eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-18 13:48:23
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo wrote:

    > Komercyjne - zarabiasz na tym. W tym wypadku niekomercyjnie.
    >
    > Jak masz super odtwarzacz filmów to raczej nie sprzedajesz go za 2
    > średnie krajowe? A jeżeli tak, to albo obniżysz jego cenę tak, aby nie
    > łapał się w limit. (i niestety być może poniesiesz w związku z tym pewną
    > stratę) Albo rozbijesz go na sam program i bonusowe biblioteki ( byćmoże
    > stracisz - niektórzy kupią tylko program, a byćmoże zyskasz - kupi go
    > więcej osób).

    A być może większość powie, że "bierze całość, bo im potrzebna, ale do
    użytku niekomercyjnego". Czyli zamiast sprzedać konsumentom wersję Lite,
    a niektórym Full, nie sprzedam nic, bo wszyscy wezmą Full za darmo, "bo
    mogą".

    W sumie pomysł jest całkiem ciekawy, ale wydaje mi się, że w
    większości wypadków nie zadziała - producentom nie będzie się opłacało
    produkować nic, co mogłoby być bardziej wypasione. Bo wyjdą ponad próg
    ceny, co oznaczać będzie wyzerowanie przychodów z segmentu
    konsumenckiego. Rynek bez takiego "doregulowania" działa bardziej
    "płynnie".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net