eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvw - nie kreci rozrusznikiemRe: vw - nie kreci rozrusznikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Date: Mon, 8 Apr 2019 02:59:46 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 46
    Message-ID: <q8edf2$52r$1@dont-email.me>
    References: <q8a0ie$ci2$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <q8b8t2$eio$2@dont-email.me> <q8bsid$vm6$1@dont-email.me>
    <5caa4641$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <q8dljk$ed4$1@dont-email.me>
    <q8e5gl$25t$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 8 Apr 2019 02:59:46 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="d600cb7c8a509bc31918af28a525e1e6"; logging-data="5211";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19FthrC5rnlwl2mUv3iijeo"
    User-Agent: NewsTap/5.3.3 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:RV4s4/xXfROb2pp5XaIELIdjvlQ= sha1:26vMpjpQyuRkN6uDMJjBMejA0kQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654041
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >
    >> Znalazłem usterkę i autko naprawione.
    >> Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
    >> przyczyną usterki.
    >> Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
    >> nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
    >> Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
    >> ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.
    >
    > A od kiedy ta awaria trwala ?
    > Przedwczoraj zapalal ?

    No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł.

    Jakiś tydzień temu raz nie odpalił po przekręceniu w Start. Potem jeszcze
    raz kluczyk trzeba w VW cofnąć do Off i znowu start - odpalił.

    Potem kilka dni odpalał niezawodnie aż wczoraj ani me ani be ani
    kukuryku...

    >> Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał
    >> 75ohm.
    >> Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy alternatorze.
    >> Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani grzechotką. Pewnie
    >> ,,mądrzy" inżynierowie z VW chcą do tej operacji zdejmować zderzak i pół
    >> podwozia...
    >
    > Ile lat ma samochod ?
    >
    > Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)

    Rocznik 2004.
    Niecwiem czy przypadkiem monterzy od wymiany alternatora niedawno nie
    pogorszyli sprawy - bo te połączenia były dziwnie zrobione - nakrętki bez
    podkładek, stalowe.
    Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do
    aluminiowego ucha - trochę nie wierzę aby Niemcy nie słyszeli o korozjii
    elektrochemicznej...

    Nawet u nas w komuniźmie wiedzieli że jak druty aluminiowe w ścianie a
    gniazdko ma miedź lub mosiądz to trzeba dać podkładkę CuAl bo inaczej
    będzie kiepskie połączenie...


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: