eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-18 08:59:41
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo wrote:

    > Mercedesy się nie kopiują. Jak ktoś ci ukradnie mercedesa to go nie
    > masz. Jak ktoś skopiuje twój soft to ty NIC na tym nie tracisz. Nie
    > ZARABIASZ na sprzedaży licencji.

    Tracisz, bo nie zarabiabiasz na sprzedaży licencji. Jeśli kogoś nie
    stać, na oprogramowanie, to nie ma prawa go używać. Inaczej - jest sobie
    hotel, który nie ma nigdy 100% obłożenia. Dlaczego nie mogę sobie
    pomieszkiwać za darmo w akurat wolnych pokojach? Przecież jeśli nie będę
    brudził specjalnie, to hotel nic nie traci (i tak by mnie nie było stać
    na nocleg w tym hotelu)?

    Faktycznie - "fizyczne" wyprodukowanie jednej kopii jest praktycznie
    darmowe. Problem, że wyprodukowanie każdej (legalnej) kopii kosztuje
    tyle, ile koszt produkcji i utrzymania całości/liczba legalnych kopii.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net