że maksymalnie do kosztu licencji, ale poza tym wyraźnie napisał(w
    licencji małym drukiem), że oprogramowanie CAD to jest tylko pomoc dla
    inżyniera i żadnych wyliczeń z niego nie można traktować jako poprawne -
    wszystko biedny architekt musi liczyć na kartce, bo tak się składa, że
    kalkulatory mają to samo zapisane instrukcji ;))

    Kupujesz krzesło na którym nie da się siedzieć, bo się wywraca.
    Reklamujesz je. Kupujesz program, który nie działa na twoim komputerze -
    w licencji było napisane, że niczego nie gwarantują. Nie masz prawa do
    zwrotu. (A przecież nie ponoszą z tego tytułu kosztów. Jedynie nie
    zarabiają na niedziałającym egzemplarzu.) Traci klient, nie ma bodźca do
    rozwoju oprogramowania (co z tego, że na 1% nie będzie działać? ważne,
    że kupią licencję)

    Człowiek kupujący program jest traktowany jak złodziej(zwłaszcza gry,
    ale nie tylko). Zabezpieczenia, numery seryjne, aktywacje, limity
    instalacji. Czasami z powodu zabezpieczeń program się nawet nie
    uruchamia (nie jest to podstawą do reklamacji jak czytamy na pudełku),
    czasami potrzebne jest połączenie do serwera producenta, żeby go
    odpalić(i to na licencji edukacyjnej - przez co nie mogliśmy pracować w
    laboratorium) - nie jest podstawą reklamacji. Człowiek ściągający wersję
    piracka nie ma tych wszystkich problemów (nie słyszałem jeszcze o
    programie, którego by nie spiracili). Jak na razie producenci nakręcają
    prawo "przeciw piratom" jednocześnie coraz bardziej ograniczając prawa
    użytkownika. Na piractwo w żaden sposób to nie pomaga.

    [1] nie, żeby to nie było dla mnie korzystne jak zacznę pracować po
    studiach ;) ale jest wg. mnie nieuczciwe

    Michoo

  • 103. Data: 2009-02-18 15:29:07
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >Dlaczego mają mieć prawo dysponowania moim majątkiem?

    A dlaczego Ty masz mieć prawo dysponowania swoim majątkiem?

    --
    [------------------------] I am Hamlet of Borg. To be or not to be is
    [ K...@e...eu.org ] irrelevant.

  • 104. Data: 2009-02-18 15:58:13
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >
    > A dlaczego Ty masz mieć prawo dysponowania swoim majątkiem?

    Ponieważ jest mój. Jest coś takiego, jak prawo własności. Parę tysięcy
    lat rozwoju cywilizacji różnych pozwala mi twierdzić, że prawo własności
    jest jednym z fundamentów, na których zbudowana jest nasza cywilizacja.
    A że ta cywilizacja mi się podoba, to chciałbym, żeby jej fundamenty nie
    niszczały.

    Może być?

    JD

  • 105. Data: 2009-02-18 15:59:00
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Mariusz Kruk denied rebel lies:

    > A dlaczego Ty masz mieć prawo dysponowania swoim majątkiem?

    Bo jest jego?

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Well, if you didn't belch, who did?
    (::) (::)|

  • 106. Data: 2009-02-18 17:48:19
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >Ponieważ jest mój. Jest coś takiego, jak prawo własności.

    O. Czyli jednak prawo jest dobre, dopóki chroni moją dupę, tak?

> [...]
    >jest jednym z fundamentów, na których zbudowana jest nasza cywilizacja.
    >A że ta cywilizacja mi się podoba, to chciałbym, żeby jej fundamenty nie

    Widzisz, współczesna cywilizacja opiera się także m.in. na ochronie
    konsumenta. Czyli poniekąd na mówieniu Ci, czego nie możesz robić ze
    swoim majątkiem (czy też co masz z nim robić).

    --
    [------------------------] Try to go on, since this might almost
    [ K...@e...eu.org ] work.(TeX)

  • 107. Data: 2009-02-18 17:48:57
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MoonWolf"
    >Bo jest jego?

    No i? Jak mu zabiorą, nie będzie jego. Dlaczego nagle tak fetyszyzujesz
    jedno arbitralnie wybrane kryterium?

    --
    Kruk@ -\ | Q: What's a polar bear? A: A rectangular
    }-> epsilon.eu.org | bear after a coordinate transform.

  • 108. Data: 2009-02-18 21:31:59
    Temat: Re: w nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programy
    Od: Jax <7...@w...pl>

    wloochacz wrote:

    > /ciach pierdoły/
    > Ja pier...ę... a myślałem, że takie poglądy wymarły razem z PGReami; jak
    > widać nie. Masakra.

    Masakra to jest teraz. A my mamy więcej dobrych pomysłów i trochę
    nietrywialnego info.

    z totaliztycznym salutem
    Jax

  • 109. Data: 2009-02-18 21:45:37
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Wed, 18 Feb 2009 22:31:59 +0100, Jax <7...@w...pl> wrote:

    >Masakra to jest teraz. A my mamy więcej dobrych pomysłów i trochę
    >nietrywialnego info.
    >
    >z totaliztycznym salutem
    >Ja

    My: Znaczy, Miedzynarodowka? To juz bylo...

    A.L.

  • 110. Data: 2009-02-18 22:08:06
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    A.L. wrote:

    > My: Znaczy, Miedzynarodowka? To juz bylo...

    Nie, ONI: http://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Paj%C4%85k_(ufolog)
    #Totalizm

    Obawiam sie, ze te "nietrywialne info" to wlasnie wnioski
    z totalizmu.

    BTW, do JAX: wstydz sie jako totalizta. Jeszcze to, ze
    spiraciles programik za tysiac dolarow da sie zniesc,
    ale to, ze namawiasz do pasozytnictwa innych i probujesz
    odwrocic karme aby wina spadla na producentow oprogramowania,
    ktorzy (pracuja, a wiec wg twojej wlasnej 'filozofii'
    postepuja dobrze) jest juz powaznym przewinieniem.
    Robisz to samo co opisywane przez Ciebie ufole, najpierw
    popelniasz wykroczenie przeciwko 'prawom moralnym'
    a nastepnie czekajaca Cie reakcej probujesz przekierowac
    na innych i rozcienczyc, namawiajac innych do wykroczenia.

    Ok, chyba udalo mi sie wpisac w klimat;-)

    pozdrawiam
    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.