    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uszkodzenia podczas spawania samochodów
    Date: Tue, 29 Sep 2015 19:39:12 +0000 (UTC)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Czy grupa w wolnej chwili mogłaby wypracować wspólne 2015r stanowisko w
    > sprawie odłączania/nie odłączania akumulatora, zwierania klem,
    > magicznych pudełek podłączanych do klem i prądów błądzących
    > uszkadzających sterowniki silnika?

    Właśnie, co do tego magicznego pudełka.

    http://swiatnarzedzi.pl/pl_PL/p/Urzadzenie-zabezpiec
    zajace-elektronike-samochodowa-podczas-spawania-Rook
    s-03.0010/4596

    Ktoś wie co tam siedzi? Ja obstawiam baterię kondensatorów i transila,
    który zwiera powyżej 14V... ciekawe czy producent daje jakąś gwarancję,
    że nic się nie uszkodzi przy spawaniu, mając to urządzenie. Czy może daje,
    ale za każdym razem jest "no, coś musiałeś pan podłączyć źle".

    "Konstrukcja: urządzenie posiada elektroniczny układ prostowniczy, który
    wyrównuje skoki napięcia i natężenia prądu a tym samym chroni akumulator
    przed uszkodzeniem."

    Czyli tak zwane marketingowe pierdolenie. Ciekawe jakie są konkrety.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/