eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-18 14:34:42
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: "slawek" <h...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A.L." <a...@z...com> napisał w wiadomości
    news:teglp4d619aopl2tiic457jbnsl6bblabn@4ax.com...
    > DLATEGO ZE BIZNES ISTNIEJE PO TO ABY PRZYNOSIL ZYSK. BIZNES TO NEI
    > INSTYTUCJA CHARYTATYWNA. JEZELI BIZNES NEI BEDZIE PRZYNOSIL ZYSKU, TO
    > NIKT W BIZNES NEI BEDIE INWESTOWAL i nei bedziecie mieli swoich
    > gownianych gierek w ogole.

    Błąd w twoim rozumowaniu. Napisałem wyraźnie: "osiągnięto założoną stopę
    zwrotu". Czyli biznes był i to zyskowny. Czyli każdy dostał to, co powinien.

    Inaczej - idziesz do restauracji. Z fajną kobietą (ew. inaczej - jak tam
    lubisz). Dobre jedzenie. Dobra obsługa. Czy będziesz uważał że wieczór się
    nie udał, bo jak byłeś wczoraj to znalazłeś czyjś zgubiony portfel z 10000
    dolarów (i dlatego otrzymałeś 1000 dolarów tzw. znaleźnego od jego
    właściciela)? A dzisiaj /nie/ /znalazłeś/ portfela - więc po prostu
    straciłeś na tym (vide rachunek kosztów alternatywnych) owe 1000 dolarów?
    Get real, nawet MS uważa iż pewne rupiecie można już rozdawać "za darmo"
    (czyli nie za kasę ale dla reklamy i prestiżu firmy).

    > Jezeli wplace 100 zlotych do banku, to po roku bede mial 5% wiecej.

    Cha cha cha - jak bank nie splajtuje etc. Te 100 zł to dobre dla maluczkich
    ludzi. Bo poniżej kwot gwarantowanych. A kto grał na giełdzie ostatnio to
    swoje wie - można i zyskać dużo i stacić jeszcze więcej.

    > to ta inwestycja musi zaplacic za moja parce, plus przyneisc co
    > najmniej tyle ile bym dostal w banku. Ale gdyby przyniosla dokladnie

    Geez, masz jakąś komuszą postawę roszczeniową :)
    Gdzie jest napisane w Dobrej Księdze że jak inwestujesz => musisz coś mieć
    za swoją prace?
    Kupa ludzi inwestuje (źle, głupio lub po prostu ma pecha) => gówno mają.
    To właśnie w komunizmowatych ustrojach dominuje "musi" zamiast "może".

    > Jak skonczysz skole i dorosniesz, to to zrozumiesz. Zapytaj sie
    > tatusia, na pewno potwierdzi to co pisze

    Oj, sokole ty mój, naucz się pisać bez błędów ortograficznych. I nie
    denerwuj. Bo jesteśmy po tej samej stronie.

    > No wlasnie. Dopuszczmy zawlaszczanie cudzej wlasnosci - w postaci
    > kopiowania gierek, na przyklad, mimo 10 przykazan. A zawlaszczacie

    Nie dopuszczamy. Tzn. ani ja - ani (jak rozumiem) ty - ani Prawo Tu
    Obowiązujące.

    > moja wlsanosc, bo jak napisze program, to jestem jego JEDYNYM
    > wlascicielem. Klientowi nie SPRZEDAJE PROGRAMU - sprzedaje tylko prawo

    Szczegóły. Ale ważne. I dlatego ważne jest w jakim (czy cywilizowanym, czy
    demokratycznym, etc.) kraju się żyje. Jakie Prawo w nim obowiązuje.

    > do jego uzytkowania na okreslonych warynkach. Jezeli udostepniacie
    > komus moj program wbrew mej woli, to zaawlaszczcie moja wlasnosc. A
    > jak to nazwac jak nei zlodziejstwem?

    Tu się poślizgujesz. Twoja wola ma marginalne znaczenie. Inaczej np. hacker
    pisałby cracka i dawał nań licencję zabraniającą jego downloadu przez Organa
    Do Ścigania - czy jak to sobie nazwiemy. Po prostu wolno ci różne rzeczy - w
    tym i umawiać się z klientem - ale tylko w granicach prawa. Czyli de facto w
    demokracjach - w granicach tego co ci (rozsądna zazwyczaj) większość
    narzuci. Ciesz się że żyjesz w kraju niekomunistycznym. Bo jest z czego,
    zapewniam.