  • 31. Data: 2011-04-17 12:05:15
    Temat: Re: w dieslu, w kombi etc.
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    emes <e...@e...pl> wrote:
    > Jezyk, ludzie, urzadzenia wszystko ewoluuje do kurwy nedzy i przypierdalanie
    > sie do takich debilizmow jest samo w sobie idiotyczne

    Zgadza się, ten przypadek to ewolucja dążąca do kurwy nędzy.

    wit

  • 32. Data: 2011-04-17 13:02:56
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > To czym się zajmujesz obecnie jest nieistotne.
    > Wystarczy że laweciarstwo zdeformowało Ci mózg bezpowrotnie.

    Najwyraźniej z Twoją głową musi być coś nie tak, skoro nawet nie widzisz,
    komu odpisujesz.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 33. Data: 2011-04-17 13:03:10
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Chciałeś błysnąć i nie wyszło. Kiafilu, jeśli już.

    ups ;)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 34. Data: 2011-04-17 13:06:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "gadacz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Może się czepiam, ale widząc to co ludzie piszą, to aż "woła o pomstę do
    > nieba"...

    może sie zdziwisz, ale zgadzam sie, jednak akurat zwroty, ktore śmiało można
    uznać już za potoczne, w dodatku używane jako skróty typu 'w dieslu'. czy 'w
    kombi' nie są jakies specjalnie straszne.
    W koncy używane są w branżowej prasie (a ogłoszenia są branżowe, jakby nie
    patrzeć) tudzież w luźnych rozmowach. Co w tym złego?

    > Jeśli będzie tak jak obecnie, to za jakiś czas będziemy mieć pokolenie
    > analfabetów, którzy nie potrafią się poprawnie wysławiać!

    No ale to jest zupelnie inna kwestia i generalnie mało ma wspólnego z samymi
    skrótowcami, o któych tu mowa.

    Gorzej, jak ktoś wali w opisie więcej błędów niż ilości pozycji w
    wyposażeniu i choć akurat uważam, ze kazdemu moze zdażyc sie bład czy
    literówka.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 35. Data: 2011-04-17 22:35:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    JK pisze:

    > Chyba Cię nie pocieszę. To pokolenie już mamy.

    1. przychodzą do mnie klienci i mniej wiecej mówią ze to czy tam to
    stegowali i sie zje..... - wie pan o co chodzi? odpowiadam ze spokojem
    ze nie wiem i proszę o pokazanie paluszkiem elementu. działa.
    2. nie przeklinam, mówie przyszedłem a nie przyszłem, wyłączam a nie
    wyłanczam i tak uczę/ wymagam od dziecka. Nie widzę tego u innych
    rodziców, ale wcale sie nie martwię. jeśli moja latorośl będzie szukała
    pracy, ma większe szanse.
    3. wcale nie jestem polonistą, ani językowcem. Wystarczy jednak ze ktoś
    mi zwróci uwagę ze mówi sie sweter a nie swetr, sprawdzam, i zmuszam sie
    do poprawności. Po wielu latach staje sie to tak samo automatyczne jak
    zmiana biegów.....

    ToMasz

  • 36. Data: 2011-04-17 22:47:58
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-17 09:00, Dariusz Waliszewski pisze:

    > I "w dobrych pieniądzach" :)))

    Tak się dziwicie jakbyście nigdy nie byli "na kupnie" ;)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 37. Data: 2011-04-17 23:42:09
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup

    > Szambiarka to też jest samochód ale dlaczego jej zawartość na tej grupie
    > wylewasz ?

    pewnie, i w dodatku lepiej pachni niz twój.

    pomijajac glupie odzywki, powiedz czy nie mam racji. Dlaczego my polacy mamy
    nienawidzic wszystkiego co Nasze ?

  • 38. Data: 2011-04-19 10:41:06
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > ze nie wiem i proszę o pokazanie paluszkiem elementu. działa.
    > 2. nie przeklinam, mówie przyszedłem a nie przyszłem, wyłączam a nie

    Akurat wył'an'czam jest poniekąd uzasadnione. To archaizm, z czasów gdy
    głoska Ą miało brzmieiowo więcjej wspólnego z A niż z O (to, że piszem A z
    ogonkiem a nie O z ogonkiem nie wzięło się z nikąd).

    > i tak uczę/ wymagam od dziecka. Nie widzę tego u innych
    > rodziców, ale wcale sie nie martwię. jeśli moja latorośl będzie szukała
    > pracy, ma większe szanse.

    Wątpię, żeby akurat to wiele pomogło. Po pierwsze odsetek ludzi mówiących
    poszłem, wyszłem, u nas na zakładzie, kontrol, swetr, czy bynajmniej w
    znaczeniu przynajmniej, spada.

    Po drugie zasób słów liczy się zwykle bardziej. Polski i tak jest
    egalitarny w porównaniu z angielskim, ale różnia i tak jest spora.

    pzdr
    \SK

  • 39. Data: 2011-04-19 11:16:28
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 22:35:31 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > wyłanczam i tak uczę/ wymagam od dziecka. Nie widzę tego u innych
    > rodziców, ale wcale sie nie martwię. jeśli moja latorośl będzie szukała

    Tutaj pozdrawiam polonistkę z technikum, która właśnie na takie rzeczy
    zwracala nam uwagę. Także zaczynam poprawiać dzieci, czasem nawet żonę :)

> [...]
    > mi zwróci uwagę ze mówi sie sweter a nie swetr, sprawdzam, i zmuszam sie
    > do poprawności. Po wielu latach staje sie to tak samo automatyczne jak

    Tylko że takie zachowanie nie dość że trzeba "wynieść z domu", to także
    trzeba mieć umiejętność obronić to zachowanie w towarzystwie.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 40. Data: 2011-04-19 11:27:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Użytkownik "JK" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > bo w życiu, używanie poprawnej, nie potocznej polszczyzny wcale nie jest
    > takie powszechne jakby sie wydawało...

    Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie, ale to pewnie zależy od towarzystwa,
    w którym człowiek się obraca...