  • 91. Data: 2009-02-18 14:50:37
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    slawek wrote:
    > Użytkownik "A.L." <a...@z...com> napisał w wiadomości
    >
    > Błąd w twoim rozumowaniu. Napisałem wyraźnie: "osiągnięto założoną stopę
    > zwrotu". Czyli biznes był i to zyskowny. Czyli każdy dostał to, co
    > powinien.

    Błąd w rozumowaniu 8-) Biznes nie chce być zyskowny "na założonej
    stopie zwrotu". Biznes chce być zyskowny tak, jak to tylko możliwe.
    Choćby po to, żeby mieć z czego zaryzykować w innych przedsięwzięciach.

    > Inaczej - idziesz do restauracji. Z fajną kobietą (ew. inaczej - jak tam
    > lubisz). Dobre jedzenie. Dobra obsługa. Czy będziesz uważał że wieczór
    > się nie udał, bo jak byłeś wczoraj to znalazłeś czyjś zgubiony portfel z
    > 10000 dolarów (i dlatego otrzymałeś 1000 dolarów tzw. znaleźnego od jego
    > właściciela)? A dzisiaj /nie/ /znalazłeś/ portfela - więc po prostu
    > straciłeś na tym (vide rachunek kosztów alternatywnych) owe 1000
    > dolarów? Get real, nawet MS uważa iż pewne rupiecie można już rozdawać
    > "za darmo" (czyli nie za kasę ale dla reklamy i prestiżu firmy).

    Tylko zauważ, że to MS decyduje co i kiedy rozdać za darmo. A nie
    użytkownicy.

    [...]
    > Geez, masz jakąś komuszą postawę roszczeniową :)
    > Gdzie jest napisane w Dobrej Księdze że jak inwestujesz => musisz coś
    > mieć za swoją prace?
    > Kupa ludzi inwestuje (źle, głupio lub po prostu ma pecha) => gówno mają.

    A gdzie jest napisane: "Oddaj wszystko ponad to, co chciałeś
    osiągnąć". Niektórym udaje się bardziej, niż się spodziwali.
    I z nadzieją na takie "ponadnormatywne" zyski startują również ci, którym
    się nie udaje.

    > To właśnie w komunizmowatych ustrojach dominuje "musi" zamiast "może".

    Otóż to - "Zadeklaruj ile chcesz zyskać (byle nie za dużo!), a
    wszystko ponad to będziesz *musiał* oddać".

    > Tu się poślizgujesz. Twoja wola ma marginalne znaczenie. Inaczej np.
    > hacker pisałby cracka i dawał nań licencję zabraniającą jego downloadu
    > przez Organa Do Ścigania - czy jak to sobie nazwiemy. Po prostu wolno ci
    > różne rzeczy - w tym i umawiać się z klientem - ale tylko w granicach
    > prawa. Czyli de facto w demokracjach - w granicach tego co ci (rozsądna
    > zazwyczaj) większość narzuci.

    Dlatego A.L. i niżej podpisany, wolimy, żeby nasze zdanie było w
    (rozsądnej) większości 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 92. Data: 2009-02-18 14:51:48
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    > 6. Pieniedze biora sie z banku

    Z drukarni/mennicy.

  • 93. Data: 2009-02-18 14:52:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jędrzej Dudkiewicz pisze:
    > Po pierwsze, nie napisałem, że całe prawo, tylko że te regulacje, które
    > wcinają się w moje prawo dysponowania moim majątkiem. Zbyt pochopnie
    > wnioski wyciągasz. Nie mam nic przeciwko zakazowi kradzieży, bicia,
    > zakłócania ciszy nocnej i paru innym. Ale żeby ktoś mi mówił, jak mogę
    > to, co wyprodukowałem, sprzedawać? Może gdyby to była broń, to mógłbym
    > to zrozumieć. Ale tak?
    A co np. z koniecznością zapewnienia drogi dojazdowej na swojej posesji
    do posesji położonych głębiej?

    Michoo

  • 94. Data: 2009-02-18 14:55:04
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >Po pierwsze, nie napisałem, że całe prawo, tylko że te regulacje, które
    >wcinają się w moje prawo dysponowania moim majątkiem.

    Och, oczywiście. Ale innym nie podobają się te regulacje, które wcinają
    się w ich prawo dysponowania Twoim majątkiem. Dlaczego Twoje
    "niepodobanie" ma być ważniejsze niż ich?

    --
    [------------------------] Borg, Borg time ago. In an assimilation far
    [ K...@e...eu.org ] away...

  • 95. Data: 2009-02-18 14:56:29
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Michoo wrote:
    > A co np. z koniecznością zapewnienia drogi dojazdowej na swojej posesji
    > do posesji położonych głębiej?

    Może być. Ja nie mówię, że ma nie być ŻADNYCH praw regulujących takie
    rzeczy. Możesz pewnie znaleźć jeszcze ze 100 przypadków, kiedy takie
    prawo jest sensowne, ale jest też tryliard takich, w których jest to
    kompletna głupota. W szczególności nakaz rozdawania i/lub dzielenia się.

    JD

  • 96. Data: 2009-02-18 14:56:35
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    > Tracisz, bo nie zarabiabiasz na sprzedaży licencji. Jeśli kogoś nie

    Nic osobistego, ale jest błąd w rozumowaniu.

    Paweł, przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem co teraz napiszę: "ponieważ
    nie jestem kurwą, to tracę, bo nie zarabiam na sprzedawaniu własnej dupy."

    Widzisz pewną analogię? I jeszcze szczegóły: primo, nie wiem czy znalazłbym
    nabywców na "usługę" (wątpię, duża konkurencja i to profesjonalna); secundo,
    brak czasu; tertio, nie robiąc czegoś też coś zyskuję (no choćby wspomniany
    czas).

    Cały ładny rozdział podręcznika kapitalistycznej ekonomii można tak o "kant
    dupy roztłuc". I tyle.

  • 97. Data: 2009-02-18 14:58:52
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:
> [...]
    > się w ich prawo dysponowania Twoim majątkiem. Dlaczego Twoje
    > "niepodobanie" ma być ważniejsze niż ich?

    Dlaczego mają mieć prawo dysponowania moim majątkiem?

    JD

  • 98. Data: 2009-02-18 15:03:01
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Borafu" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To on napisał "zdrowy rozsądek to poglądy fizyków z poprzedniego stulecia"
    > ?

    Nie, on napisał że "zdrowy rozsądek to przesądy przyswojone przed 16 rokiem
    życia" (w swobodnym tłumaczeniu).

  • 99. Data: 2009-02-18 15:03:32
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Jędrzej Dudkiewicz" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:gnh6sm$161$2@news.supermedia.pl...

    > Nie widzę potrzeby definiowania, ale skoro już muszę, to, przyjmując
    > zupełną dowolność: zdroworosądkowe jest to, co JA uważam za normalne i
    > sensowne.

    Trudno jest być Bogiem.

  • 100. Data: 2009-02-18 15:06:00
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Anyway - jest to jak najbardziej możliwe już dzisiaj. Robisz zbiórkę,
    > płacisz firmie. Ona pisze soft, a ty go otrzymujesz razem z przekazaniem
    > wszystkich praw.

    Ktoś już napisał, że to jest. Moim zdaniem nieźle sprawdziłoby się w temacie
    modów/dodatków do gier. Itd. itp.