  • 1. Data: 2011-04-16 01:06:32
    Temat: w dieslu, w kombi etc.
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    WTF

    może poliglotą to ja nie jestem,
    ale określenia z tematu aż mnie skręcają.

    może mi ktoś wyjaśnić skąd biorą się takie zestawienia?
    nawet szanujące się serwisy np. gazeta.pl używa takich zestawień!?

    przecież powinno się pisać, "auto z silnikiem diesla" itp.
    mam wrażenie, że ten tekst jakąś wiocha zajeżdża...

    pozdr
    gadacz

  • 2. Data: 2011-04-16 01:11:22
    Temat: Re: w dieslu, w kombi etc.
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Tymczasem polske stacje telewizyjne promuja zwiazek frazeologiczny "wyjsc na
    miasto" a w brytyjskim radio leci piosenka "Fuck you". Moznesz sie z tym
    pogodzic lub poszukac towarzystwa o innym zasobie slownictwa, inaczej
    "ochujejejsz" ;)

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-04-16 07:49:06
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Użytkownik "gadacz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przecież powinno się pisać, "auto z silnikiem diesla" itp.
    > mam wrażenie, że ten tekst jakąś wiocha zajeżdża...

    A wiecie, co to są 'fikoły w budyniu'? :-)

  • 4. Data: 2011-04-16 08:47:36
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-16 07:49, newsy pisze:

    > A wiecie, co to s? 'fiko?y w budyniu'? :-)

    coś po niemieckiej taryfie ;)

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-04-16 08:54:07
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 16-04-2011 01:06, gadacz pisze:

    > pozdr

    Zacznij od siebie.

    M.

  • 6. Data: 2011-04-16 10:08:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > przecież powinno się pisać, "auto z silnikiem diesla" itp.
    > mam wrażenie, że ten tekst jakąś wiocha zajeżdża...

    Dokładnie masz rację.
    Ale to skutki panoszenia się "entelygencji" rodem z kręgów
    laweciarsko-handlarskich.
    Przejmowanie ich bełkotu widać mało komu przeszkadza.
    Ale tępić trzeba bez litości.

  • 7. Data: 2011-04-16 10:18:11
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-16 01:11, G Nowak pisze:

> [...]
    > "wyjsc na miasto" a w brytyjskim radio leci piosenka "Fuck you". Moznesz
    > sie z tym pogodzic lub poszukac towarzystwa o innym zasobie slownictwa,

    Nie mówi się w radio, tylko w radiu! Tak samo w studiu, a nie w studio.
    Ohujeć idzie jak się takie coś czyta.

  • 8. Data: 2011-04-16 10:19:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2011 01:06:32 +0200, gadacz wrote:
    >może poliglotą to ja nie jestem,
    >ale określenia z tematu aż mnie skręcają.

    A mnie sie podobaja :-)

    Chyba nie tylko mnie, patrzac na narzekania :-)

    >może mi ktoś wyjaśnić skąd biorą się takie zestawienia?

    Kalka z niemieckiego o ile sie nie myle ... hm, nie, za malo znam
    niemiecka gramatyke, ale cos mi to i po niemiecku smierdzi.

    >przecież powinno się pisać, "auto z silnikiem diesla" itp.
    >mam wrażenie, że ten tekst jakąś wiocha zajeżdża...

    No nie rob wiochy. Z silniem Diesla, Dizla, dizlowskim, a najlepiej z
    silnikiem wysokopreznym o zaplonie samoczynnym.

    J.

  • 9. Data: 2011-04-16 10:28:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A mnie sie podobaja :-)

    Boś Ty szrociarz jest od zawsze. ;-)

  • 10. Data: 2011-04-16 10:40:49
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    O pan blyskotliwy wszystko zrozumial. Taka forma byla dawniej uwazana za
    poprawna. Slownik i ortografia caly czas sie zmieniaja. Byc moze "w dizlu",
    "na miescie" i "huj" kiedys beda poprawne tak samo jak imieslow
    przymiotnikowy pisany razem.

    --
    Pozdr