eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-24 11:09:28
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: "slawek" <h...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GaMar75" <G...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d0fde407-8d41-428f-aae4-86dba7a20568@d32g2000yq
    e.googlegroups.com...
    >Paranoja.
    >Czyli co gościu wybudował hotel, po 20 latach inwestycja mu się
    >zwróciła + zarobił pare złoty to co teraz.
    >Obligatoryjnie ustawiamy że musi wynajmować pokoje darmo, czy może
    >odbierzmy mu w ogóle hotel, w końcu już zarobił :)
    >
    >Fajowe poglądy, nie ma co.

    Nie paranoja, tylko Średniowiecze. Takie schematy funkcjonowały. I czy to
    było dobre? Nie wiem, ale jakoś nie wytrzymało to próby czasu. Plusem było
    że nie płaciło się podatku VAT. Minusem: czarna ospa. Jak dziś szukaliśmy
    czegoś na Bliskim Wschodzie - to się Wyprawy Krzyżowe nazywało. Żarcie było
    robione ekologicznie. Zamiast AIDS był zwykły syf i czasem jeszcze
    ospa/dżuma/cholera.

    Co do hotelu - to nie tyle "musi wynajmować pokoje za darmo" - co raczej
    "powinien zburzyć hotel i postawić nowy, lepszy, generujący większe zyski".
    I zdziwiłbyś się - tak się robi.

    A jak chcesz przykładu to może lepszym będzie: jedziesz na urlop do fajnego
    hotelu gdzieś w ciepłe kraje (płacisz!) - a potem gdy już wrócisz to ZA
    DARMO mówisz gdzie byłeś, co robiłeś, polecasz ten hotel znajomym - po
    prostu skoro tobie zwróciło się ZAINWESTOWANIE W INFORMACJĘ (czyli
    znalezienie fajnych wczasów, miejsca, hotelu) i skoro OSIĄGNĄŁEŚ ZAMIERZONE
    CELE (wypoczynek) - to ZA DARMO UDOSTĘPNIASZ know-how (def. "za darmo" =
    "bez opłat"). Oczywiście zyskujesz jakąś być może "satysfakcję", "szacunek",
    "opinię", "reklamę" etc.

    Jak widzisz - rzeczy nie są aż tak proste jak ci się wydają być :)

    slawek